[ Fajny Board ] Forum Quake2

Quake 2 umarł
Teraz jest 28 mar 2024, o 15:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 159 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Antyfejk w TDM
PostNapisane: 15 lut 2010, o 13:26 
Kozak

Dołączył(a): 14 cze 2002, o 19:53
Posty: 5731
Lokalizacja: znienacka
Karma: 272
Wiem, ze wiele osob popiera ten pomysl, wiec fajnie byloby miec mozliwosc wlaczenia na serwerze opcji "Antifake".
Moj pomysl na wdrozenie tego:
- nalezaloby zaimplementowac mozliwosc polaczenia i wysylania zapytan do bazy SQL. W tym cely przy wlaczeniu opcji Antifake, nalezaloby skonfigurowac polaczenie (ip, port, nazwa bazy danych, nazwa tabeli).
- na serwerze gdzie jest baza sql, nalezaloby umiescic prosty skrypt php umozliwiajacy dodawanie nowych userow do bazy.
- na poczatek wystarczy jedna tabela "users" ktora posiada trzy kolumny unique_id, player_name, email_address.
- aby zapewnic same realnicki, tylko wyznaczone osoby moglyby dodawac userow do bazy (a moze ktos ma inny pomysl, zeby zmniejszyc do minimum naklad pracy osob zewnetrznych?)

Kazdy zarejestrowany dostalby na swoj e-mail unikalny numer id usera (cos w stylu "dsjkrg215jkl6b2jkk341"). Musialby dodac to do cfg w postaci "set unique_id dsjkrg215jkl6b2jkk341".

W momencie podlaczenia do serwera z TDM i wlaczonym Antifake, serwer prosilby o wartosc zmiennej unique_id i wysylal zapytanie o nazwe usera do serwera sql. Jezeli istnieje taki unique_id to serwer zmienia nazwe playera na "player_name". Jezeli taka zmienne nie istnieje, to serwer kopie z odpowiednim komunikatem i informacja gdzie sie zglosic.

Ustawic zmienna name na cheat protected, tak aby nie mozna bylo jej zmieniac w trakcie gry (nie jestem pewien, ale byc moze mozna to zrobic tylko z poziomu klienta, nie moda - w takim wypadku nalezaloby zabronic po prostu zmiane nazwy i juz :)).

Mysle, ze tak wiele roboty to nie jest i fajnie byloby miec kilka tego typu serwerow :). Mysle, ze poparcie wsrod ludzi by sie znalazlo. Harven? PS. Moge pomoc z baza danych i skryptem PHP.

_________________
The computer is your friend. Trust the computer.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Antyfejk w TDM
PostNapisane: 15 lut 2010, o 13:29 
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sty 2008, o 13:07
Posty: 1308
Karma: 101
Neveride tym razem najpierw odpiszę, a później przeczytam.

Mam prośbę, żebyś sam się tym zajął. Wiem, że na pewno dałbyś radę, bo cenię Ciebie za wiedzę w tym kierunku. Jeśli będziesz miał czas i zapał to życzę jak najwięcej wytrwałości.
W miarę możliwości mogę pomóc, ale raczej jako królik doświadczalny bo moja wiedza w tym kierunku jest skąpa.

[+] na zachętę ;).


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Antyfejk w TDM
PostNapisane: 15 lut 2010, o 13:33 
Kozak

Dołączył(a): 14 cze 2002, o 19:53
Posty: 5731
Lokalizacja: znienacka
Karma: 272
Potrzebuje wsparcie od kogos kto pisze ten mod (czyli Harven), bo niezbedne bedzie polaczenie z baza danych ktore bedzie nawiazywane przez serwer.

_________________
The computer is your friend. Trust the computer.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Antyfejk w TDM
PostNapisane: 15 lut 2010, o 14:02 
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 cze 2002, o 12:16
Posty: 2175
Lokalizacja: Warszawa
Karma: 140
To może ja dodam coś od siebie.

Zamiast wdrażać całość w biednego TDM'a (komunikacja z bazą, obsługę wyjątków itp), można by było zrobić pośrednika, który odpowiadał by do serwera q2 czy dany user jest w bazie oraz czy ostatnio się logował na www (np z timeoutem na 1h).

