[ Fajny Board ] Forum Quake2

Quake 2 umarł
Teraz jest 28 mar 2024, o 14:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Tworzenie map - problemy, Quark/GTKRadian itd
PostNapisane: 2 sty 2010, o 00:39 
Przyczajony

Dołączył(a): 22 gru 2009, o 00:05
Posty: 31
Karma: 0
Indeed.

Edit:
Troche wolnego czasu i chwilowy przyplyw checi spowodowal podjecie kolejnej proby "pomocy" z projektem. Niestety pojawil sie kolejny problem, mianowicie przy probie odbicia/obrucenia jakiejkolwiek dmowej mapy pojawia sie limit rozmiaru mapy, co za tym idzie trzeba usunac troche rzeczy zeby miescic sie w limicie. Do tego dochodzi problem odbicia lustrzengo jakiejkolwiek mapy, zmienia to ulorzenie odbitej mapy co sprawia problem z poruszaniem sie po mapie, w skrocie mowiac, trzeba sie uczyc od podstaw nowej czesci mapy. Z reszta sami sobie zobaczcie, pobiegajcie i dajcie znac co o tym sadzicie. Nie zwracajcie uwagi na niewielkie bledy/niedociagniecia natury strukturalno texturowej oraz brak broni etc, musialem usunac cus zeby zrobic wersje testowa mapy i zarazem zmiescic sie w limicie.

http://www.speedyshare.com/files/200922 ... zetest.bsp

Edit2:
Po konsultacji z paroma osobami porzucilem poprzedni pomysl i stworzylem to cacko, mysle ze takowy uklad jest jedynym mozliwym ukladem mapy jaki moze przejsc jako mapa ctf. Niestety puki nie uporam sie z problemem ograniczenia entitlesow na mapie, nie moge jej dokonczyc :/
http://www.speedyshare.com/files/20098547/uni22.bsp

Greg.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: UniCTF
PostNapisane: 3 sty 2010, o 02:30 
Przyczajony

Dołączył(a): 22 gru 2009, o 00:05
Posty: 31
Karma: 0
Bardziej przydalaby sie pomoc w rozwiazaniu problemu limitow na mapie, w momencie jak lacze w calosc mape pokazuje mi sie overflow error w quake'u, znika po usunieciu wiekszosci entitlesow (czyt. itemow/broni/ammo/swiatel etc) z mapy. Pogrzebalem troche w necie, ale jak narazie bez pozytywnych rezultatow :(

Error dokladnie brzmi tak (tak sie objawia w consoli przy odpaleniu mapy), powtarza sie w nieskonczonosc:
SZ_GetSpace: overflow
WARNING: msgoverflowed for Krsnick02

goat zapewne mowisz o tym:
Q2uctf4: Suspension http://www.getbackboard.com/view/tYG8gbfx64
Moim zdaniem to jedna z 2 mozliwosci na przerobienie q2dm1 pod ctf'a, pozostale wersje na bazie q2dm1 moim zdaniem sa kompletnie niepraktyczne.

Greg


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: UniCTF
PostNapisane: 3 sty 2010, o 14:19 
dzionsla cien

Dołączył(a): 5 maja 2003, o 10:11
Posty: 4122
Lokalizacja: Gliwice
Karma: 118
wydaje mi sie ze bedzie ciezko przeskoczyc ten limit, mysle ze moznaby ograniczyc troche itemow, wywalic np. simpacki nad woda, przy broniach np. przy sg na arenie tylko jedne shellsy a nie 2, podobnie przy innych kosach, tak samo bulletsy, jest ich na dm1 od groma w porownaniu do map orginalnych z ctf (na dm1 sa 2 w under, 2 przy wyjsciu z under, 3 nad woda, 3 przy cg w roomie, 2 boxie, 2 pod winda itd), tak samo granaty, wszedzie praktycznie podwojnie wystepuja, nie beda one za bardzo potrzebne w takiej ilosci :) Mozna nawet ograniczyc ilosc respawnpointow, bo tez moim zdaniem bedzie ich za duzo jak na ctf. Kazde usuniecie jednego itema dodatkowo mozemy pomnozyc x2 poniewaz mamy odbicie mapy, wiec mozna sporo zaoszczedzic entities (np. same usuniecie simpackow ktore sa nad woda 4 w rzedzie zaoszczedzi juz 8 entities). Wiem ze to jest rozwiazanie takie troche na skroty i w pelni nie rozwiazuje problemu, ale mysle ze jest jak znajdzie sie przeszkodza nie do przeskoczenia to bedzie trzeba szukac alternatywnych rozwiazań.

