[ Fajny Board ] Forum Quake2

Quake 2 umarł
Teraz jest 27 kwi 2024, o 19:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 103 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Nowa mapa do Q2 TDM
PostNapisane: 16 sie 2011, o 02:17 
Fajny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2006, o 15:22
Posty: 807
Lokalizacja: Dawna Stolica Polaków
Karma: 144
Cześć

Powstaje nowa mapa do naszego shootera. Twórcą mapy jest shao, który chce pomóc w rozwoju (ratowaniu) sceny ;)
Na chwilę obecną nie ma nazwy dla owej mapy, chociaż sam mapper ma pewien pomysł...
Nie będę się wdawać w wywody. Trzeba ją po prostu zobaczyć a najlepiej zagrać na niej :)
Pierwsza beta-wersja mapy jest już gotowa, skompilowana i gotowa do testów.
Zamiast zbędnego pierdolenia kilka screenshotów na zachętę:

Spoiler:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Rozegraliśmy kilka meczy 2/2 i zabawa była naprawdę przednia. Mapa jest całkiem fajna ale nie jest ideałem. Są rejony, które nie wymagają praktycznie żadnych poprawek, są też takie, które należy zmodyfikować. Stąd właśnie prośba do Was. Piszcie co wg Was należy w niej zmienić. Wszelkie sugestie co do architektury/rozmieszczenia przedmiotow/rozwiazań itp mile widziane. To właśnie od Was zależy powodzenie projektu - im większą inicjatywę podejmiecie tym lepiej wyjdzie na tym scena. Mapa ma być zoptymalizowana pod 4/4 i stąd apel do Was.

Mapę można pobrać z: http://www.speedyshare.com/files/29885733/tonamev2.bsp

natomiast testować można na serwerze quake2.info: 195.150.132.156:27912
komenda do vote na nową mapę: vote map tonamev2

Edit: opinie i sugestie ludzi, którzy testowali już mapę pozwolę sobie zachować dla siebie, aby nie sugerować Wam w żaden sposób naszych pomysłów, które miałyby usprawnić mapę. Czekamy na Waszą opinię o projekcie ;)
Btw. mapę można naturalnie pobrać bezpośrednio z serwera, jednak zajmuje to dużo czasu (upload zafraguj.pl). Polecam ściągnąć mapę z powyższego linka, wrzucić do stosownego folderu a potem atakować serwer.

_________________
[inc]sil: please...


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Nowa mapa do Q2 TDM
PostNapisane: 16 sie 2011, o 10:22 
Mlodziezowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 mar 2003, o 17:04
Posty: 324
Lokalizacja: ldz
Karma: 8
Po pierwsze niech pogratuluje checi i zapalu bo malo juz ludzi, ktorym sie cokolwiek chce. Po drugie kwestia grania mapy. Nawet gdybys zrobil nowe q2dm1 ludzie by pewnie nie grali o ile nie bedzie to wymuszona mapa przez jakas popularna lige (pld w kwestii map duelowych, plq2 tdm). W zwiazku z tym, ze uwazam ze mapa 2/2 sceny nie uratuje bede ja ocenial jako ciasna mape 4v4. Moje problemy z nia:

A) to sprawa indywidualna ale ja po prostu srednio lubie ciasne korytarze. Wychowalem sie na dm1 ;). Nawet na dm7, ktora paradoksalnie bardzo lubie, jest mniej ciasnoty niz u Ciebie
B) nie podoba mi sie tez kolorystyka mapy jest nudna. Marzy mi sie mapka do tdm w konwencji tekstur q2duel8. Inna sprawa, ze layout kazdy sobie zmieni sam w paku.
C) Moj najwiekszy problem dla gry teamowej lezy w balanasie mapy. Quad jest stosunkowo latwo dostepny, jest co prawda ten mechanizm zamkniecia ale to wyglada pewnie dobrze tylko w teorii. Bo quada sie bierze przez ulamek sekundy wiec generalnie trzeba byc dokladnie w tym miejscu w tym czasie. Sam pomysl swietny bo wymaga aby ktos asekurowal quadera ale niestety imo w samej grze bedzie za rzadko wykorzystywany (rzadko bedzie sobie ktos przy tym przycisku mogl stac bezkarnie wyczekujac na quadera az wejdzie)
D) dalej, mamy ciasnote a zwlaszcza przy quadzie, wystarczy przyjsc tam z rl i nikt nam go nie zabierze. Z jednej strony jest nawet ya dla goscia co mialby trzymac te pozycje, w zasadzie klan lepszy uzyska szybko dominacje i nie pozwoli slabszemu na ani jednego quada. Jak bysmy mieli tworzyc mape pod plq2 proponowalbym dojscie do quada z 2-3 stron - jednej latwiejszej drugiej wymagajacej nieco wprawy. Przyklad to dm3 albo ... next1.

