[ Fajny Board ] Forum Quake2

Quake 2 umarł
Teraz jest 28 mar 2024, o 11:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: CONFIG
PostNapisane: 26 paź 2005, o 18:49 
ZamaskoOwany

Dołączył(a): 3 kwi 2003, o 12:13
Posty: 5420
Lokalizacja: Krak
Karma: 224
Myśle, że topic pewnie sie rozkręci.
Jak narazie z istotnych rzeczy nie mogę skumać:
Jak wyłączyć auto-switch weapons, podczas zbierania broni na mapie i jak zmontować bind na zasadzie "use grenades; use grenade launcher" jak to było w q2

przykładowo dla:
"nie mam shotguna, to wybieram nailguna" cos takiego:
bind "costam" "_impulse2; _impulse5" niestety nie działa


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 paź 2005, o 19:06 
dzionsla cien

Dołączył(a): 5 maja 2003, o 10:11
Posty: 4122
Lokalizacja: Gliwice
Karma: 118
ano nie dziala bo probowalem, nie dzialaja aliasy ani modyfikatory, ale z drugiej strony raczej nikt nie bedzie sie bawil w bindy teamowe, bo kazdy gra na ts, a odliczarek pewnie nie bedzie (w q3 tez nie bylo? chyba bo sie nie orientuje) wiec teoretycznie mozna sobie zbindowac kazda bron osobno, ja tak mam i nie narzekam, zawsze rowniez mozna skorzystac z weaponnext :-)


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 paź 2005, o 19:20 
dzionsla cien

Dołączył(a): 5 maja 2003, o 10:11
Posty: 4122
Lokalizacja: Gliwice
Karma: 118
http://www.quake.de/phpBB2/viewtopic.php?p=112556
Tutaj fajnie sa opisane wszystkie komendy, zarowno do single jak i ustawienia do multi, wlasnie sobie to przegladam


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lis 2005, o 22:02 
dzionsla cien

Dołączył(a): 5 maja 2003, o 10:11
Posty: 4122
Lokalizacja: Gliwice
Karma: 118
Tutaj mozecie sciagnac przykladowy cfg z timerami do powerupow i broni:-) W q2 to troche prosciej wygladalo :D

CLICK


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lis 2005, o 20:42 
dzionsla cien

Dołączył(a): 5 maja 2003, o 10:11
Posty: 4122
Lokalizacja: Gliwice
Karma: 118
Maly opis ustawien neta w q4 jaki znalazlem na jakies stronce:

net_clientLagOMeter : odpowiednik cg_drawlagometer z q3 i działa niemal tak samo jak w quake'u 3. Pierwsza linia (górna) pokazuje na ile zsynchronizowany jest renderer gry z danymi otrzymywanymi z sieci. Jeśli wszystko jest poprawnie, tzn. nie skacze nam gwałtownie liczba fps, nie pracuje mocno dysk, to linia ta powinna być cienka. Druga - dolna linia pokazuje nam nasz rzeczywisty ping i ewentualne straty pakietów. Najlepiej, gdy linia jest jak zielona i znajduje się jak najbliżej dolnej krawędzi grafu - znaczy to, że mamy niski ping. Zółta linia może sugerować problemy z łączem, lub niewłaściwe ustawienia net_clientMaxRate. Pojedyńcze, czerwone, pionowe linie oznaczałyby gubienie pakietów i taki wykres pojawia się już tylko w przypadku problemów z łączem (np. przeciążenia routerów). Wykres cały czerwony oznacza utratę połączenia.

com_showAsyncStats : pokazuje dokładne statystyki połączenia z serwerem, ilość przesłanych i odebranych danych, zgubione pakiety itd. Alternatywa dla net_clientLagOMeter w formie tekstowej, bardzo przydatne narzędzie diagnostyczne.

net_clientPrediction : podobnie jak w q3, tak i tutaj możemy ustawić predykcję ruchu, czyli tłumacząc na chłopski rozum "wsteczny ping". Pozwala to zredukować częściowo efekt laga podczas gry sieciowej. Jako wartość zmiennej ustawiamy czas (w ms). Domyślnie jest ustawione na 10ms i zalecane jest pozostawienie takiej właśnie wartości - wtedy funkcja działa optymalnie.