Mozecie wystawic ta wersje mapy z pelna lista itemow?


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: UniCTF
PostNapisane: 3 sty 2010, o 15:09 
Fajny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 paź 2007, o 21:25
Posty: 960
Karma: 67
nie wiem czy dobrze mowie (bo jestem poczatkujacy w tym sprawach) ale np w c++ mozna uzyc przestrzeni nazw

using namespace std;

to nie mozna (bo to zwykly c wiec sadze ze mozna) zrobic kolejnej przestrzeni nazw np dla itemow?

czy to nie ten problem ;>? nie jestem tego pewien do konca ale mi sie wydaje ze by to zadzialalo :D

_________________
Umci umci tralalala


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: UniCTF
PostNapisane: 3 sty 2010, o 16:03 
Slaby koles

Dołączył(a): 19 gru 2009, o 19:24
Posty: 24
Karma: 0
Jak dla mnie problem lezy w packu. Osobiscie nigdy nie spotkalem sie z takim przypadkiem poniewaz paki robilem wlasne i kazdy elemen mozna dopasowac wedle twojego zyczenia.

Co do mapy Uni_dm1 czy jak tam to nazwiemy , mianowicie w ctf bo to jest warte uwagi zadko kiedy uzywa sie takich broni jak sg i mg ludzie graja z chainem i ssg. Bronie w ctf nie znikaja po ich wzieciu ( taka wazna uwaga ) ;).


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: UniCTF
PostNapisane: 3 sty 2010, o 16:55 
Przyczajony

Dołączył(a): 22 gru 2009, o 00:05
Posty: 31
Karma: 0
@urbasek
Kazdy skin jest limitowany do okreslonej liczby kolorow, jezeli jest w kolorze z poza palety kolorow q2 moze byc nierozpoznawany ponadto zeby skin byl rozpoznawany w jakimkolwiek kolorze nieraz musi posiadac w lewym gornym rogu kropke koloru ktory przez q2 jest uznawany za brak koloru (badz przezroczysty), czesto brak tej kropki powoduje bledne rozpoznanie kolorow skinow. Co do flag to jest w paku od ctfa, skiny, flagi, techy, wsio w paku od ctfa ;) Ponizej masz paka lacznie z pakscapem zebys sobie mogl obadac jak to wyglada i gdzie co jest, skiny/dzwieki do ctfa, wrzucasz go do katalogu quake2/ctf, pamietaj zeby nie byl nadpisany przez paka z wyzszym numerem. OFC to nie jest caly moj pak do ctf'a, ten zawiera tylko podstawy do skinow/dzwiekow ctfa. HF.
http://www.speedyshare.com/files/20120022/pak.rar

@fasadinek
Raczej to nie przejdzie.

@mapa
Ilosc entitlesow ktore usunolem zeby mapa dzialala w takiej postaci jaka jest na dana chwile jest ogromna, spawnow jest raptem kolo 20 (liczac na oko, wliczajac obie strony mapy). Mapa wyglada oswietlona bo jest zrobiony 100% max light na calej mapie ktory standardowy przy testowej kompilacji. Moge poprobowac ograniczyc ilosc rzeczy ale i tak musze dodac banery zeby bylo wiadomo w ktorej bazi kto jest. Zmieniac textur na 99% nie bede gdyz zajeloby to bardzo duzo czasu dla mnie ktorego az tyle nie mam.

Ogolnie poprobuje cus pokombinowac, ale jak narazie nie zapowiada sie to obiecujaco.

