Wiem, ze do startu ligi jest jeszcze sporo czasu, ale jak pokazly problemy z obecnie obowiazujacym regulaminem, nigdy nie jest go za duzo.
Prosze Was o aktywy udzial w konstrukcji "jak najabrdziej doskonalego" regulaminu "naszej" ligi, ponizej przestawiam projekt czesciowo poprawiony przeze mnie z czesciowo naniesionymi poprawkami oraz pewnymi nowinkami.
Ponadto chcielibysmy przy PLQ2 zoorganizowac ligie INSTA - PLQ2 iTDM, wzielby udzial w niej wszystkie zapisane klany, regualmin i system narazie blizej nie jest znany, aczkolwiek bedzie napewno opieral sie regulaminie PLQ2 oraz systemie z naszej ligi.
Prosze o glos w ankiecie.
1. Wstęp:
1.1 Jest to liga przeznaczona dla wszystkich czynnych klanów oraz graczy, którzy grają w Polsce.
1.2 Celem tej ligi jest wyłonienie najlepszego teamu Polskiej sceny Q2
1.3 Wszelkie przejawy niesubordynacji będą surowo karane
1.4 Klany, które w poprzednich rozgrywkach zapisały się do ligi a następnie zrezygnowały lub zostały zdyskwalifikowane startują z -2pkt w każdej z lig
2. Liga:
2.1. Klany zostaną podzielone na trzy ligi.
2.2. W pierwszej lidze gra 10 klanow wybranych przez organizatorów z zapisanych zespołów(w tym klany które wywalczyły awans z drugiej ligi w poprzedniej edycji), w drugiej lidze 10 klanow zaprawionych w bojach w PLQ2 oraz MLQ2 wybranych przez organizatorów(w tym klany które wywalczyły awans z trzeciej ligi w poprzedniej edycji), w trzeciej pozostałe. .
2.3 System rozgrywek: Każdy z Każdym mecz i rewanż
2.4 :Mecze rozgrywane na mapach wyznaczonych losowo na daną parę zarówno na rundę pierwszą jak i rewanżową.
2.4. Każdy mecz toczy się na trzech różnych mapach, każda para klanów pozna mapy na początku rozgrywek na rundę pierwszą i drugą wraz z ich kolejnością rozgrywania.
2.5 Po zakończeniu fazy zasadniczej cztery najlepsze zespoły awansują do fazy playoff w której utworzą następujące pary:
A1 vs A4, A2 vs A3(system best of 5),
zwycięscy tych meczy grają final, przegrani mecz o 3 miejsce(system best of 5)
2.6 Drużyny z miejsc 8-9 pierwszej ligi rozgrywają baraże z klanami z miejsc 2-3 w drugiej lidze.(A( I liga), B(II liga) ? A9 vs B2 i A8 vs B3 ? (system best of 5).
2.7. Klan z miejsca 10tego I ligi automatycznie spada do II ligi, a pierwszy klan z II ligi automatycznie awansuje do I ligi.
2.8 Drużyny z miejsc 8-9 drugiej ligi rozgrywają baraże z klanami z miejsc 2-3 w trzeciej lidze lidze. (C( III liga), B(II liga) ? B9 vs C2 i B8 vs C3 ? (system best of 5).
2.9 Klan z miejsca 10tego II ligi automatycznie spada do III ligi, a pierwszy klan z III ligi automatycznie awansuje do II ligi.
2.10 System rozgrywek 2 i 3 ligi identyczny jak w 1 lidze.
3. Klany:
3.1 Każdy cl jest zobowiązany do zapisania minimum 5 graczy i maximum 13 (max 2 graczy spoza naszego Kraju, z czego jeden może wystąpić w meczu)
3.2 Każdy jest zobowiązany do podania danych w celu kontaktu (gg, mail do ClanLeadera, war arrangera, kanału irc?owego jeżeli takowy posiada, aktualnej strony www).
3.3 Każdy gracz grający w meczu ligowym jest zobowiązany do korzystania z takiej ksywy jaka jest zapisana na ligowej stronie.
