[ Fajny Board ] Forum Quake2

Quake 2 umarł
Teraz jest 29 mar 2024, o 01:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: TDM - Teamplay DeathMatch (rewolucyjny MOD)
PostNapisane: 28 gru 2003, o 16:27 
cze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2002, o 21:21
Posty: 1339
Lokalizacja: Gda
Karma: 24
Minelo pare miesiecy od rozpoczecia pracy nad modem tdm. Mysle, ze czas najwyzszy pokazac swiatu co udalo sie osiagnac. Mod tdm jest modem do quake 2 bazujacym na enginie i fizyce q2dm, co oznacza, ze jest dodatkiem do gry. Celem modu jest usprawnienie trybu gry tp, dalej zwanym teamplayem. Naszym zalozeniem jest wyparcie z serwerow dawno wysluzonych modow battleground i tourney. To by bylo na tyle jezeli chodzi o intro. Dalej postaram sie przedstawic usprawnienia i dodatki, ktore zostaly wprowadzone do gry.

Aha, wszystko bylo pisane od zera, odpoczatku do konca na czystym kodzie, glownym programista jest harven, ja tylko mu mowie co ma robic :)

- podzial na dwa teamy,
- podzial na warmup/pregame/countdown/match,
- komendy zwiazane z zarzadzaniem druzyna, pickplayer/pick, kickplayer/kickp, lockteam/lock, unlockteam/unlock,
- forcing respawn po 5s,
- nowy sposob votowania - wyniki i tryb votowania widoczne caly czas na srodku ekranu, tak ze nikomu nie umknie vote,
- mozliwosc votowania za pomoca komend vote yes/vote no, yes/no,
- vote map mapa (czytane z maps.lst z serwera),
- vote bfg 1/0,
- vote timelimit/tl czas, http://kubus.rulez.pl/~ak/tdm/vote.jpg
- vote powerups 1/0 (pent i quad on, off),
- vote kickuser userid, pozwala wykopać z serwera gracza za pomoca vota, caly czas widac postep glosowania, nie tak jak w bwadminie,
- komenda hud - pozwala na wlaczenie i wylaczenie przyslowiowego huda w grze, hud zaciagniety z moda q3promode, caly czas wydzimy doklanie jakie mamy bronie i ile amunicji, pierwsze wpisanie hud uaktywnia huda, drugie wylacza migajace ikony, trzecie wylacza huda, http://kubus.rulez.pl/~ak/tdm/hud.jpg
- komenda id - pozwala identyfikowac graczy TYLKO swojej druzyny za pomoca najechania na gracza myszka. format identyfikacji wyglada nastepujaco:
name, %h/%a co w praktyce wyglada tak http://kubus.rulez.pl/~ak/tdm/id.jpg
- skrócenie statusów, majac 100 zycia i 50 jednostek combat armora, po wpisaniu %h i %a status wyglada tak: 100 50, po wpisaniu %H i %A wyglada 100 healt 50 units of combat armor. Bronie też: %W Railgun, %w RG,
- quad i invulner mają osobne miejsca w hudzie, teraz majac invulnera i quada wiemy kiedy invulner sie skonczy http://kubus.rulez.pl/~ak/tdm/power.jpg
- komenda tima pozwala na zatrzymanie meczu na 60sekund,
- spectatorzy w czasie meczu moga rozmawiac tylko ze soba, tzn. spec mode wishper,
- jezeli gracz nieporusza sie prezz 2 minuty, zostaje wyciagniety do spectatorow, pozwoli to uniknac sytuacji, gdy 7 graczy czeka na osmego ktory sobie pali fajne, a zamiast palacego moze zagrac ktos inny siedzacy na specu,
- bardzo rozbodowane accuracy/stats - pokazuje skutecznosc z danych broni + ilosci zebranych przedmiotow, przykladowo:
body armor - 7
quad damage - 13
megahelath - 2
- sets = matchinfo z tourney, http://kubus.rulez.pl/~ak/tdm/sets.jpg
- bardzo rozbudowany scorebar
Frags - fragi
net - roznica pomiedzy fragami a detsami, widac dokladnie kto ile na + fragow wyniosl w teamie, a kto na minus
ping - aktualny ping
avgp - sredni ping, bardzo istotne, caly czas nalicza srednia wartosc, na koniec dokladnie widac kto jaki mial sredni ping podczas calego meczu
avgping - pokazuje srednia pingu calego teamu, jest to umiejscowione przy wyniku, aby np. grajac mecz ze szwedami, bylo dokladnie widac, ze oni sredni ping 40, a polacy 70.
- hand 3 - wszystkie naboje wystrzeliwane sa dokladnie ze srodka ekranu, pozwli to uniknac problemu z niecelnymi rakietami, ktore odbijaja sie od krawedzi mapy POBIERZ DEMO
- mozliwosc specowania graczy :)
- wynik widoczny w prawym dolnym rogu ekranu ma format (fragi twoje)fragi twojego teamu:fragi przeciwnego temu, przykladdowo, wynik 130:88, przy 38 fragach twoich: (38)130:88
- adminowanie - pracujemy nad bardzo rozbudowanym trybem admina,
aby nie bylo sufy jak to jest z battle groundem, póki co jest admin "hasło" i podstawowe fukcje, kick, ban, zmiany tl, bfg itd., czyli to co w bg