Co z w przypadku kiedy ukradne Ci unique_id i sam sobie wkleje do konfiga? Przydał by się jakiś panel do logowania, odzyskiwania danych oraz w przypadku wycieku unique_id wygenerowanie nowego.

Chętnie pomogę, a Harven nie miał by dużo roboty, obsłużył by jedną funkcję pośrednika np (isAuthed).

Spoiler:
Obrazek

_________________
Console: d2 Irc: alt+z lover


Ostatnio edytowano 15 lut 2010, o 14:10 przez doddy, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Antyfejk w TDM
PostNapisane: 15 lut 2010, o 14:09 
Kozak

Dołączył(a): 14 cze 2002, o 19:53
Posty: 5731
Lokalizacja: znienacka
Karma: 272
No to dodatkowa kolumna pass (z zahaszowanym haslem). Logujesz sie na haslo (PHP) i tam mozesz zmienic unique_id :) (wygenerowac nowy). Ot cala filozofia.

Co do posredniaka - podoba mi sie. Moja propozycja TDM wysyla unique_id do "posredniaka" i otrzymuje player_name lub null. Wiadomo co sie dzieje w kazdym wypadku. W tym momencie w TDMie to kilka linijek. Tez nie duzo wiecej w posredniaku :). Trzeba miec tylko stabilny serwer na baze i interfejs www.

_________________
The computer is your friend. Trust the computer.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Antyfejk w TDM
PostNapisane: 15 lut 2010, o 15:41 
dzionsla cien

Dołączył(a): 5 maja 2003, o 10:11
Posty: 4122
Lokalizacja: Gliwice
Karma: 118
Ja moge pomoc zarowno od strony skryptow php jak i bazy i serwera....

Tylko teraz odnosnie samego pomyslu... nie wszyscy ktorzy pogrywaja sobie w q2 graja w ligach, interesuja sie scena itd., nie kazdemu w ogole bedzie sie chcialo zglaszac swoj nick / rejestrowac itd, no i za kazdym razem logowac gdzies na stronie zeby moc sobie pograc. To tylko zmniejszy moim zdaniem ilosc graczy. Chyba ze to bedzie na zasadzie takiej ze postawi sie kilka serwerow takich a czesc pozostawi po staremu, jak ktos nie bedzie mial ochoty pograc z fejkami to wchodzi na serwer z tym systemem, jak ktos ma na to wyjebane albo nie ma konta to wchodzi gdzie chce.

Co do samego dzialania... Jak to ma wygladac w ogole. Bedzie mozna sie rejestrowac, i co dalej? Takie kazde konto musi ktos zatwierdzic? Czy jesli ktos chce pograc to musi to jakiemus moderatorowi/adminowi zglosic i on recznie go dodaje?

W jaki sposob to ma ograniczyc fejkow, skoro wejscie na serwer bedzie uzaleznione od tego unique_id, ok, ktos go ma, loguje sie, wchodzi na serwer, ale na serwerze daje sobie nick jaki chce, i dalej jest fejkiem bo nikt nie wie kto to jest :D
W tym momencie przeciez musi byc od strony moda jakies ograniczenie czyli oprocz id przy wejsciu na serwer dana osoba musi miec odpowiedni nick pod jakim jest dodana do bazy, a zmienianie nicku na serwerze zablokowane...
Chyba ze to ma na innej zasadzie dzialac albo czegos niedoczytalem/niezrozumialem.

P.S. Napisanie skryptow php, baze danych, calego zarzadzania tym itd to max kilka godzin pracy, mysle ze ten pomysl jak wiekszosc zwiazanych z q2 i serwerami niestety jest uzalezniona od moda... i tutaj sie zaczynaja schody, jak namowicie harvena albo kogos kto tez by portafil zrobic takie zmiany w tdm to ja reszta moge sie zajac

Edit:
Ok, niedoczytalem pierwszego posta neva :D

Edit2:
jakby takie cos powstalo moznaby wtedy to zintegrowac lub zrobic cos podobnego do tego co jest na: http://serwery.planetquake.pl/index.php?op=players logowaloby oczywiscie wszystkie ifnormacje tylko zarejestrowanych osob


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Antyfejk w TDM
PostNapisane: 15 lut 2010, o 16:04 
Kozak

