[ Fajny Board ] Forum Quake2

Quake 2 umarł
Teraz jest 28 mar 2024, o 14:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Tworzenie map do CTF - techy i spawnspoty
PostNapisane: 27 maja 2010, o 11:41 
Glowny programista polskiej sceny q2
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2003, o 20:49
Posty: 501
Lokalizacja: Krak
Karma: 24
Postanowilem zalozyc nowy temat, zeby wyjasnic pewne zasady o ktorych byc moze czesc osob nie wie.

- w CTF spawnspoty "info_player_deathmatch" sa uzywane nie tylko do odradzania graczy ale takze do odradzania techow.
- w bazach obu teamow warto poustawiac "info_player_team1" dla czerwonych i "info_player_team2" dla niebieskich. Przy starcie meczu gracze odradzaja sie w pierwszej kolejnosci w tych miejscach. Podczas meczu za to nigdy nie sa one wybierane jako miejsca odrodzenia.

Latwo z tego wywnioskowac, zeby blisko flag nie ustawiac "info_player_deathmatch" tylko "info_player_team1" i "info_player_team2". Wtedy nie bedzie sytuacji, ze w naszej bazie odrodzi sie przeciwnik.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Tworzenie map do CTF - techy i spawnspoty
PostNapisane: 27 maja 2010, o 12:27 
dzionsla cien

Dołączył(a): 5 maja 2003, o 10:11
Posty: 4122
Lokalizacja: Gliwice
Karma: 118
aha, ja zrobilem po 1 dodatkowym respie info_player_team obok flagi w kazdej bazie a reszte zostawilem orginalne info_player_deathmatch

czyli wszystkie maja byc jako info_player_team1/2 ?

EDIT:
a jednak nie, deathmatch maja byc normalnie poustawiane z tego co widze, tylko ze po prostu ma byc wystarczajaca ilosc tych info_player_team w kazdej bazie zebyna peirwszym respawnie kazdy mial miejsce zeby sie urodzic w swojej bazie


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Tworzenie map do CTF - techy i spawnspoty
PostNapisane: 27 maja 2010, o 13:41 
Kozak

Dołączył(a): 29 sie 2003, o 15:48
Posty: 1428
Lokalizacja: de
Karma: 118
to sa ustawienia dostepne pod lithium rozumiem?

czyli da sie ustawic spawny podczas calego meczu tylko w swojej bazie? czy tylko pierwszy resp? :s


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Tworzenie map do CTF - techy i spawnspoty
PostNapisane: 27 maja 2010, o 13:53 
dzionsla cien

Dołączył(a): 5 maja 2003, o 10:11
Posty: 4122
Lokalizacja: Gliwice
Karma: 118
to sa zasady ktore panuja na wszystkich modach ctf (z tego co wiem), na rozpoczeciu mapy wszyscy maja respawna obok swojej flagi (na tych dodatkowych info_player_team ktory sluza tylko i wylacznie do respawnow na starcie), natomiast w trakcie meczu respawn zawsze jest losowy juz na tych normalnych zwyklych respach

chyba ze harven by zrobil w tdm tak ze bedzie respawn tylko po stronie swojej bazy (o ile jest to tecznicznie mozliwe, bo respawn to respawn wiec skad mod ma wiedziec czy on jest po stronie blue czy red, chyba ze mod bedzie obliczal jakos wartosc ze jesli dany respawn jest blizej flagi red niz blue to bedzie traktowany jak respawn red), no ale tez trzeba sie zastanowic ze jesli nawet bedzie mozliwe do zrobienia takie cos to czy chcemy zeby tak bylo skoro w ctf zawsze bylo tak jak jest teraz


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Tworzenie map do CTF - techy i spawnspoty
PostNapisane: 27 maja 2010, o 13:59 
Glowny programista polskiej sceny q2
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2003, o 20:49
Posty: 501
Lokalizacja: Krak
Karma: 24
Wszsytko mozna zrobic ale czy jest sens? Gdyby w modzie zostawic tak jak jest w CTF to jeszcze jest taka opcja, ze na mapach UniCTF mozna odsunac zwykle respy od baz.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Tworzenie map do CTF - techy i spawnspoty
PostNapisane: 27 maja 2010, o 14:42 
Cukierkowy

Dołączył(a): 18 paź 2003, o 21:05
Posty: 240
Lokalizacja: Radom
Karma: 17
Tez uwazam, ze nie ma sensu respawnowania tylko w swojej bazie. Wtedy FC bedzie biegal z flaga zagrozony jedynie do polowy mapy, pozniej juz bedzie mogl isc spacerkiem bo albo nikogo tam nie bedzie, albo jezeli juz ktos sie tam pojawi to bedzie zdrowo uszkodzony zanim sie przedrze przez srodek mapy do enemy bazy. Najlepszym rozwiazaniem bedzie, tak jak Harven pisal, przesuniecie gdzies respow ktore sa przy samej fladze zeby uniknac frustrujacych sytuacji.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Tworzenie map do CTF - techy i spawnspoty
PostNapisane: 27 maja 2010, o 14:44 
dzionsla cien

Dołączył(a): 5 maja 2003, o 10:11
Posty: 4122
Lokalizacja: Gliwice
Karma: 118
nawet tego mysle nie trzeba robic, bo przeciez grajac 4v4 nie wierze ze np. nikogo nie bedzie w bazie kto bedzie pilnowac flagi, wiec nawet jak taki typ sie pojawi przy fladze to zostanie od razu ubity


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Tworzenie map do CTF - techy i spawnspoty
PostNapisane: 27 maja 2010, o 15:12 
Kozak

Dołączył(a): 29 sie 2003, o 15:48
Posty: 1428
Lokalizacja: de
Karma: 118
w q2ctf tak bylo, napewno nie w kazdym ctfie.

goat, to prawda jesli by ubil wszystkich po drodze, to od polowy mapy mialby wolna reke i zero zagrozen, ale sproboj wyniesc flage z polowy mapy przeciwnika sam.

przy takim rozwiazaniu wiekszy sens ma jakakolwiek wspolpraca, pozycje, taktyki, wykorzystywanie struktury i budowy mapy.

nie mowie ze tak jak teraz jest zle, ale imo strasznie przypadkowe te gry sa i duzo napierdalania a malo myslenia.
spam i do przodu.

nie wiem tez czy by bylo lepiej przy ustawieniu respow po swoich stronach, ale chcialbym sprawdzic i potestowac.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Tworzenie map do CTF - techy i spawnspoty
PostNapisane: 27 maja 2010, o 16:47 
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sty 2008, o 13:07
Posty: 1308
Karma: 101
Poza q2 w jakiekolwiek ctf-y jak grałem, respy były w SWOJEJ bazie.
Poza wprowadzaniem zbytniej losowości i zbędnego chaosu, w której bazie akurat dostaliśmy respa, wg mnie zbyt dużo przypadkowości mamy. A to, czy w bazie przeciwnika akurat nie ma gościa od nas, sprawa taktyki.
To tylko taka moja uwaga, bo zgodziłbym się z normanem.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
katalog stron controlwebs.pl i www.netcatalog.pl zaprasza