net_clientUsercmdBackup : komenda wprowadzona dla osób, ktore mają problemy z łączem. Przyjmuje wartości z zakresu 1-5 i określa ile jednakowych pakietów ma zostać wysłanych (w razie zgubienia któregoś, aby nie tracić informacji o ruchach gracza). Dla osób z lepszym technicznie łączem zalecana jest redukcja wartości tej komendy nawet do 1 - zmniejszy to ruch generowany przez grę i poprawi nieco ping.

net_clientPredictGUI : działa podobnie jak net_clientPrediction, ale dotyczy interakcji z otoczeniem, np. podnoszenia przedmiotów (przy wartości 1 może się zdarzyć, że gra pokaże nam, że wzięliśmy dany przedmiot, podczas gdy wcale nie zostanie zebrany). W tej chwili nie można zmieniać wartości w multiplayerze.

net_clientMaxRate : odpowiednik komendy 'rate' w quake'u 3 - określa maksymalną przepustowość łącza, którą może wykorzystywać gra. Jako wartość podajemy tę przepustowość w bps (bajtach na sekundę).I tak dla najczęściej spotykanych w naszym kraju połączeń zalecane wartości: 16000 dla ADSL/Cable i 25000 dla gry po LANie. Ustawienia jak widać identyczne z tymi spotykanymi w Q3. Ograniczenie wartości jest zwykle narzucane odgórnie przez serwer, więc ustawienie wyższe niż limit na serwerze i tak zostanie automatycznie zredukowane podczas gry.

net_clientSmoothing : pomaga przy słabym łączu i wypadaniu pakietów. Dzięki niej pozbywamy się efektu "warpowania", czyli przeskakiwania przeciwnika z miejsca na miejsce przy utracie pakietu (sami też nie warpujemy). Domyślna wartość to 0.8 (włączone) i nie można jej zmienic w multiplayerze.

Poniżej przedstawię przykładowe optymalne ustawienia sieciowe często proponowane na forach:

Połączenie LAN :
seta net_clientUsercmdBackup "2" (lub "1" jeśli jesteśmy absolutnie pewni co do jakości łącza)
seta net_clientMaxRate "28000"


Połączenia ADSL/SDSL/Kablowe/Bezprzewodowe - np. Neostrada, polpak etc. :

256 kbit uplink: seta net_clientUsercmdBackup "5",
256 kbit downlink: seta net_clientMaxRate "28000"
128 kbit uplink: seta net_clientUsercmdBackup "3"
128 kbit downlink: BPS: seta net_clientMaxRate "14000"
64 kbit uplink: seta net_clientUsercmdBackup "2"
64 kbit downlink: BPS: seta net_clientMaxRate "7000"

* uplink - przepustowość wysyłania
** downlink - przepustowość pobierania
*** Przy większych przepustowościach stosujemy ustawienia dla 256kbit, gdyż na serwerach do takiej przepustowości zostaje ograniczony odgórnie transfer.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: config
PostNapisane: 9 lis 2005, o 06:19 
Przyczajony

Dołączył(a): 28 lip 2003, o 00:22
Posty: 43
Lokalizacja: Warszawa
Karma: 0
$this->bbcode_second_pass_quote('ven', '
')Jak wyłączyć auto-switch weapons, podczas zbierania broni na mapie


ui_autoSwitch 0


Tu jest bardzo duzo fajnie opisanych komend:
http://www.q4euro.com/guide.php

Mi sie bardzo przydal opis komend serwerowych i dzwieku.

Podoba mi sie rowniez mozliwosc ustawienia czegos w rodzaju aliasow za pomoca zmiennej 'vstr' :

seta vid_full "r_fullscreen 1;r_mode 3; vid_restart;echo FULLSCREEN"
seta vid_win "r_fullscreen 0;r_mode 3; vid_restart;echo WINDOW"
set win_mode vstr vid_win
set quake_mode vstr vid_full

bind PGDN "vstr quake_mode"
bind PGUP "vstr win_mode"

Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lis 2005, o 11:21 
dzionsla cien

Dołączył(a): 5 maja 2003, o 10:11
Posty: 4122
Lokalizacja: Gliwice
Karma: 118
http://www.thesilentservice.net/silentf ... c.php?t=44

czy ktos tego probowal? dziala wam to? bo mi nie :D


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lis 2005, o 18:59 
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2005, o 13:53
Posty: 3550
Karma: 140
wzrzuccie jakis cfg typowy dla slabszych kompow :)

_________________
#czesc


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lis 2005, o 19:48 
dzionsla cien

