Przejrzałem zarówo q2ace, bot'a, i hack'a. Jest wyjście, ale dość powiedziałbym drastyczne.
Sama koncepcja ace powoduje to, że nie można łączyć się z serwerem zczitowaną wersją q2. Dzięki temu przez długi czas był względny spokój. Niestety nie wyklucza to łączenia się przez postawiony u siebie serwer proxy (co wykorzystują oba czity).
(Połączenie bez czita)
----------
| Server |
----------
| (np IP: KUBUSIA)
| (np IP: 212.22.22.1)
----------
| Client |
----------
(Połączenie z hackiem, botem)
----------
| Server |
----------
| (np IP: KUBUSIA)
| (np IP: 212.22.22.1)
----------
| PROXY |
| (bot) |
----------
| (IP sieci lokalnej np. 192.168.0.1)
| (IP: 127.0.0.1)
----------
| Client |
----------
Ze względu na architekturę ACE nie jesteśmy w stanie wykryć połączenia między Clientem, a PROXY (czyli dupa :/).
Natomiast co ciekawe, odpaliłem bot'a na kompie z sieci lokalnej i przez niego wszedlem na serwer q2 z mojej maszynki. I co sie okazuje? Otóż połączenie z bot'em inne niż loopback działa tylko na zasadzie PROXY a nie czita :O
Z mojej krótkiej

izy wynika tylko jedno rozwiązanie:
zablokować możliwość łączenia się z serwerem stojącym na tej samej maszynie co klient i po zawodach. Oczywiście rodzi to trochę przykrych konsekwencji min. niemożność gry w Q2 z tego kompa, na którym stoi serwer. Ale to raczej nie problem postawić serwer dedykowany na innej maszynie? Poza tym, nie będzie problemu z odpalaniem demek, choć nie patrzyłem jak by to się miało w Single... Ale jak rozumiem akurat to nie byłoby problemem.
Zastrzegam, że są to spostrzeżenia i wnioski z KRÓTKOTRWAŁEJ

izy kodu samego ACE, oraz obserwacji w/w czitów.
Proszę o wypowiedzi na ten temat, ponieważ akurat to chyba mogłbym zrobić.
PS. Demko z ratbotem (fov : h - 360st, v - 180st) -
http://uli.mpn.pl/download/bot_z_autofire.rar
PS2. Nie podaję ani nazwy jednego, ani drugiego czita. Kto ma wiedzieć to wie, a kto nie wie nie będzie wodzony na pokuszenie