Natomiast podoba mi sie motyw z gornym ssg i ta arenka stojac na skrzynce mozna okampic 3 spawny, gdyby przyniesc tu rg, ktory jest w drugiej czesci mapy moznaby szybko przekuc dominacje na duza ilosc fragow. Ale z moich obserwacji to jedno takie miejsce w dodatku oddalone sporo od tego gdzie cos sie dzieje (quad, rl, mgh?) wiec nie powoduje to takiej przewagi jednego klanu jaka ma sie na np. dm8.

Innymi slowy 2v2? moze. 4v4 raczej nie.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Nowa mapa do Q2 TDM
PostNapisane: 16 sie 2011, o 11:55 
Cichociemny

Dołączył(a): 24 paź 2010, o 00:11
Posty: 87
Lokalizacja: Białystok
Karma: 3
Z chęcią wywaliłbym te schody prowadzące na górne ssg, są 3-4 tricki umożliwiające dostania się na górę.

Silu bez kitu masz przewalone te texturki...


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Nowa mapa do Q2 TDM
PostNapisane: 16 sie 2011, o 12:54 
Fajny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2006, o 15:22
Posty: 807
Lokalizacja: Dawna Stolica Polaków
Karma: 144
Diaa, a co z kapustą? On triku nie wykona - nie podskoczy sobie. Jak ma dostać się na górę? Co zatem proponujesz zamiast schodów? Drabinka? Wyrzutnia (taka jak na q2next2?)

_________________
[inc]sil: please...


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Nowa mapa do Q2 TDM
PostNapisane: 16 sie 2011, o 13:12 
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 sie 2003, o 22:43
Posty: 3027
Lokalizacja: lublin/warszawa
Karma: 65
warto dodać, że mapa dostępna jest do testowania drużynowego na serverze quake2.info #1 195.150.132.156:27912. niestety jeszcze nie wiem jak zrobić by dało się ściągać mapę z servera, ale popracuje nad tym.

_________________
dlaczego? ponieważ http://www.instantsfun.es/ballsofsteel


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Nowa mapa do Q2 TDM
PostNapisane: 16 sie 2011, o 14:17 
Cichociemny

Dołączył(a): 24 paź 2010, o 00:11
Posty: 87
Lokalizacja: Białystok
Karma: 3
Proponuje, żeby kapusta kampił na megasie, tam też jest fajna winda...


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Nowa mapa do Q2 TDM
PostNapisane: 16 sie 2011, o 15:51 
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2006, o 15:50
Posty: 1604
Lokalizacja: 3city
Karma: 56
imo za ciasna mapa na penta;
ogolnie mi bardziej jakos pod ctf'a podchodzi [;


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Nowa mapa do Q2 TDM
PostNapisane: 16 sie 2011, o 16:40 
Slaby koles

Dołączył(a): 31 lip 2011, o 22:34
Posty: 8
Karma: -2
drzwi bym wyjebal w pierwszej kolejnosci, troche tych skrzynek pousuwal glownie kolo ammo do rl'a i nie bardzo rozumiem po co ta krata?

_________________
flyboy^


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Nowa mapa do Q2 TDM
PostNapisane: 16 sie 2011, o 17:01 
Fajny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2006, o 15:22
Posty: 807
Lokalizacja: Dawna Stolica Polaków
Karma: 144
@pent idea

Proponuje nieco inne rozwiązanie niż na dm3. Dostęp do penta zapewniają praktycznie tylko tricki. Droga do penta na screenach w spoilerze:

Spoiler:
Obrazek

Obrazek

Obrazek


Poziome kreski symbolizują półki w ścianach na które można skakać. Może jakaś półka ze skrzynką aby wykonać double jump? Najważniejsze aby na kolejne półki nie można było dostać się r. jumpem (półki po prostu położone zbyt wysoko) co zmuszałoby do wykonywania skoków (nie jakichś hiper trudnych, ale też niebanalnych). Dodatkowo ściany na screenie 2 i 3 mogłyby być wyższe aby zgarnięcie penta było większym wyzwaniem. Sam pent room to po prostu nieco szersza półka, jednak nie dająca schronienia przed rakietami (enemy quadder może ubić na luzie wroga, który czeka na penta). Może jakaś maluteńka skrzynka pozwalająca schronić się przed niektórymi pociskami (ale nie wszystkimi.. np dobrze wycelowany rail trafiałby wystającą zza skrzynki część modelu enemy).