Dołączył(a): 5 maja 2003, o 10:11
Posty: 4122
Lokalizacja: Gliwice
Karma: 118
seta bse_rateCost "1.0"
seta bse_rateLimit "1.0"
seta gui_mediumFontLimit "0.60"
seta gui_smallFontLimit "0.30"
seta win_viewlog_update_count "10"
seta win_viewlog_ypos "0"
seta win_viewlog_xpos "0"
seta net_socksPassword ""
seta net_socksUsername ""
seta net_socksPort "1080"
seta net_socksServer ""
seta net_socksEnabled "0"
seta win_ypos "22"
seta win_xpos "3"
seta s_useDeferredSettings "1"
seta s_minStereo "8"
seta s_deviceName ""
seta s_useEAXOcclusion "0"
seta s_useEAXReverb "0"
seta s_useOpenAL "0"
seta s_radioChatterFraction "0.9"
seta s_speakerFraction "0.65"
seta s_numberOfSpeakers "2"
seta s_subFraction "0.5"
seta s_meterTopTime "2000"
seta s_reverse "0"
seta s_spatializationDecay "2"
seta s_maxChannelsMixed "24"
seta s_musicVolume "0"
seta s_decompressionLimit "2"
seta s_globalFraction "0.8"
seta s_playDefaultSound "1"
seta s_maxSoundsPerShader "0"
seta s_doorDistanceAdd "150"
seta s_volume "0.555556"
seta r_debugArrowStep "120"
seta r_debugLineWidth "1"
seta r_debugLineDepthTest "0"
seta r_forceLoadImages "0"
seta r_shadows "0"
seta r_skipBump "1"
seta r_skipSpecular "1"
seta r_skipNewAmbient "1"
seta r_renderer "arb"
seta r_brightness "1.261905"
seta r_gamma "1.5"
seta r_swapInterval "0"
seta r_useIndexBuffers "0"
seta r_customHeight "486"
seta r_customWidth "720"
seta r_fullscreen "1"
seta r_mode "3"
seta r_aspectRatio "0"
seta r_alphaToCoverage "1"
seta r_multiSamples "0"
seta image_downSizeLimit "256"
seta image_ignoreHighQuality "1"
seta image_downSizeBumpLimit "256"
seta image_downSizeSpecularLimit "64"
seta image_downSizeBump "1"
seta image_downSizeSpecular "1"
seta image_useCache "1"
seta image_cacheMegs "512"
seta image_cacheMinK "1024"
seta image_usePrecompressedTextures "1"
seta image_useNormalCompressionLoadDDSForPal "0"
seta image_useNormalCompression "2"
seta image_useAllFormats "1"
seta image_useCompression "1"
seta image_downSize "1"
seta image_lodbias "-1"
seta image_anisotropy "0"
seta image_filter "GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST"
seta g_friendsList ""
seta g_favoritesList ""
seta demo_enforceFS "0"
seta net_clientDownload "1"
seta net_serverAllowServerMod "0"
seta net_LANServer "1"
seta net_menuLANServer "1"
seta net_master4 ""
seta net_master3 ""
seta net_master2 ""
seta net_master1 ""
seta net_clientMaxRate "25600"
seta net_serverMaxClientRate "25600"
seta net_serverMenuDedicated "0"
seta m_strafeSmooth "4"
seta m_smooth "1"
seta m_strafeScale "6.25"
seta m_yaw "0.022"
seta m_pitch "0.022"
seta sensitivity "5"
seta in_joystickLeftStickMove "1"
seta in_toggleZoom "0"
seta in_toggleCrouch "0"
seta in_toggleRun "0"
seta in_alwaysRun "1"
seta in_freeLook "1"
seta in_anglespeedkey "1.5"
seta in_pitchspeed "140"
seta in_yawspeed "140"
seta gui_configServerRate "0"
seta com_lastQuicksave "Quick0"
seta com_skipLevelLoadPause "0"
seta com_guid "hI4C9Fj3/PQ"
seta com_preloadDemos "0"
seta com_compressDemos "1"
seta sv_punkbuster "0"
seta cl_punkbuster "1"
seta com_videoRam "128"
seta com_showFPS "1"
seta com_purgeAll "0"
seta com_machineSpec "0"
seta sys_lang "english"
seta ui_model "model_player_tactical_transfer"
seta ui_skin "base"
seta si_numPlayers "4"
seta si_fragLimit "10"
seta si_timeLimit "0"
seta si_map "mp/q4dm7"
seta si_gameType "DM"
seta g_showHudPopups "0"
seta g_announcerDelay "1"
seta g_mapCycle "mapcycle"
seta g_voteFlags "0"
seta g_gameReviewPause "15"
seta g_password ""
seta g_gunViewStyle "0"
seta g_crosshairCustomFile "gfx/guis/crosshairs/crosshair_q3_2.tga"
seta g_crosshairCustom "1"
seta g_crosshairColor "0 1 0 1"
seta g_crosshairSize "32"
seta g_brassTime "0"
seta g_showProjectilePct "0"
seta g_showHud "1"
seta g_skipItemShadowsMP "1"
seta g_skipPlayerShadowsMP "1"
seta g_showPlayerShadow "0"
seta pm_vehicleSoundLerpScale "10"
seta pm_vehicleCameraScaleMax "300"
seta pm_vehicleCameraSpeedScale "0.5"
seta pm_vehicleCameraMinDist "300"
seta pm_vehicleCameraSnap "1"
seta g_editEntityTextDistance "256"
seta g_editEntityDistance "512"
seta g_showcamerainfo "0"
seta g_healthTakeLimit "25"
seta g_healthTakeAmt "5"
seta g_healthTakeTime "5"
seta g_useDynamicProtection "1"
seta g_armorProtectionMP "0.66667"
seta g_armorProtection "0.66667"
seta g_nightmare "0"
seta g_decals "0"
seta g_doubleVision "0"
seta g_projectileLights "0"
seta g_muzzleFlash "1"
seta ui_showGun "0"
seta ui_autoReload "1"
seta ui_autoSwitch "0"
seta ui_hitscanTint "0 1 1"
seta ui_clan ""
seta ui_model_strogg ""
seta ui_model_marine ""
seta ui_team "Strogg"
seta si_autobalance "1"
seta si_shuffle "0"
seta si_spectators "1"
seta si_usePass "0"
seta si_warmup "1"
seta si_teamDamage "1"
seta si_allowHitscanTint "2"
seta si_allowVoting "1"
seta si_useReady "1"
seta si_tourneyLimit "3"
seta si_captureLimit "5"
seta si_minPlayers "2"
seta si_maxPlayers "6"
seta si_mapCycle ""
seta g_spectatorChat "0"
seta net_clientLagOMeter "0"

