Siema @Harven, kope lat

Jaki sens ma ten projekt w obencej formie?
Czy nie jest tak ze na serwach gra mala grupa osob, ktore i tak sie znaja? Czy gosc X, ktory zmieni nicka na "aaa", a Y na "fajny jarek", na prawde jest problemem? Przeciez, to ze spotkasz swiezego gracza na serwie w momencie gdy q ma 12 lat jest mega niskie. To czy swiezak dostanie od aaa czy fajnego jarka nie ma zadnego znacznia.
W obecnej chwili KAZDY swiezak dostanie do "-" na kazdym polskim serwie, bo grono grajacych to hermetyczna paczka ktora bangla od 5 - 10 lat.
Moim zdaniem robicie no fejka dla siebie (ale i tak sie znacie!). No Fake nie pomoze sciagnac nowych graczy, bo poziom wejscia "z biegu" jest teraz nie do przeszkoczenia.
Moze to zobrazuje:
- Przyjmijmy ze w gry PC gra w Polsce 100 osob,
- z tych 100 osob 10 gra w quake2.
- 10 osob grajacych w quaka 2 ma po 2 kumpli ktorzy regularnie graja na necie w inne(nowsze) fpp.
- Powiedzmy ze polowa grajacych w quaka 2 (5 osob) namowi do spróbowania popykania w q2 swojego 1 kumpla.
- Mamy wiec 5-ciu "rekrutów" gotowych sprobowac swoich sil w quake 2.
- 2-óch z 5 rektutów zostaje dluzej niz tydzien (wszyscy w pierwszym tygodniu gry dostali do "-" X razy i sie zniechecili),
czesc jest bardziej wytrwala i zostaje 2 tydzien, ale nadal dostaje do "-" wiec pier.oli taki interes i wraca do unreal tournament 2013 czy innego csa.
Dlaczego tak sie dzieje? Bo swiezak, a nawet gosc ktory nie gral X lat nie ma zadnych szans z ludzmi obecnie banglajacymi na serwach. Dlatego sporo graczy olalo q (np. As_Best i ja

) ).
Jezeli scena ma wzbogacic sie o nowych graczy to trzeba rozwiazac ten problem, np. wprowadzajac system rankingowy, tak aby mlody wiedzial na co sie pakuje i ze gre z "Rudeboy Janek" (10 lat stazu) moze sobie darowac, albo pyknanc 4 fun. Trzeba sprawic by mlody gral z mlodym i kiedy zlapie bakcyla zostal na dluzej.
W mojej opinii zeby uleczyc / przyciagnanc graczy potrzebna jest spora modyfikacja q2, cos na ksztalt lobby w battelnecie z kontami uzytkownikow, statami itp. Oczywiscie taka modyfikacja to tylko podkladka pod pierdylion dzialan ktore trzeba zrobic aby zainteresowac graczy.
NoFake w obecnej formie nie przyciagnie nowych graczy (imho pisanie tego dla obencych nie ma sensu), Harven pisze kod dla malejacej grupki 50 - 100 osob, czy warto tracic czas/energie? W tej postaci to niewiele zmieni.