_________________
[inc]sil: please...


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Nowa mapa do Q2 TDM
PostNapisane: 16 sie 2011, o 17:05 
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 kwi 2005, o 15:27
Posty: 1551
Lokalizacja: Grajewo
Karma: -69
biegajac bez celu ciezko strasznie na rg sie natknac, troche sporawa ta mapa na 1 rzut oka.. pent nie jest potrzebny, psa tez bym nie dawal, adrenaline smialo mozna wyjebac, ta winda moglaby jechac ciut szybciej :D na megasie nie powinno byc rla, to chyba lekka przesada

Spoiler:
ot. piotrek nie dziw sie ze ktos pyta kim jestes
$this->bbcode_second_pass_code('', 'Piotrek
Tytuł: Slaby koles
Dołączył(a): N lip [u]31, 2011[/u] 8:34 pm')
to chyba wystarczajacy powod, by spytac ho ar ju


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Nowa mapa do Q2 TDM
PostNapisane: 16 sie 2011, o 17:11 
Slaby koles

Dołączył(a): 31 lip 2011, o 22:34
Posty: 8
Karma: -2
Spoiler:
nie wszedlem tu zeby sie przedstawiac, chcialem dorzucic kilka luznych pogladow ale niewazne.


pomysl sila jak najbardziej ok, przyda sie pent w takim miejscu zeby troche zbalansowac mape

pozatym zamiast 2 mg mozna dac np ssg bo mam wrazenie ze jest za malo podstawowych broni... dla przykladu na rdm1 jest ich wiecej niz na tej mapie

_________________
flyboy^


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Nowa mapa do Q2 TDM
PostNapisane: 16 sie 2011, o 17:25 
Fajny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2006, o 15:22
Posty: 807
Lokalizacja: Dawna Stolica Polaków
Karma: 144
Lol, ale mam wene :D

Odnośnie quada:

W quad roomie odnoga prowadząca do malutkiego roomu w którym jest jednostronny teleport przenoszący gracza w inny rejon mapy (niekoniecznie korzystny, czytaj: gdzieś na dół, w odległe miejsce). W momencie opuszczenia zgniataka nie widać z zewnątrz, co quadrunner robi.
W samym zgniataku pewna zmiana. W momencie, gdy ktoś przebywa w quad roomie a zgniatak jest opuszczony, gracz ten może wejść do wyciętej w zgniataku "jamy". Gdy zgniatak wróci na górę, gracz może wyjść z "jamy" (zgniatak działa jak pseudowinda) i skierować się do malutkiego korytarza mającego rozgałęzienia prowadzące do różnych rejonów mapy (coś jak szyb wentylacyjny). Rozgałęzienia biegną ponad pomieszczeniami. Dodatkowo korytarze zawierają "lód"(?) Chodzi mi o to rozwiązanie z q2jump, gdzie gracz może bez skakania nabrac hiper speeda. W pomieszczeniach zaś byłyby po prostu dziury w suficie, z których quadrunner mógłby spaść i fragować. Żeby nie było łatwo, w jamie zgniataka byłby laser (domyślnie aktywny), który zabijałby gracza. Jednak mógłby on zostać wyłączony zdalnie na krótki okres czasu przez kliknięcie dodatkowego przycisku, gdzieś na mapie ;)
Nie wiem tylko, czy pomysł możliwy do przeprowadzenia z powodów czysto technicznych...

_________________
[inc]sil: please...


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Nowa mapa do Q2 TDM
PostNapisane: 16 sie 2011, o 22:27 
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 wrz 2007, o 22:07
Posty: 1157
Lokalizacja: Pyrlandia
Karma: 101
nie podoba mi sie ta mapa ciasno, ciężko sie odnaleź dużo biegania bez celu mapa chyba nadajaca sie tylko na DM ale i tak GJ


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Nowa mapa do Q2 TDM
PostNapisane: 17 sie 2011, o 09:56 
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 mar 2003, o 20:11
Posty: 2549
Lokalizacja: Krynica/Krak
Karma: 45
uwazam, ze mapa jest zaduza, na pierwszy rzut oka zabardzo chaotyczna, brak mi jakichkolwiek pomyslow jak tam tp grac oraz swoja struktura przypomina mi dm4, ktorego nikt nie chce do PLQ2 :D

a moze wlasnie mozna by sie wziasc na q2dm4 i jest przerobic na troszke mneijsza i taktyczna? latwiej z gotowej mapy cos konretniejszego zrobic

_________________
:


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Nowa mapa do Q2 TDM
PostNapisane: 17 sie 2011, o 10:07 
Fajny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2006, o 15:22
Posty: 807
Lokalizacja: Dawna Stolica Polaków
Karma: 144
Gdy ją pierwszy raz ujrzałem (kilka dni przed meczami, które trzaskaliśmy na serwie) mapa spodobała mi się, ale nie wzbudziła we mnie zachwytu - stwierdziłem, że fajnie wygląda ale uznałem, że wiele trzeba przerobić, aby TDM miał na niej rację bytu.
Zdanie zmieniłem po pierwszym meczu, okazało się, że bardzo fajnie się klika. Wcześniej chciałem, aby shao bardzo ją zmodyfikował - niepotrzebnie. Owszem, poprawki są wymagane ale lista jest krótsza niż ta, którą sobie ułożyłem po 1 kontakcie z mapą.
Mapa nie jest wcale chaotyczna (chaotyczna była na 1 rzut oka, to fakt). Nie zgodzę się z Tobą scout - nie jest wielka. Kilka minut gry i okazuje się, że naprawdę łatwo ją ogarnąć.