seta image_preload "1"
seta r_useCachedDynamicModels "1"
seta r_skipPostProcess "1"
seta r_useFastSkinning "1"
seta r_useOptimizedShadows "1"
seta r_useTurboShadow "1"
seta g_skipParticles "1"

No i sciagnij drach-fps-mappack, gra sie teraz tylko praktycznie na mapach z tego paka, one znacznie zwiekszaja ilosc fps na slabych kompach.

Jak bedziesz juz na serwie wpisz tez:
r_lightdetaillevel 9

wylacza swiatla rozne, tez przyspiesza, no i lepiej widac ogolnie na mapie dzieki temu, nie wiem czemu ale jak jest wpisane w cfg to to nie dziala, trzeba to dopiero wpisac po polaczeniu na serwer


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lis 2005, o 20:42 
H4X0R

Dołączył(a): 15 cze 2002, o 14:08
Posty: 2833
Karma: 36
mozna dac tez r_mode 2 czyli rozdzielczosc 400x300 - nie jest zle i jest to o 60% pixeli mniej miz 640x480

_________________
???????????


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lis 2005, o 01:08 
Naczelna zrzeda sceny Q2/Q4
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2002, o 20:29
Posty: 1691
Lokalizacja: stolyca
Karma: 25
troche sie mylisz as_best

r_mode 1 (400x300)
r_mode 2 (512x384)
r_mode 3 (640x480)
r_mode 4 (800x600)
r_mode 5 (1024x768)
r_mode 6 (1152x864)
r_mode 7 (1280x1024)

_________________
Niech kołowrotek będzie z wami!


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lis 2005, o 01:18 
H4X0R

Dołączył(a): 15 cze 2002, o 14:08
Posty: 2833
Karma: 36
w kazdym razie opcja 1 i 2 niedziala z menu

_________________
???????????


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lis 2005, o 01:56 
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2002, o 23:26
Posty: 3116
Lokalizacja: Poznan
Karma: 21
hamster
Naczelna zrzeda sceny Q2

_________________
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn't exist


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lis 2005, o 11:28 
dzionsla cien

Dołączył(a): 5 maja 2003, o 10:11
Posty: 4122
Lokalizacja: Gliwice
Karma: 118
2 rzeczy ktore niektorym moga sie przydac.