3.4 Każdy z graczy jest zobowiązany do używania powszechnie akceptowanej wersji NoCheat (może ulec zmianie jeśli obowiązywał będzie inny/nowy antyczit)
3.5 Każda próba oszustwa będzie surowo karana
3.7 Transfery: Zakaz transferów obowiązuje w okresie rozgrywania rund, pomiędzy rundami można dokonywać transferów na następujących warunkach:
a) ilość graczy musi być zachowana (nie można przekroczyć reguły maxplayers)
b) można dokonać maxymalnie trzech korekt w składzie
c) gracz, który zmienia klan, nie może rozegrać więcej niż 8 map (ale w pełnym wymiarze mapowym może rozegrać tylko jeden mecz) w swoim pierwotnym klanie, w innym wypadku transfer jest niedozwolony.
d) dostępna jest lista graczy tzw. bezklanowych (osoby które nie znalazły klanu przed startem ligi, a znalazły uznanie w oczach ekipy PLQ2), chęć dopisania graczy z tej listy można zgłosić w każdej chwili, gracz do danego klanu zostanie dopisany po upływie 10 dni.
e) dopisanie graczy z ?listy rezerwowej? jest wliczane w ilość dopuszczalnych korekt w otwartym oknie transferowym.
f) dopisać gracza można tylko wtedy jeśli została zachowana reguła maxplayers
g) raz dopisani gracze z listy rezerwowej nie mogą zmienić klanu w trakcie trwania ligi.
i) gracze z klanów które się wycofały, bądź zostały zdyskwalifikowane nie mogą grać w obecnej edycji PLQ2
j) w Pucharze Polski każdy z graczy może reprezentować barwy tylko jednego klanu (ilość map z PP nie wlicza się do całość ilości map zagranych przez danego gracza w lidze, jednak jeśli dany gracz zagrał choć fragment mapy w macierzystym klanie, w tej samej edycji PP nie może zagrać w barwach innego klanu)
4. Mecze:
4.1 Każda ligowa kolejka trwa 1 tydzień.
4.2 Klany maja czas na ustalenie terminu do soboty tygodnia poprzedzającego nadchodzącą kolejkę, w razie braku ustalenia terminu meczu do przedostatniego dnia tygodnia poprzedzającego nachodzącą kolejkę, organizator ustala termin w niedzielę i przydziela sędziego.
4.3. Każdy mecz odbywa się na mapach wybranych spośród Q2dm1, Q2dm2, Q2dm3, Q2dm5, Q2dm6, Q2dm7, Q2dm8 wyznaczonych przez organizatora na dana parę.
4.4 Konfiguracja servera powinna wygladac nastepujaco:
a) set powerups 1 b) set timelimit 20 c) team damage ON d) BFG allowed e) dmflags 1072 f) overtime 5 min.
4.5 Każdy team jest zobligowany do wystawienia składu 4 osobowego. Mecz może być kontynuowany przez 3 graczy (w przypadku overflowa lub disconnecta jednego z graczy) lecz w czasie countdowna musi być ich 4.
4.6 Jeśli w przeciągu 20 minut jeden z klanow nie bedzię dysponowały kompletem graczy po tym czasie zostanie automatycznie wykorzystany wildcard, a jeśli owy klanu już go wykorzystał w/o na korzyść teamu przeciwnego. W przypadku upłynięcia regulaminowego czasu, a oba lany nie są "kompletne" sędzia ustala termin meczu jemu pasujący bez możliwości negocjacji (w ramach rozsądku)
4.7 Można wziąć jeden wildcard na rudne (dwa w czasie trwania całej ligi, ale nie można wziąć dwóch w/c w czasie trwania jednej rundy)
4.8 Jeśli w czasie walki jeden z teamow będzie miał mniej niż 3 zawodników i w ciągu 120 sekundowego timeoutu nikt się nie połączy, zostanie podyktowany walkower na korzyść przeciwnej drużyny.
