[ Fajny Board ] Forum Quake2

Quake 2 umarł
Teraz jest 28 mar 2024, o 16:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Możliwość aliasowania na serwerach NoFake
PostNapisane: 31 lip 2011, o 12:33 
Mroczny

Dołączył(a): 12 wrz 2007, o 10:08
Posty: 524
Lokalizacja: Poznań
Karma: 21
Wnioskuję o możliwość swobodnej zmiany nicków na serwerach z NoFake.

Obecna konfiguracja jest zbyt forsująca.

Docelowym, nowoczesnym i dającym najwięcej możliwości rozwiązaniem byłaby możliwość zarządzania tą opcją z poziomu panelu zarządzania serwerami NoFake na stronie NF www.

NoFake nie może też wtedy zmieniać nicka osoby wchodzącej na serwer.

Myślę, że taka zmiana wpłynie na większą frekfencję na serwerach z nofake, przyczyni się do wzrostu zaufania do nf, ALE głównym argumentem jest to, że obecny stan rzeczy jest po prostu zbyt agresywny i "policyjny".

Uwolnić userów! D:

_________________
facebook.com/groups/quake2players/


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Możliwość aliasowania na serwerach NoFake
PostNapisane: 31 lip 2011, o 12:37 
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 sie 2003, o 22:43
Posty: 3027
Lokalizacja: lublin/warszawa
Karma: 65
popieram. cos na wzor auth i whois z irc jest wskazany. jak widac sztywne nicki sie nie sprawdzaja, a kazdy zainteresowany zrobi whois <userid> i nagle servery NF sie zapelnia.

_________________
dlaczego? ponieważ http://www.instantsfun.es/ballsofsteel


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Możliwość aliasowania na serwerach NoFake
PostNapisane: 31 lip 2011, o 12:41 
Fajny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2006, o 15:22
Posty: 807
Lokalizacja: Dawna Stolica Polaków
Karma: 144
Mi ten pomysł się totalnie nie podoba. NoFake powstał po to, aby ludzie grali na _swoich_ nickach, co przekłada się na konieczność zachowywania minimum kultury etc.
Rozumiem, że chciałbyś, aby ludzie mogli dowolnie zmieniać nicki na serwerach z NF oraz dysponowali komendą na wzór "whois", która pokazywałaby z jakiego konta gra dana osoba? Jeśli tak, to vote NO z mojej strony.

_________________
[inc]sil: please...


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Możliwość aliasowania na serwerach NoFake
PostNapisane: 31 lip 2011, o 12:58 
Mroczny

Dołączył(a): 12 wrz 2007, o 10:08
Posty: 524
Lokalizacja: Poznań
Karma: 21
Żałuję sil, bo Twój głos jest tutaj ważny.

Zgodzisz się ze mną sil, że raczej nie granie na swoim nicku przekłada się na konieczność zachowania minimum kultury, ale raczej anonimowość skłania do nie zachowywania jej?

Chciałbym uświadomić również fakt, że nie było jeszcze mozliwości swobodnego aliasowania z zachowaniem tożsamości. Brak kultury 'fejkowej' imał miejsce w innych warunkach.

ps: Łączysz aliasowanie z brakiem kultury. Ja coraz częściej spotykam się ze zjawiskiem odwrotnym.

_________________
facebook.com/groups/quake2players/


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Możliwość aliasowania na serwerach NoFake
PostNapisane: 31 lip 2011, o 13:02 
Kozak

Dołączył(a): 29 sie 2003, o 15:48
Posty: 1428
Lokalizacja: de
Karma: 118
nofake powstal po to aby zlikwidowac anonimowosc na serwach, moim zdaniem pomysl z whois rowniez spelnia zadanie nofake'a gdyz tak naprawde wchodzimy na serw i mozemy zobaczyc kto jest kim w kazdym momencie. Sprawia to jednak troche luzu dla graczy.

oczywiscie zakladam i tak z gory ze ten pomysl nie przejdzie bo:

po 1. zleca sie kolty
po 2. nikt kto jest zainteresowany nie jest sam w stanie tego wdrozyc

wiec i tak nie sadze zeby cokolwiek ruszylo w ta strone, ale ja nie widze problemu w tym aby ktos gral na nicku "nowa_myszka" lub "jem_sniadanie" a mozna by bylo sprawdzic jego realnick jedna komenda.