Dołączył(a): 14 cze 2002, o 19:53
Posty: 5731
Lokalizacja: znienacka
Karma: 272
No LOL, pierwszy post wprowadzajacy do tematu a ty nie przeczytales. W samym modzie do jest jedna funkcja (isAuthed).
Admini dodaliby userow i tyle. Mozemy zaczac od jednego-kilku serwerow na start, a potem zobaczymy. Ja bym z duza checia pogral na takim :). Poza tym nigdzie nie trzebaby sie logowac. Dodajesz do cfg set unique_id "4231gfdwafs432qrewq" i tyle z twojej strony. Wez pod uwage, ze to mogloby przyciagnac wiele graczy, ktorzy nie graja przez te 'feje', nie koniecznie musi to dzialac w opisany przez ciebie sposob ;).

@Edit2:
No moznaby. Moznaby tez zrobic centralna baze banow (oneclick ban na wszystkie serwy). Na razie sugerowalbym sie skupic na minimum, czyli antyfejk, a rozwijaniem zajelibysmy sie pozniej.

PS. mialbys serwer z apache, mysql, php i fastcgi?

_________________
The computer is your friend. Trust the computer.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Antyfejk w TDM
PostNapisane: 15 lut 2010, o 16:10 
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 cze 2002, o 12:16
Posty: 2175
Lokalizacja: Warszawa
Karma: 140
urbanoid:
Myślę, że NF nadaje się wyśmienicie do lig :)

Co do zmiany nicka po wejsciu na serwer. Myślę, że jeżeli TDM wymusza zmiane nicka na admin[plq2] to może i wymusić zmianę na nicka odczytanego z bazy/pośrednika.

Co do samego działania, odezwij sie na gg/gmail, mamy z nevem kilka pomysłów jak bardzo można ograniczyć się w przerobieniu TDM'a do takiego stopnia, by Harven się nie napracował :)

_________________
Console: d2 Irc: alt+z lover


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Antyfejk w TDM
PostNapisane: 15 lut 2010, o 16:12 
dzionsla cien

Dołączył(a): 5 maja 2003, o 10:11
Posty: 4122
Lokalizacja: Gliwice
Karma: 118
przeciez mowie ze nie doczytalem pierwszego posta do konca :D ale ok, kumam o co chodzi

tylko zeby to mialo jakis sens, kazde wejscie na serwer musialoby byc logowane wraz z adresem ip z ktorego ktos sie laczy, bo znajac zycie ludzie zaczeliby sie wymieniac tym unique_id, co w rezultacie by moglo wygladac tak ze ktos moglby za kogos grac, a tak przy sytuacje spornej zaglodaloby sie do logow i byloby czarno na bialym, wtedy nawet admini plq2 nie musieliby robic screenow z ip graczy itd., np. admin ligi by mogl sobie w kazdym momencie skontrolowac adresy ip. Teoretycznie moznaby zrobic restrykcje ze dany gracz moglby sie laczyc z danej maski ip, ale to chyba bylaby przesada...

Tak jak pisałem nie jest zadnym problemem stworzyc baze i jakies zarzadzanie tym, moment roboty, tylko kto sie zajmie tym od strony moda? Bo jak wiemy harven ciezko z czasem i checiami.

EDIT:
no ok, to ja tak to sie odezwe na gg


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Antyfejk w TDM
PostNapisane: 15 lut 2010, o 16:38 
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 wrz 2007, o 22:07
Posty: 1157
Lokalizacja: Pyrlandia
Karma: 101
a jak to bedzie z tagami klanowymi? pomysl fajny proponuje zarazic pomyslem tworcow otdm i razem cos zrobic


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Antyfejk w TDM
PostNapisane: 15 lut 2010, o 16:49 
Kozak

Dołączył(a): 14 cze 2002, o 19:53
Posty: 5731
Lokalizacja: znienacka
Karma: 272
Jak juz zrobimy podstawe, to dodanie tagow klanowych nie bedzie problemem.