Konfig ktory ulatwia nagrywanie demek, wprawdzie trzeba za pierwszym razem wcisnac binda zeby zaczelo sie nagrywac ale za to samo sie zatrzymuje gdy jest koncowy screen:
http://q2pl.org/a/q4/demorecorderfixed.zip

Programik ktory sluzy m.in. do robienia kolorowych nickow dla tych ktorzy sobie z tym nie radza tradycyjna metoda:
http://q2pl.org/a/q4/q4namemakerv1.1.zip


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lis 2005, o 11:44 
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2003, o 18:31
Posty: 1944
Lokalizacja: w szafie Jarka
Karma: 37
$this->bbcode_second_pass_quote('MoN-SooN', 'h')amster
Naczelna zrzeda sceny Q2



:D teraz to juz q2 i q4 slonik
_________________
scream if u wanna go faster


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lis 2005, o 12:04 
dzionsla cien

Dołączył(a): 5 maja 2003, o 10:11
Posty: 4122
Lokalizacja: Gliwice
Karma: 118
$this->bbcode_second_pass_quote('Lucas', '')$this->bbcode_second_pass_quote('MoN-SooN', 'h')amster
Naczelna zrzeda sceny Q2



:D teraz to juz q2 i q4 slonik

uaktualnilem jego range :D

Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lis 2005, o 12:17 
Naczelna zrzeda sceny Q2/Q4
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2002, o 20:29
Posty: 1691
Lokalizacja: stolyca
Karma: 25
dobrze czy zle ? : D

_________________
Niech kołowrotek będzie z wami!


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lis 2005, o 12:26 
dzionsla cien

Dołączył(a): 5 maja 2003, o 10:11
Posty: 4122
Lokalizacja: Gliwice
Karma: 118
Dla nie wtajemniczonych chodzi o Cricetus cricetus.

Chomik europejski (łac. Cricetus cricetus) jest największym z 14 gatunków. Odżywia się głównie zbożem. Pokarm najpierw gromadzi w torbach policzkowych
a potem zanosi do nory. Na jesieni gromadzi ogromne zapasy, które konsumuje w przerwach między snem zimowym. Zaciekle broni swojej spiżarni. Chomiki są samotnikami. Przedstawiciele obu płci żyją w oddzielnych terytoriach. Jedynie w okresie rui zamieszkują razem.
Chomik europejski stał się symbolem zapobiegliwośći, gdyż w niektórych norach znaleziono aż do 60 kg. zboża. Obecnie z powodu uprzemysłowienia rolnictwa (kombajny zbierają zboże bardzo dokładnie, niewiele zostawiając na polach) nie jest w stanie zgromadzić potrzebnych mu do przetrwania zimy 4 kg. Chomiki jedzą też owady, ślimaki, dżdżownice, żaby i jaszczurki, którymi odżywiają się głównie w lecie.
Samiec potrafi osiagnać wielkość dużej swinki morskiej, samice są nieco mniejsze (przeciętna wielkość 25 cm). Umaszczenie na grzbiecie złocisto-brązowe, brzuch czarny.
W lecie głębokość nory sięga 60 cm, w zimie dochodzi do 2 m. Podziemne tunele mają do 10 m długości. Królestwo chomika składa się z sypialni, spiżarni oraz ślepych zaułków, które służą jako toalety. Naturalnym wrogiem chomika są ptaki drapieżne, lis i borsuk. W obliczu niebezpieczeństwa chomik ucieka do nory za pomoca jednego z wielu założonych w tym celu pionowych wejść.
Chomik europejski nigdy nie został udomowiony. Wręcz przeciwnie rolnicy widzieli w nim zawsze wroga i bezwzględnie prześladowali. Obecnie chomik europejski należy do gatunków zagrożonych wymarciem i został umieszczony na liście zwierząt chronionych.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lis 2005, o 15:47 
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 cze 2005, o 22:25
Posty: 1514
Lokalizacja: Bia
Karma: 23
moze ma ktos jakies timery do q4 i wie jak ustawic ? jakos mam problemy z wyczuwaniem itemow :(

_________________
Make way for the bad guy. /www.UJB.pl


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
katalog stron controlwebs.pl i www.netcatalog.pl zaprasza