pozdr


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Możliwość aliasowania na serwerach NoFake
PostNapisane: 31 lip 2011, o 13:03 
dzionsla cien

Dołączył(a): 5 maja 2003, o 10:11
Posty: 4122
Lokalizacja: Gliwice
Karma: 118
nie sadze ze ludzie nie graja na serwerach nofake dlatego ze nie moga sobie dowolnego nicka wpisac, co z tego ze sobie zrobi dowolny nick jak i tak bedzie wiadomo kto to jest? naprawde myslisz ze o to ludziom chodzi i to im przeszkadza?

ludzie graja na fejkach po to zeby inni nie wiedzieli kto on jest albo dlatego ze ma cos do ukrycia...

pisalem przed chwila o tym w innym temacie, obecna sytuacja jest spowodowana przez astery na ktorych graja osoby ktore nie moge grac na nofake bo sa zbanowani, a za nimi idzie reszta graczy bo te serwery przez nich sa zawsze pelne i wola wejsc i pograc "od reki" niz siedziec przez godzine na serwerze nofake i czekac az ktos wejdzie


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Możliwość aliasowania na serwerach NoFake
PostNapisane: 31 lip 2011, o 13:09 
Kozak

Dołączył(a): 29 sie 2003, o 15:48
Posty: 1428
Lokalizacja: de
Karma: 118
urbasek, nie nie twierdze ze przez to tak jest ze serwy z nf sa puste, ale na pewno jakis % ludzi lubi sobie poklikac nawet ze znajomymi na fejkach. Nawet ty i ak lubilo sobie pograc jako hamster itd. Nie chodzi tutaj o anonimowosc ani o podszywanie sie ale o zabawe i przyjemnosc z napieprzania z rakiet na nicku na jakim chcemy a jednak caly czas nie bedac anonimowymi.

ci co chca sie ukrywac na fejkach i chcacy pozostac anonimowi i tak zostana na asterze.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Możliwość aliasowania na serwerach NoFake
PostNapisane: 31 lip 2011, o 13:12 
Mroczny

Dołączył(a): 12 wrz 2007, o 10:08
Posty: 524
Lokalizacja: Poznań
Karma: 21
To, że ludzie nie mogą zmienić nicka na jaki chcą jest mniejszym problemem. Największym jest to, że NF stał się jakiegoś rodzaju demonem, wielkim serwerowym straszakiem. Ogranicza swobody graczy i wywołuje takie odczucia jak monitoring miejski.

_________________
facebook.com/groups/quake2players/


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Możliwość aliasowania na serwerach NoFake
PostNapisane: 31 lip 2011, o 13:22 
Fajny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2006, o 15:22
Posty: 807
Lokalizacja: Dawna Stolica Polaków
Karma: 144
$this->bbcode_second_pass_quote('', 'Z')godzisz się ze mną sil, że raczej nie granie na swoim nicku przekłada się na konieczność zachowania minimum kultury, ale raczej anonimowość skłania do nie zachowywania jej?


Zgadzam się z tym, i jednocześnie zgadzam się całkowicie z postem urbaska, który jest trafną odpowiedzią na to pytanie.

Co do nicków na serwie NF w obecnym stanie: mogę wpisać sobie nicka bad-mouse|sil albo no-sound|sil i takie coś mi się bardzo podoba. Proste rozwiązanie. Nie muszę whoisować, abym dowiedział się, kim jest druga osoba.

Zmiany nicków na serwerach mogą prowadzić do takich sytuacji:

Spoiler:
sil changed name to newash
a entered the server.
newash: a, twoja stara jest tak gruba, ze gdy ludzie ja widza, to rzucaja pieniadze z podziwu
a: spierdalaj chuju
a disconnected


Dlaczego user ma być obarczany koniecznością wpisywania "/whois newash" w takim przypadku? Mi się właśnie to nie podoba. Why? Ano dlatego, że połowa graczy nie będzie widziała o takiej komendzie jak whois, co będzie prowadzić do niepotrzebnych zgrzytów. Taka prawda (obecnie połowa nie wie do czego służy komenda hud w naszym TDM).
Drugi przykład: x bluzga gracza y. x znany jest z ciętego języka, więc y nie wpisuje whoisa, bo przecież gra na serwie z NF, no i ton wypowiedzi playera x potwierdza jego "światopogląd" na temat usera x. Y ma x za totalnego kretyna i powstaje między nimi duży gnój. Niestety, x wcale nie jest tą samą osobą, o której myśli y.
_________________
[inc]sil: please...