_________________
The computer is your friend. Trust the computer.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Antyfejk w TDM
PostNapisane: 15 lut 2010, o 18:20 
Kozak

Dołączył(a): 15 cze 2002, o 09:03
Posty: 1235
Karma: 9
Asbest kiedys robil NF, nawet chyba mial juz cos gotowe, ale ciezko wyczuc co :x i czy w ogole go q2 jeszcze ineresuje :] wydaje mi sie ze on zaczal klienta robic i byla nawet jakas tam wersja alfa - z tego co pamietam, ale to Wam raczej nic nie daje :)
takze napisalem posta z dupy ;]
Dziekuje :)

_________________
pozdr Qiub


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Antyfejk w TDM
PostNapisane: 15 lut 2010, o 20:35 
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 wrz 2007, o 22:07
Posty: 1157
Lokalizacja: Pyrlandia
Karma: 101
antyfejk moglby byc polaczony z antyczeatem wtedy chyba nie trzaba bylo by ingerowac w mod


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Antyfejk w TDM
PostNapisane: 15 lut 2010, o 21:17 
Mroczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2008, o 21:15
Posty: 464
Lokalizacja: Pruszcz Gd (PRG)
Karma: 27
pomysł fajny ale żeby go połaczyć z anticheatem to moim zdaniem kiepski wybór, wolalbym zeby ten projekt byl niezalezy od ac i zeby na caly proces mialy wplyw osoby w miare aktywne i godne zaufania :) bo RICH ostatnio pokazal swoje zainteresowanie na afere cheatow i wyszlo co wyszło :/


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Antyfejk w TDM
PostNapisane: 16 lut 2010, o 09:20 
Kozak

Dołączył(a): 14 cze 2002, o 19:53
Posty: 5731
Lokalizacja: znienacka
Karma: 272
Caly antifake bedzie zaimplementowany w mondzie. I tak chcemy go tylko na Polskich serwerach, a w ten sposob wplyw bedziemy mieli my. Ponadto, ingerencja w mod bedzie minimalna. Cala procedura weryfikujaca bedzie na zewnatrz. Rozmawialem z Harvenem, koncept juz mamy. Pare rzeczy trzeba jeszcze dogadac i bedzie mozna zaczac dzialac :).

Urbasen, czy na start moglbys stworzyc subforum Nofake'a? Tak żeby tylko odpowiednie osoby miały tam dostep. Na poczatek moze to byc: Ty, Harven, Oni, Doddy i ja.

PS. Antifake czy Nofake?

_________________
The computer is your friend. Trust the computer.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Antyfejk w TDM
PostNapisane: 16 lut 2010, o 09:48 
dzionsla cien

Dołączył(a): 5 maja 2003, o 10:11
Posty: 4122
Lokalizacja: Gliwice
Karma: 118
nofake mysle


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Antyfejk w TDM
PostNapisane: 16 lut 2010, o 12:10 
Czarnuch o_O

Dołączył(a): 28 gru 2002, o 20:40
Posty: 769
Lokalizacja: PODJUCHY-GORKI
Karma: 2
pomysl swietny
trzymam kciuki
nofake zdecydowanie
gl i oby wam zapalu starczylo

EDIT:
czemu nie moge czytac watkow w dziale nofake?
JAROSLAW

_________________
dmC|Ble


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Antyfejk w TDM
PostNapisane: 16 lut 2010, o 12:26 
Kozak

Dołączył(a): 14 cze 2002, o 19:53
Posty: 5731
Lokalizacja: znienacka
Karma: 272
bo sa tam hasla i schematy, ktore powinny byc dostepne dla jak najmniejszego grona ludzi. Mamy juz team i damy sobie rade. Dzieki za wsparcie :). Jak bedziemy potrzebowac pomocy to sie odezwiemy :).

_________________
The computer is your friend. Trust the computer.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Antyfejk w TDM
PostNapisane: 16 lut 2010, o 13:23 
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 mar 2003, o 11:34
Posty: 2091
Lokalizacja: Stalowka/Krakow
Karma: 53
A co w takim wypadku z graczami zza granicy, ktorzy beda chcieli pograc na polskich serverach ?

_________________
pijemy za mamy bo jak mamy to pijemy:P


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Antyfejk w TDM
PostNapisane: 16 lut 2010, o 13:40 
cze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2002, o 21:21
Posty: 1339
Lokalizacja: Gda
Karma: 24
Antyfake będzie na paru serwach, nie na wszystkich. Po prostu będzie bardziej kulturalnie i elitarnie można pograć pikapy, duele na testowych serwach. Zobaczymy co z tego wyjdzie z czasem.

_________________
http://cze.pl


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 159 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
katalog stron controlwebs.pl i www.netcatalog.pl zaprasza