Jest to tylko czesc zmian, ktore trzeba bylo wprowadzic do zwyklego baseq2, aby mod przypominal cos do gry teamow. Jednak nie bede pisal o tym, ze od dzisiaj mozna wpisac ready itd :)

Mod jest caly czas tworzony, poprawiany, wynajdowane sa bugi. Mod mozna testowac na kubus3.rulez.pl:27914 dzieki zyczliwosci yossa. Plan byl taki, aby w momencie przejscia kubusia na szybsze lacze, zainstlowac mod na kubus.rulez.pl:27910, lecz jak widac to nie nastapilo, a prace na chwile ucichly. Postanowilem, ze poki sa swieta i wolna chwila, zapoznac wieksze grono ludzi z projektem, aby moc dalej go rozwijac.

Stwierdzilem, ze czas najwyzszy zaczac testowac mod, zatem proponuje rozegrac na nim jakis mecz ligowy 4v4. Problem jest taki, ze serw jest na kubus3 i sa pl:D

http://tdm.glt.pl - strona under construction

_________________
http://cze.pl


Ostatnio edytowano 28 gru 2003, o 16:38 przez onimusha, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 gru 2003, o 16:32 
cze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2002, o 21:21
Posty: 1339
Lokalizacja: Gda
Karma: 24
Serwer jest aktualnie offline, dlatego udostepniam wersje windowsowa moda

http://kubus.rulez.pl/~ak/tdm/tdm.rar

Rozpakowywujemy do q2, uruchamiamy:

deathmatch 1
game tdm
map q2dm1

_________________
http://cze.pl


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 gru 2003, o 16:45 
Mlodziezowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2002, o 22:57
Posty: 344
Lokalizacja: B-stok
Karma: 7
nice! chytry
niezle jest to id co pokazuje %h i %a, i ilosc naboi do wszystkich broni z boku ekranu .]


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 gru 2003, o 17:47 
WONS

Dołączył(a): 12 lut 2003, o 23:46
Posty: 3234
Karma: 16
Hand 3 - to jest zajebista opcja.

Zeby jeszcze bylo gdzie grac...


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 gru 2003, o 18:54 
ZamaskoOwany

Dołączył(a): 3 kwi 2003, o 12:13
Posty: 5420
Lokalizacja: Krak
Karma: 224
powalczyliśmy troche na tym modzie w cafe jakiś czas temu i choć nie używaliśmy wszystkich dostępnych opcji, bardzo fajnie się grało. Chyba jedyny i malutki minus to taki, że jak się przegląda w KG demka nagane na tym modzie to podczas przewijania nie przeskakują po fragu liczby-punkty. W batllegroundzie wskaźnik był większy (ale nie o jego wielkość tu chodzi) - gdy padł frag w KG zmieniało się to natychmiast i wystarczyło przewinąć odrobinkę do tyłu żeby go zobaczyć.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 gru 2003, o 20:13 
Cukierkowy

Dołączył(a): 24 cze 2003, o 09:41
Posty: 232
Lokalizacja: z NH
Karma: 0
gw podoba mi sie :)

_________________
. ...::: m!kser :::... .


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 gru 2003, o 23:06 
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sty 2003, o 13:22
Posty: 3311
Lokalizacja: rzeremje
Karma: 15
zajekulisty mod : D klawo ze mozna quada i pento na warmupie brac : D ogolnie klawo jak dżuma !
btw jak zrobic takie obwodki wogol ludzikow i broni ?
tak jak tu
http://kubus.rulez.pl/~ak/tdm/hud.jpg
http://kubus.rulez.pl/~ak/tdm/id.jpg

_________________
jad


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 gru 2003, o 23:13 
ZamaskoOwany

Dołączył(a): 3 kwi 2003, o 12:13
Posty: 5420
Lokalizacja: Krak
Karma: 224
o to samo miałem spytać :]
czyj to Pak? Można go ściągnąć?


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 gru 2003, o 23:15 
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 lip 2002, o 00:25
Posty: 2478
Lokalizacja: Poznan
Karma: 8
Ja jak juz pisalem w kommentsach na q2tv, chcialbym kropke przed kazda komenda (poza ready). To umililoby sprawe czatowania na serwach .