4.9. Klanom przysługuje jeden 90 sekundowy timeout na mapę (w przypadku overflooda zapauzowanie gry nie wpływa na wykorzystanie timeouta, najdłuższa przerwa w grze może wynieść 120 sec, po upływie tego czasu gry sędzia ma prawu wznowić grę)
zostaje dopisane:
W razie gdy jeden gracz ma zdecydowany zwiększony ping od początku meczu, a klan mimo to decyduje się wystawić go do gry, admin nie ma obowiązku zatrzymywania gry - jednak może reagować na to czy dany gracz może kontynuować grę czy nie (np wisi na wtyce)
4.10 Gospodarz meczu (pierwszy klan w parze na dana kolejkę np. AAA vs BBB) rozgrywa mecz (trzy mapy) skinem female/athena, natomiast „drugi” klan w danej parze skinem male/grunt. W przypadku porozumienia miedzy oboma klanami admin może dokonać zmian w ustawieniach. Jako, że liga jest dwurundowa nikt nie będzie pokrzywdzony, a zaoszczędzi to niepotrzebnych nieporozumień.
4.11. W czasie meczu na obsie nie może być nikogo poza bezstronnym sędzią (dany adminy nie może sędziować meczu swojego klany, chyba ze drużyna przeciwna wyrazi na to zgodę) .
5. Punktacja
5.1 Za wygraną mapę klan otrzymuje 1 punkt.
5.2 Za przegrana mapę klan otrzymuje 0 punktów.
5.3 Za walkower w rundzie (na jednej mapie) klan otrzymuje -1 punkt.
5.4 W przypadku równej liczby punktów zdobytych przez klany, o miejscu w tabeli decyduje wynik bezpośredniego spotkania, a następnie ilość fragow netto, jeśli i to nie przyniesie rozstrzygnięcia po obu rundach , klany zagrają 7 mapę (decydującą) której do tej nie grały.
6. Prawa i Obowiązki
6.1 Każdy klan ma możliwość podania maxymalnie 13 graczy, minimalna ilość graczy to 5.
6.2 Po wyznaczonym okresie zapisów do ligi składy nie mogą być aktualizowane ? poza okresem międzyrundowym i ?litą rezerwowych? patrz pkt 3.7d,e,f,g.
6.3 Za każdą próbę oszustwa będą przyznawane kary
6.4 Dysponujemy baza ip graczy z mlq2 i plq2 dzięki czemu gracze podający się za kogoś innego beda wychwytywani.
6.5 Zmianę ip/providera itp. należy zgłosić organizatorom co najmniej 2 dni przed meczem ligowym (zgłoszenie klanu na stronie wymusi podanie ip gracza oraz w razie zmiennego ip - neo - miasta z jakiego gra), wysłanie innego ip niż jest podane na stronie ligi w dniu meczu nie będzie brane pod uwagę.
6.6 Można używać fullbrightow
6.7 Nie można używać AIM botow, wallhackow ani innych tego typu "wspomagaczy"
6.8 Zakaz używania edytowanych modeli (broni, postaci, itemów tzw. Spiked rockets) pod groźbą walkowera i usunięcia z ligi ewentualnie zbanowania dresu ip.
6,9 ClanLeader odpowiedzialny jest za wszystko(zachowanie, terminy etc) i w przypadku ew. nagród on rozdziela je miedzy klanowiczów...
6.10. Każdy klan jest zobligowany do wydelegowania przedstawiciela (CL bądź wa, dla pewność wskazane aby byli wszyscy gracze przewidziani na grę w danym meczu) do reprezentowania klanu na specjalnym kanale przedmeczowy który zakłada admin meczu na 30 minut przed godziną rozpoczęcia rozgrywkiktóry który w 100% odpowiada za decyzje podejmowane w związku ze zbliżającym się meczem (serwer, skład, wc etc). Po upływie 20 minut od godziny wyznaczonej na mecz, sędzia podejmuje decyzje o sankcjach jeżeli któryś z klanów nie posiadał kompletu graczy względnie oba klany nie były w stanie skompletować składu, bądź zaprasz graczy na wcześniej ustalony serwer celem rozpoczęcia meczu.