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Możliwość aliasowania na serwerach NoFake
PostNapisane: 31 lip 2011, o 13:34 
Mroczny

Dołączył(a): 12 wrz 2007, o 10:08
Posty: 524
Lokalizacja: Poznań
Karma: 21
Sil:
Kwestie techniczne:
Rozwiązania problemów o których mówisz:
Player po 'entered the server' byłby identyfikowany tak jak to ma miejsce już dzisiaj: newash authenticated as newash, ale nie zmieniałby mu się nick. Bo każdy ma prawo do swojego nicka.

Automatycznie dla Playera wchodzącego się na serwer wysyłany byłby komunikat (podobny do tego po komendzie players) w którym byłyby konta wszystkich graczy.

Nie musisz whoisowac. whois is bad.

_________________
facebook.com/groups/quake2players/


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Możliwość aliasowania na serwerach NoFake
PostNapisane: 31 lip 2011, o 16:25 
Fajny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2006, o 15:22
Posty: 807
Lokalizacja: Dawna Stolica Polaków
Karma: 144
Rozumiem Twój pogląd na sprawę.

Osobiście śmiem twierdzić, że taki zabieg nie zwiększyłby zainteresowania serwerami NF z racji braku anonimowości.
Rozwiązanie proponowane przez Ciebie nie jest złe, jeżeli wprowadzone zostałyby dodatkowe zmiany, pozwalające na sprawniejsza identyfikację gracza. np
say <treść>
  • gdy name gracza w grze == nazwa konta NF, to wtedy say zwracany jest jako do graczy jako string:
    <name_w_grze>: <treść>
    czytaj:

    newash: whois is bad.
  • gdy name gracza w grze != nazwa konta NF, to wtedy say zwracałoby jako:
    <name_w_grze> (<nazwa_konta_NF>): <treść>
    czytaj:

    nsh (newash): whois is bad.
Krótkie playerinfo (zawierające "autha") po łączeniu się na serwer to imho troszkę za mało. Często bywa tak, że ktoś po wpisaniu connect blablabla, minimalizuje q2 i ładuje swoją playlistę w winampie etc, więc takie info z serwera mogłoby zostać najzwyczajniej przeoczone.

_________________
[inc]sil: please...


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Możliwość aliasowania na serwerach NoFake
PostNapisane: 31 lip 2011, o 16:47 
dzionsla cien

Dołączył(a): 5 maja 2003, o 10:11
Posty: 4122
Lokalizacja: Gliwice
Karma: 118
oczywiscie ze moznaby tak zrobic i rozwiazania podane sa jak najbardziej logiczne i rozsadne, tylko co to ma do pustych serwerow nf, nikt mnie nie przekona ze jest to wlasnie tego przyczyna... ze ludzie nie wchodza na serwer nofake dlatego ze nie moze dac sobie nick "slucham_mp3" zamiast "dem_slucham_mp3", po prostu w to nie uwierze i juz


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Możliwość aliasowania na serwerach NoFake
PostNapisane: 31 lip 2011, o 17:06 
Mroczny

Dołączył(a): 12 wrz 2007, o 10:08
Posty: 524
Lokalizacja: Poznań
Karma: 21
jedynym wyjsciem na znalezienie odpowiedzi jest sprobowanie. wiadomo, ze to kosztuje czas i prace. a także ryzyko, ze rozwiazanie problemu nastapi innym razem.

ujmijmy rzecz inaczej:
nie pytajmy, dlaczego trzeba odblokować ten setting.
pytajmy raczej, dlaczego jest ciagle zablokowany?

o co chodzi o tej grze, czego się zyczy przed gra a czego ostatnio wszystkim brakuje?
odp: hf

natomiast na serwerach z nf czuje sie ponura atmosfere.

jesli uznamy ze to problem graczy to rozmijamy sie z glownym celem.
To gracze tak na prawdę tworzą tą grę.

rozluźnijmy atmosfere po prostu. bo zaraz zdechniemy.

_________________
facebook.com/groups/quake2players/


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Możliwość aliasowania na serwerach NoFake
PostNapisane: 31 lip 2011, o 17:16 
Mroczny

Dołączył(a): 12 wrz 2007, o 10:08
Posty: 524
Lokalizacja: Poznań
Karma: 21
sil:
ciekawe rozwiazania.
co do minimalizacji i przeoczenia:
komenda (players) bylaby zawsze dostepna. Player dostawalby ja dodatkowo po wejsciu na serwer. Rowniez po zmianie mapy, albo przeładowaniu mapy ten komunikat z lista players moglby byc wysylany.

