http://uttergrottan.localghost.net/ezqu ... 0Games.pdfCiekawy artykul nt. wykrywania wh troche innymi metodami niz dotychczas proponowane.
W skrocie: na podstawie CS: Source goscie pokazali, ze gracze uzywajacy wallhacka maja tendencje do sledzenia obiektow, ktore znajduja sie za sciana (gracze, itemy). Zaklada sie, ze normalny gracz tez moze zrobic to przypadkowo, dlatego proponuja oni mierzyc czas w jakim dany gracz obserwuje obiekty. Oczywiscie na roznych mapach wartosci te beda sie roznily, beda sie tez roznily miedzy playerami, ale srednio mozna z danym poziomem istotnosci powiedziec czy gosciu mial wh czy nie.
Mozna by napisac program do

izy dem, ktory liczylby tego typu statystyki. Jak? Bierzemy wektor zaczepiony na graczu o kierunku GRACZ-CELOWNIK i zwrocie w kierunku celownika. Wektor ten jest wystarczajaco dlugi aby szedl do konca mapy. Jezeli przechodzi on przez okolice, w ktorej znajduje sie jakich item (np. zbroja, apteczka lub gracz - co mogloby byc punktowane np. podwojnie) dodajemy czas do skumulowanego czasu dla gracza.
Czas obserwacji itemow dla gracza uzywajacego wallhacka powinien byc srednio wyzszy od gracza bez wspomagaczy.
Pomogloby to w ocenie demek pod wzgledem wh. Idealna sytuacja bylaby implementacja tego po stronie serwera (np. w tdm) i tego typu statystyki dla wszystkich graczy pokazane bylyby po meczu.
Jest to dosc nowatorskie podejscie, ale uwierzcie mi - statystyka nie klamie, chyba ze ktos nia celowo manipuluje.