6.11. Przedstawiciel każdego z klanów (cl, wa etc) zobligowany jest do wybrania (z listy serwerów ligowych opublikowanych na stronie ligi) minimum dwóch adresów IP na których chciałby aby jego klan rozgrywał dany mecz ligowy (maja to być dwa różne serwery, różnice portów są traktowane jako jeden adres serwera). W przypadku podania tylko jednego adresu ip, jest to jednoznaczne z tym, że dany klan zawierza wybór serwera adminowi danego meczu (chyba że, klan przeciwny zgodzi się na podane IP). Jeżeli dany klan ma w swoim składzie gracza z zagranicy i ma zamiar on grać w danym meczu, jego ping i warunki gry nie wpływają na wybór serwera, admin porównuje pingi i warunki do gry tylko graczy z polski (gracze z zagranicy są zobowiązani do pod stosowania się do wybranego serwera).
6.12 Każdy gracz ma nakaz nagrywania własnego dema i na żądanie sędziego ma obowiązek przekazać mu je w niezmienionej formie, każda modyfikacja jest jednoznaczna z próbą oszustwa.
7. Kary
7.1 Nie powiadomienie organizatorów ligi o zmianie ip i gra z innego ip ? kara meczu dla gracza, anulowanie wyniku mapy na których grał ów gracz
7.2 Gra z innego ip pokrywającego się z ip innej wcześniej zgłoszonej osoby do ligi bez wcześniejszego uzasadnienia ? usunięcie z ligi gracza.
7.3 Gra w klanie, którego, nie jest się członkiem ? usunięcie z ligi i gracza i klanu
7.4 Zatrzymanie gry bądź jej przerwanie przy pomocy komend break/hold ? usunięcie gracza z ligi, anulowanie wyniku z danej mapy, bądź przyznanie w/o.
7.5 Gra na wszelkiego rodzaju wspomagaczach (AIM bot, wallhack) usunięcie z ligi gracza i klanu w jakim grał.
7.6 Gra na nicku różnym od tego podanego na stronie ligi ? kara meczu dla gracza, w przypadku podobnej sytuacji kolejny raz kara dwóch meczy itd.
7.7 Brak dema z meczu (jednoznaczne z próbą zatuszowania czegoś) ?w/o na korzyść drużyny przeciwnej na danej mapie, kara meczu dla gracza, w przypadku drugiej ?wpadki? automatyczne usunięcie z ligi.
7.8 W przypadku stwierdzenia edycji dema przesłanego organizatorom PLQ2 ? kara jak w pkt 7.7
7.9 W przypadku gry dwóch obcokrajowców w meczu walkower na korzyść drużyny przeciwnej oraz konsekwencje wobec graczy.
PUCHAR POLSKI
1. Wszystkie klany zapisane do ligi automatycznie biorą udział w PP
2. Puchar będzie podzielony na rundy.
a) w 1 rundzie wezmą udział wszyscy 3cio ligowcy oraz od 1 do 3 klanów 2giej ligi wybranych przez organizatorow (przegrany odpada)
b) w 2 rundzie udział wezmą zwciezkie klany z 1 rundy, pozostałe klany z 2 ligi oraz od 1 do 3 klanow pierwszoligowych wybranych przez organizatorów (przegrany odpada)
c) w 3 rundzie wezmą udział zwycięzcy meczy z rudny drugiej oraz wszyscy pierwszoligowcy (tak jak w poprzedniej edycji, nie będzie rozstawienia klanow, przegrany odpada))
d) od rudny 4rtej obowizywac będzie system repasazy (wygrani na lewa stronę drzewka, przegrani na prawa)
3. Składy klanow obowiązują takie same jak w zgłoszeniu do PLQ2
4. Kary obowiązują takie same jak w zgłoszeniu do PLQ2
5. System transferów został ujęty w regulaminie PLQ2
6. Każdy mecz toczy w systemie best of 5 (do 3 wygranych map, każdy z CL danych klanow podaje adminowi dwie mapy z zachowanie kolejności w jakiej chce je rozgrywać, w przypadku remisu 2:2 piąta mapę wybiera klan z lepszym bilansem fragowym, w przypadku prowadzenia któregoś z klanow 2:0 trzecia mapa jest mapa klanu aktualnie przegrywającego)
7. Pozostałe zasady jak w regulaminie PLQ2
ps. Podział na rudny zależeć będzie od ilość zapisanych klanów do ligi.[/color]
_________________ Niech kołowrotek będzie z wami!
Ostatnio edytowano 19 paź 2005, o 11:25 przez hamster, łącznie edytowano 8 razy
|