$this->bbcode_second_pass_quote('sil', 'd')odatkowe zmiany, pozwalające na sprawniejsza identyfikację gracza. np
say <treść>
  • gdy name gracza w grze == nazwa konta NF, to wtedy say zwracany jest jako do graczy jako string:
    <name_w_grze>: <treść>
    czytaj:

    newash: whois is bad.
  • gdy name gracza w grze != nazwa konta NF, to wtedy say zwracałoby jako:
    <name_w_grze> (<nazwa_konta_NF>): <treść>
    czytaj:

    nsh (newash): whois is bad.


W moim odczuciu to jest zbyt forsowne również, wręcz to nie zrealizowanie idei.
Proponowałbym raczej cos na wzór komunikatu nocheata - mam nadzieje, ze pamietacie - komunikat z authem nie był wyechowany, ale był say'em Gracza.
_________________
facebook.com/groups/quake2players/


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Możliwość aliasowania na serwerach NoFake
PostNapisane: 31 lip 2011, o 19:58 
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sty 2008, o 13:07
Posty: 1308
Karma: 101
Jeśli Twój pomysł Newash miałby szansę bytu, to właśnie wyobrażałem sobie to identycznie jak Sil napisał.
Jednak to dalej nie rozwiązuje problemu jak napisał Urbasek.
Są wakacje i ludzi na serwerach jest niewiele. Mając do wyboru serwer z nf i bez nf, większość wybiera BEZ, bo jest tam zwyczajnie więcej ludzi (a w zasadzie to jedynie tam zbierze się zgraja do 4/4).
Nie budujmy sztucznego przekonania, że NF jest temu winne.
Serwerów jest zwyczajnie za dużo, zaś ludzi za mało.
Dalej j/w i koło się zatacza.

Nie budujmy państwa policyjnego, ale też nie popadajmy w paranoję. Nikt przecież nie analizuje każdego fraga, nie analizuje napisanych słów.
To jeden, zwyczajny, głupi NICK.
To tak, jakbyś miał pretensje do państwa, że jesteś w ewidencji zapisany takim imieniem a nie innym.
Wg mnie to jest chore napędzanie ku utopii i wmawianie ludziom jaki ten świat jest zły.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Możliwość aliasowania na serwerach NoFake
PostNapisane: 31 lip 2011, o 21:10 
Mroczny

Dołączył(a): 12 wrz 2007, o 10:08
Posty: 524
Lokalizacja: Poznań
Karma: 21
$this->bbcode_second_pass_quote('neon', '
')To tak, jakbyś miał pretensje do państwa, że jesteś w ewidencji zapisany takim imieniem a nie innym.
Wg mnie to jest chore napędzanie ku utopii i wmawianie ludziom jaki ten świat jest zły.


Nie mam żadnych pretensji do NF. To kapitalne narzędzie. Ewidencja to oczywista korzyść.

Natomiast nie jest w porządku,
gdy 'państwo' nakazuje chodzić po świecie z plakietką z imieniem. A nawet we wciąż w tym samym uniformie.

czytaj:
gdy nofake nakazuje Graczom chodzić z zarejestrowanym nickiem po serwerach, pozbawiając ich możliwości jego zmiany.

centralnie. na nofake czuję się jak w uniformie.
_________________
facebook.com/groups/quake2players/


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Możliwość aliasowania na serwerach NoFake
PostNapisane: 31 lip 2011, o 21:43 
Fajny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2006, o 15:22
Posty: 807
Lokalizacja: Dawna Stolica Polaków
Karma: 144
Możliwe, że ten "uniform" to trafna metafora newash.
Gram i śledzę scenę dość aktywnie od wielu lat i nauczyłem się jednego - trzeba graczy/playerów/userów, jakkolwiek by ich nie nazwać, trzymać twardą ręką. Pobłażliwość wobec sceny, zbyt duży kredyt zaufania itp. prowadziły w zdecydowanej ilości przypadków do problemów rozmaitej natury. Począwszy od problemów z poszczególnymi graczami, a także klanami, przez problemy związane z ligą i jej organizacją... Ludzie nie dorośli do tego, aby grać uczciwie. Oczywiście nie mam na myśli wszystkich - jest część, która sprawia problemy i skutecznie utrudnia, a nawet psuje zabawę pozostałym.
Masz zbyt wielkie oczekiwania wobec ludzi, którzy z takich "taryf ulgowych" skorzystają. Bardzo optymistycznie podchodzisz do sprawy i zbyt wielką wiarę pokładasz w uczciwość/dobre chęci/grę fair naszej sceny. To niestety nie zadziała w sposób jaki sobie wyobrażasz :(