@bronie
Moim zdaniem musi byc stayweapon w ctf, gdyz w przeciwnym razie polowa ludzi moze biegac z blasterem :/ to jednak nie tdm ze frag jest najwazniejszy, koniec koncow ilosc capow (zapunktowan flagi) sie liczy.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: UniCTF
PostNapisane: 3 sty 2010, o 18:26 
dzionsla cien

Dołączył(a): 5 maja 2003, o 10:11
Posty: 4122
Lokalizacja: Gliwice
Karma: 118
ja mam ok, stale 125fps niezaleznie od miejsca na mapie

co do mapy i itemow to nie ma tak tragicznie, troche malo apteczek mysle teraz jest (moze przynajmniej zastapic wszystkie 10 na 25) :/ no i przydaloby sie wiecej tekstur niebieskich/czerwonych na scianach

czy te ograniczenia dotycza samych itemow (czy tekstury wliczaja sie w to)? chodzi mi teraz o to ze gdyby zmniejszyc mape o jakas czesc to sie zyska entities na itemy? bo tak sobie mysle ze moze zlikwidowac w ogole wode, gdyby dzieki temu mozna bylo zyskac ilosc itemow to bym wywalil wode, strata czasu plywania po rg, a same rg dac teraz np. w under gdzie nic nie ma (bo wywalony mg jest)


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: UniCTF
PostNapisane: 3 sty 2010, o 18:51 
Przyczajony

Dołączył(a): 22 gru 2009, o 00:05
Posty: 31
Karma: 0
Ograniczenia tycza sie itemow (entitlesow), niestety wywalenie wody/rg nic nie daje gdyz w wiekszosc to sa struktury nie itemu.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: UniCTF
PostNapisane: 3 sty 2010, o 18:52 
Slaby koles

Dołączył(a): 19 gru 2009, o 19:24
Posty: 24
Karma: 0
Urbasek zaczynasz myslec jak ctfowiec ;) To samo mialem na mysli wyjebac wode rg w latwo dostepnym miejscu i jest git ;) Hmm rzecz w tym ze bez roznicy czy usuniemy jakis kawalek mapy bo w to miejsce bedzie trzeba cos wstawic tz ze z zewnatrz nic sie juz ie da bardzo zrobic trzeba myslec wewnatrz usuwanie jakis korytazy itp nie wchodzi w rachube anyway wode mozna usunac !

Edit.1
no to super ;D trzeba myslec nad czyms innym anyway z woda do dupy zmienjsza szybkosc i plynnosc gry , bo komu sie bedzie chcialo nurkowac do wody po rg jak nad woda bedzie stado sepow zeby Ci go zabrac ;D i tak w kolo macieju.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: UniCTF
PostNapisane: 3 sty 2010, o 19:03 
dzionsla cien

Dołączył(a): 5 maja 2003, o 10:11
Posty: 4122
Lokalizacja: Gliwice
Karma: 118
a tak w ogole, teraz tak z goatem sie zastanawialismy bo np. na ddm1 gdzie bylo ostatnio all stars bodajze, to tez jakby 2x dm1 tylko z odbiciem bardziej lustrzanym sa wszystkie itemy na kazdej polowie, to jak to tam zostalo zrobione ze niby w limicie sie zmiescili?


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: UniCTF
PostNapisane: 3 sty 2010, o 19:11 
Przyczajony

Dołączył(a): 22 gru 2009, o 00:05
Posty: 31
Karma: 0
Urbasek widocznie wiedza cos czego ja nie wiem ;P pamietaj ze nie dotykalem quarka od jakichs 8 lat i wiele nie pamietam juz niestety.

Co do wody to pomysle nad tym, mam w sumie nawet pomysl jak ja usunac/przerobic bez wiekszych problemow, jednakze puki nie rozwiaze problemu z limitem nie bede za to sie zabierac.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: UniCTF
PostNapisane: 3 sty 2010, o 20:20 
Slaby koles

Dołączył(a): 19 gru 2009, o 19:24
Posty: 24
Karma: 0
A macie moze ta mape ? Moze z niej dalo by sie cos zrobic ?