Dodam tylko, że jedynie rozegranie kilku meczów TDM da Wam prawdziwy obraz tego, jak mapa wygląda i pozwoli wyrobić odpowiedni pogląd. Mi akurat się spodobała, ale znajdzie się ktoś, komu totalnie nie podejdzie. Dlatego proszę Was o zaznaczenie w postach, czy grało się tam przynajmniej jeden mecz TDM.

_________________
[inc]sil: please...


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Nowa mapa do Q2 TDM
PostNapisane: 17 sie 2011, o 12:14 
Kozak

Dołączył(a): 29 sie 2003, o 15:48
Posty: 1428
Lokalizacja: de
Karma: 118
chcialbym tylko przypomniec wam jak wygladaly wasze poczatki na mapach dm1-8 (jesli pamietacie):

kazda nowa mapa wyglada chaotycznie i jesli nie widzimy jak ktos na niej gra nie bardzo wiemy jak sie zachowywac na niej.

nie zgodze sie ze biega sie bez celu bo juz - chociaz to beta wersja mapy - sa punkty strategiczne na niej.

oficjalnie jak juz rozmawialismyt o niej mam takie zdanie ze ona ma mega potencjal tylko ze nie wiem jak mozesz scout mowic ze jest za duza (widac ze nie grales tam zadnego meczyku) bo duel albo 2/2 gra sie spoko.

ale do 4/4 naprawde potrzebuje jeszcze troche pracy.

btw co do jakiegos piotrka - spoko rozumiem ze liczycie na feedback ludzi, ale czy bardziej liczy sie zdanie np dra czy jakiegos nowego nicka ktorego nikt nie zna i nie wie co on ma za pojecie o grze? osobiscie wole zdanie ludzi ktorzych staz wynosi troche, zwlaszcza jesli chodzi o temat nowej mapy tp. pozdro


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Nowa mapa do Q2 TDM
PostNapisane: 17 sie 2011, o 12:26 
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sty 2008, o 13:07
Posty: 1308
Karma: 101
piotrek = ozz

Avatar zerżnięty z internetu (Piotrek zobacz zasadę - wstawiamy tylko swoje mordy)

http://www.fakt.pl/Stracil-wzrok-przez-pajaka,artykuly,50586,1.html

Ogólnie to nic nie miałem do chłopaków z fly i ich fejkników, ale wstawianie cudzych mord to już przesada i takie fejkowanie nie jest fajne.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Nowa mapa do Q2 TDM
PostNapisane: 17 sie 2011, o 16:34 
Fajny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2006, o 15:22
Posty: 807
Lokalizacja: Dawna Stolica Polaków
Karma: 144
Zrozumiałem. Mapa zuploadowana na serwer.

vote map tonamev3

shao: ja mogę sugerować, ale mogę też nie mieć racji, dlatego najlepiej, gdyby więcej osób zabierało głos w sprawie mapy ;)

edit: zmiany jak najbardziej na plus! good work

propozycja na nazwę :D
- deathhammer
- skullfuck
- mortar

_________________
[inc]sil: please...


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Nowa mapa do Q2 TDM
PostNapisane: 17 sie 2011, o 17:35 
Slaby koles

Dołączył(a): 31 lip 2011, o 22:34
Posty: 8
Karma: -2
mapka wyszla spoko, teraz wyglada jeszcze lepiej niz na poczatku. jedyne co zauwazylem to po wyjebaniu kraty zrobilo sie duzo miejsca i moze moglbys tam zrobic jakis myk zeby zbierac mh jakims skokiem zamiast jezdzic winda - wydaje mi sie ze byloby ciekawiej
anyway gj

_________________
flyboy^


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Nowa mapa do Q2 TDM
PostNapisane: 17 sie 2011, o 17:43 
Mlodziezowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2010, o 17:32
Posty: 278
Lokalizacja: Tarnów/Kraków
Karma: 7
Mapa ogólnie super, bardzo przyjemnie się na niej gra :)

Moja drobna sugestia to wyrzucenie tego RL sprzed MH.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 103 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
katalog stron controlwebs.pl i www.netcatalog.pl zaprasza