_________________
http://www.wdrewnieiwmetalu.pl


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 gru 2003, o 23:56 
Cichociemny

Dołączył(a): 5 mar 2003, o 02:05
Posty: 126
Karma: 1
te kreski to nocheat gl_celshading 0/1

przydało by się odliczanie na koniec takie jak w bg na minute i 10 sek przed końcem bo zagrałem sobie na lanie nie patrząc na czas i mecz sie poprostu skńczył :) a bg daje znać o końcu meczu


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 gru 2003, o 00:02 
H4X0R

Dołączył(a): 15 cze 2002, o 14:08
Posty: 2833
Karma: 36
Rewolucje to dopiero będą. Kto przeczytal "cele" ten wie o co chodzi ;)

_________________
???????????


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 gru 2003, o 00:44 
Kozak

Dołączył(a): 17 cze 2002, o 21:37
Posty: 1629
Lokalizacja: Che
Karma: 2
hand 3 rox. nie bede sie wysadzal :D


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 gru 2003, o 01:51 
WONS

Dołączył(a): 12 lut 2003, o 23:46
Posty: 3234
Karma: 16
Totez mowie rav :}


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 gru 2003, o 02:54 
cze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2002, o 21:21
Posty: 1339
Lokalizacja: Gda
Karma: 24
$this->bbcode_second_pass_quote('Ober', 'j')ak zrobic takie obwodki wogol ludzikow i broni ?
tak jak tu
http://kubus.rulez.pl/~ak/tdm/hud.jpg
http://kubus.rulez.pl/~ak/tdm/id.jpg

set vid_ref "ncgl"
set gl_celshading "1"

Na nocheat oczywiscie:o
_________________
http://cze.pl


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 gru 2003, o 03:54 
Kozak

Dołączył(a): 25 lut 2003, o 17:20
Posty: 2346
Lokalizacja: Centrum wszechswiata
Karma: 0
heh nice mod :D GW!!

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 gru 2003, o 08:25 
Przyczajony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sie 2003, o 12:36
Posty: 79
Lokalizacja: Wroclaw
Karma: 0
Ogolnie fajny mod......
Mam tylko pytanko ... zy daloby sie zrobic tak zeby bronie byly wyswietlane w roznych miejscach huda, tak jak to mialo miejsce w q3promod a nie tylko z prawej strony??

_________________
I see death people!!!


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 gru 2003, o 11:21 
Mroczny

Dołączył(a): 14 cze 2002, o 21:59
Posty: 475
Lokalizacja: Nowy S
Karma: 0
very nice !!

_________________
Uwa


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 gru 2003, o 11:41 
Glowny programista polskiej sceny q2
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2003, o 20:49
Posty: 501
Lokalizacja: Krak
Karma: 24
erol - Raczej nie, na poczatku bylo po lewej stronie ale nie dalo sie wtedy tak rowno ulozyc, bo duza czcionka trzyma sie prawej strony. Wygladaloby to tak:
$this->bbcode_second_pass_code('', '[ikonka] 100
[ikonka] 10
[ikonka] 5
[ikonka] 300
')itd.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 gru 2003, o 12:03 
Przyczajony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sie 2003, o 12:36
Posty: 79
Lokalizacja: Wroclaw
Karma: 0
Dokladniej chodzilo mi oto zeby bronie byly centralnie nad zyciem i aromrem w plaszczyznie poziomej...

bron-20 bron 50 itd....

Mogloby to byc kosztem wielkosci czczionki i obrazka

_________________
I see death people!!!


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 gru 2003, o 12:36 
Glowny programista polskiej sceny q2
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2003, o 20:49
Posty: 501
Lokalizacja: Krak
Karma: 24
Tego jeszcze nie probowalem. Byloby to wykonalne ale jedynie przy uzyciu duzych czcionek i ikon, gdyz jesli mialoby to byc mala czcionka, to wtedy serwer musialby wysylac do kazdego gracza co 0.1 sek. ciag znakow typu: "xv 12 yv 12 string \"Super Shotgun 120 Machinegun 200 ...\" lub skrocony: "xv 12 yv 12 string \"SSG 120 MG 200 ...\". Problem polega na tym, ze do wysylania ciagow znakow uzywa sie configstringow wiec kazdy gracz musialby miec swoj a ich liczba jest niestety ograniczona po stronie engina. Mozna uzywac jedynie juz istnejacych a obawiam sie ze te resztki ktore zostaly nie wystarcza. Poza tym zapychaloby to lacze i powodowalo czeste overflowy graczy z nieco wiekszym pingiem. Tak wiec pozostaje jedynie duza czcionka na dole ekranu (lub u gory jak kto woli :))


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
katalog stron controlwebs.pl i www.netcatalog.pl zaprasza