Ja np. bardzo tęsknię za rządami hamstera, który miał swoja wizję, wierzył w pewne "reguły" i bardzo skrupulatnie je przestrzegał. Podejmował trudne, czasem wręcz kontrowersyjne decyzje. Ale nie bał się tego robić. W efekcie mieliśmy ligę o bardzo wysokim poziomie organizacyjnym, prowadzoną w sposób wzorowy. Były sytuacje, gdy ówczesny mistrz polski sYnth, rozegrał mecz z fejkiem w składzie. Nie było pieszczot tylko to co w danej chwili zrobić należało - kick z ligi, pomimo sprzeciwu wielu osób. Zauważ, że nie było wtedy pewnych narzędzi takich np. jak nofake i dało się sprawować sprawiedliwe rządy, gdzie nie było miejsca na prywatę i osobiste uprzedzenia. Regulamin był ponad wszystkim - przestrzegano go jak należy i każdy był zadowolony. Hamster nie bał się decyzji. Taka postawa wobec sceny pozwoliła utrzymać wszystko w ryzach. Był porządek i spokój. Obecnie scena jest problemem, scena zawodzi. Dasz palec - urwie rękę. Nie można niestety ufać, bo historia wiele razy pokazała, jak to się wszystko kończy.

_________________
[inc]sil: please...


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Możliwość aliasowania na serwerach NoFake
PostNapisane: 31 lip 2011, o 22:16 
Mroczny

Dołączył(a): 12 wrz 2007, o 10:08
Posty: 524
Lokalizacja: Poznań
Karma: 21
Cant agree on that statement, im sorry.

Problemem dzisiejszym jest brak zaufania sceny do osob sceną zarządzających.
A przyczyna tego leży w braku zaufania osob zarządzających do sceny.

Odpowiedzialność za taki stan rzeczy biorą tylko i wyłącznie osoby zarządzające.
Ubolewanie nad opłakanym stanem sceny przy jednoczesnym winieniu za to Graczy jest odżegnywaniem się od odpowiedzialności.

Serewery z NoFake są po prostu nieobdarzone zaufaniem co wynika z tego że są kojarzone z osobami zarządzającymi sceną.

Astery są więc niejako ostatnim przyczółkiem sceny. Gdzie nawet kosztem ataków Razora czy gry z cheaterami utrzymuje się ruch a nawet powiedziałbym - życie.

Potrzebna jest zmiana postawy, nie reguł. Sil, nie sugeruję przecież rozluźnienia kar.

Zostawiłbym kilka serwerów hard NF - sztywne nicki i kilka soft - z możliwością zmiany. Jestem przekonany na 100% że będzie na nich większy ruch niż na hard NF.

Ale, mogę tylko sugerować.

_________________
facebook.com/groups/quake2players/


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Możliwość aliasowania na serwerach NoFake
PostNapisane: 1 sie 2011, o 01:02 
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2002, o 18:47
Posty: 1966
Lokalizacja: Grajewo
Karma: 30
newash, ale problem to nie brak zaufania tylko twoje pomysly
co za roznica whois a nick na jakim grasz? i tak wejdziesz z kolegami na astera by grac na fejku, whois tu nic nie zmienilby, poza tym ze znowu trzeba by meczyc harvena o zmiany, a po co? bo znowu masz chory pomysl? zajmij sie chlopie czyms innym nie wiem graj w szachy np ?


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Możliwość aliasowania na serwerach NoFake
PostNapisane: 1 sie 2011, o 01:37 
Kozak

Dołączył(a): 29 sie 2003, o 15:48
Posty: 1428
Lokalizacja: de
Karma: 118
nie wiem czy sie smiac czy plakac nad twoim postem exe.

po co to wszystko bylo w takim razie zrobione?

grajmy wszyscy na kurniku, lmao


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
katalog stron controlwebs.pl i www.netcatalog.pl zaprasza