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: UniCTF
PostNapisane: 4 sty 2010, o 19:12 
dzionsla cien

Dołączył(a): 5 maja 2003, o 10:11
Posty: 4122
Lokalizacja: Gliwice
Karma: 118
zainstalowalem sobie tez quarka i inne progsy, troche sie pobawilem (goat tez :D zrobil nawet n1 mapke ale to niech sam sie pochwali, tylko mapka taka do naszego wieczornego ciukania w 2v2, 3v3)

ja natomiast probowalem cos z ta dm1 zrobic, zrobilem cos podobnego do waszej, polaczenie 2x dm1, hm no i zaden blad mi z limitem nie wyskakuje itd, wiec zaczalem sie zastanawiac ocb

pozniej mnie cos tknelo zeby zmienic w quarku zeby mapa sie odpalila w innym kliencie (mialem ustawiony r1q2), odpalilem na quake2.exe i sie pojawil blad o ktorym mowiliscie, sprawdzalem tez na aprq2 i tam tez nie ma zadnych bledow

probowaliscie odpalic ta mapke ze wszystkimi itemami na czyms innym niz quake2.exe ?


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: UniCTF
PostNapisane: 4 sty 2010, o 19:36 
Mlodziezowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 paź 2004, o 10:34
Posty: 305
Lokalizacja: Radomsko
Karma: 5
As_Best robił tą mapę (ddm1), ma ktoś z nim jakiś kontakt?


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: UniCTF
PostNapisane: 4 sty 2010, o 19:36 
Cukierkowy

Dołączył(a): 18 paź 2003, o 21:05
Posty: 240
Lokalizacja: Radom
Karma: 17
ta chcialem sprawdzic czy to naprawde takie skomplikowane jest jak sie wydaje i wynikiem jest mala testowa mapka na bazie ptrip.
ma troche niedociagniec i sporo bym w niej chcial zmienic ale jako, ze chcialem na niej tylko pocwiczyc, to juz mi sie nie chce :P
daje linka bo w sumie moze nie byc taka zla do 3/3 czy moze nawet 4/4 jak ktos chce poklikac to enjoy. Jak cos to uzylem tekstur z moda ctf.
http://www.speedyshare.com/files/20141885/pctf.bsp
quark nie jest wcale taki trudny jak wyglada na pierwszy rzut oka [;


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: UniCTF
PostNapisane: 5 sty 2010, o 01:04 
Czarnuch o_O

Dołączył(a): 6 wrz 2004, o 14:17
Posty: 713
Karma: 39
$this->bbcode_second_pass_quote('urbasek', 'z')ainstalowalem sobie tez quarka i inne progsy, troche sie pobawilem (goat tez :D zrobil nawet n1 mapke ale to niech sam sie pochwali, tylko mapka taka do naszego wieczornego ciukania w 2v2, 3v3)

ja natomiast probowalem cos z ta dm1 zrobic, zrobilem cos podobnego do waszej, polaczenie 2x dm1, hm no i zaden blad mi z limitem nie wyskakuje itd, wiec zaczalem sie zastanawiac ocb

pozniej mnie cos tknelo zeby zmienic w quarku zeby mapa sie odpalila w innym kliencie (mialem ustawiony r1q2), odpalilem na quake2.exe i sie pojawil blad o ktorym mowiliscie, sprawdzalem tez na aprq2 i tam tez nie ma zadnych bledow

probowaliscie odpalic ta mapke ze wszystkimi itemami na czyms innym niz quake2.exe ?


Ja probowalem i problem polega na tym ze owszem r1q2 nie zglasza bledu, ale nie wyswietla mi wiekszosci itemow na mapie. Jak strzele z blastera to nie widac pocisku lecacego. Podobnie granaty, rakiety.

Gdzies sie doczytalem ze Q2 ma limit itemow ustawiony na okolo 256 ale nie chodzi tu o ogolna ilosc itemow na mapie a w aktualnie widzianej jej czesci. Zrobilem mala mapke testowa i stwierdzilem ze pomimo ponad 300 itemow mapa dziala. Ale wystarczy wejsc do pomieszczenia z tymi itemami i wypierdala ten blad. Mapa natomiast nie dziala w ogole jesli skompiluje sie ja z ustawieniami FULLBRIGHT, FAST VIS.

Wiec mysle ze aby wszystko dzialalo jak nalezy mape trzeba przepuscic przez FULL VIS. To moze jednak dlugo potrwac. Probowalem takiego zdublowanego dm1 skompilowac i chyba po okolo 1,5h zrezygnowalem.
_________________
Ludzi dzielimy na 10 grup. Tych ktorzy rozumieja kod binarny i tych ktorzy go nie rozumieja...


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: UniCTF
PostNapisane: 5 sty 2010, o 02:25 
Cukierkowy

Dołączył(a): 18 paź 2003, o 21:05
Posty: 240
Lokalizacja: Radom
Karma: 17
a ja mam taki problem:
tworze sobie teraz podwojna dm3 i wszystko przebiega gladko, az do momentu skompilowania mapy i uruchomienia jej w q2. na srodku areny wisi sobie obiekt (dosyc duza sciana), przez ktory moge przechodzic, ale ktorego nie widze w quarku... mial ktos podobny problem i wie jak to usunac ?

Edit: juz udalo mi sie rozwiazac ten problem - wyglada na to, ze quark sie potrafi sypnac w niektorych miejscach. w moim przypadku wystarczylo usunac obiekt, ktory powodowal znieksztalcenie (mimo, ze byl tak stworzony juz w oryginale mapy i znajdowal sie w odpowiednim miejscu) i wstawic nowy, w sumie to nawet prawie taki sam i w tym samym miejscu. niestety ta bledna scianke trzeba lokalizowac metoda prob i bledow (przynajnmiej tak mi sie wydaje) ;/


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: UniCTF
PostNapisane: 5 sty 2010, o 13:43 
Przyczajony

Dołączył(a): 22 gru 2009, o 00:05
Posty: 31
Karma: 0
Po zmudnych poszukiwaniach znalazlem artykul z 1998 rozwiazujacy z wieksza nasz problem, jednakze po przeczytaniu artykulu musze stwierdzic ze nie jest to banalnie proste tak jak samo zrobienie mapy. Jezeli znajde troche wolnego czasu ( co na dana chwile jest ciezkie ) to sie przysiade do tego, moze uda nam sie zrobic choc 1 mape do tego projektu lol.

Milej lektury jezeli sie komus chce czytac po angolsku ;)
http://mapspy.gamedesign.net/ (map spy)
http://mapspy.gamedesign.net/eio.html (glowny artykul)

Greg


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: UniCTF
PostNapisane: 6 sty 2010, o 00:44 
Cukierkowy

Dołączył(a): 18 paź 2003, o 21:05
Posty: 240
Lokalizacja: Radom
Karma: 17
czy ja wiem czy skomplikowane ? w skrocie: mapspy wyszukuje i wyswietla wszystkie uzyte sloty przeznaczone na entities. kazdy slot jest zajmowany przez UNIKATOWE cos (cos = dzwieki, bronie, ammo, ikonki). Ilosc slotow, po ktorych wyskoczy omawiany blad = 256. i niby to wyglada dziwnie, bo kazdy sie zastanowi: jak to jest mozliwe, zeby wladowac tyle unikatow do mapy ? ano mozliwe, bo chociazby sam model male zabiera ponad 20 slotow (dzwieki topienia, skakania, obrywania), strzelanie z machineguna okolo 6 (tez dzwiekow + model) itp. itd. wiec nazbierac sie tego moze wiecej niz by sie chcialo ;s
chyba nic wiecej nie da sie zrobic w tym temacie jak tylko kasowac niektore mniej potrzebne itemy i co najwyzej zastepowac je juz istniejacymi.
tez wlasnie jestem w koncowej fazie dm3 i niestety przypal [;


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: UniCTF
PostNapisane: 6 sty 2010, o 00:49 
Mroczny

Dołączył(a): 12 wrz 2007, o 10:08
Posty: 524
Lokalizacja: Poznań
Karma: 21
naprawdę ciekawe jak to zrobił asbest, a co ciekawsze - jak to obeszli twórcy map "city" (tych na kilkudziesięciu playerów) - kojarzycie to sprzed KILKU lat ?


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
katalog stron controlwebs.pl i www.netcatalog.pl zaprasza