[ Fajny Board ] Forum Quake2

Quake 2 umarł
Teraz jest 19 mar 2024, o 11:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 112 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: polska scena quake2
PostNapisane: 11 sie 2011, o 17:25 
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 sie 2003, o 22:43
Posty: 3027
Lokalizacja: lublin/warszawa
Karma: 65
Dobra ludzie. nie ma sie co oszukiwac. w tym roku przezyjemy niezly kryzys z racji wypalenia sie plq2, problemow z pustimi serverami NF etc. Zeby cala ta sytuacja zmienic, trzeba zrobic calkiem sporo rzeczy, ale gwarantuje wam, ze da sie wybrnac z tej sytuacji. Od razu dziekuje wszystkim za posty w stylu q2 umarl etc. Jesli tyle macie do powiedzenia to przynajmniej nie utrudniajcie innym. Tutaj chciałbym zrobic wyjatek dla ludzi ktorzy nie chca pomoc ale nie chca tez trollowac. napiszcie po prostu zdanie "nie mam czasu/ mam w dupie q2" i nie zabierajcie wiecej glosu. pytanie kto sie zdobedzie na odwage.

W czym aktualnie tkwi problem?
  • słomiany zapał
  • w naszym nastawieniu do slabszych/nowych/mniej znanych graczy
    Jeśli mówimy o tym co dzieje sie na scenie, to aby chciec wyciagnac jakies wnioski trzeba skierowac wzrok tam gdzie cos sie mowi. Jakby nia patrzeć najwiecej sie mowi na fb i moim zdaniem mowi sie zle. Jestesmy zalewani przez fatalistyczne posty osob, ktore w wiekszosci przypadkow nie graja w q2. W wiekszosci (moj wniosek) ludzie nie chca zabierac glosu bo interesuje ich granie. Z tego wynika, ze ktokolwiek spojrzy na fb od razu widzi posty kolta czy innych mu podobnych piszacych, ze nowych graczy nie ma, ze nie warto nic robic bo potem ludzie tego nie doceniaja, że pewne zmiany nie spowoduja tego ze servery sie zapelnia etc etc. Takich przykładów można by mnożyć na pęczki, a jedyne co te posty robia, to niszcza nastawienie ludzi do q2.

    Ja wam mówie, że zainteresowanie q2 może nie rośnie, ale cały czas jest, czego dowodem są wejścia chociażby na moja strone w poszukiwaniu informacji o quake2. I dla informacji wszystkich specjalistów od web, napisze, ze sa to wejscia w pelni wartosciowe skutkujace wieloma minutami spedzonymi w poszczegolnych sekcjach strony. O tych ludzi trzeba zadbać i pomóc im przebrnac przez trudne początki z q2. Tutaj odsylam chociażby do punktu q2 do sciagniecia. Innym aspektem jest chociażby to, że tematów do opisania jest jeszcze mnóstwo...
  • q2 do sciagniecia
    Tutaj pojawia się problem tego, na czym nowi ludzi maja grać w q2. Powiem wam szczerze, że moim zdaniem paczki przygotowane przez v3nona uzywam jedynie do tego zeby miec świeżą paczke q2 na ktora moge powrzucac interesujace mnie paki. Ok, pozwala ona na rozpoczęcie zabawy z Q2, ale też nie jest jakoś świetnie przygotowana.
    Na rozwiązanie tego punktu rzucam wyzwanie sobie, jako że przygotowuje specjalny config (z wszystkimi bajerami jakie mam sam) oraz mam zamiar przygotować odpowiednio paki etc, by w q2 można było klikać z przyjemnością a nie martwić się o to, że cos jest niedokonfigurowane.
  • pustych serverach
    ten temat jest wyjatkowo trudny, jako, że na większości polskich serverów jest mod TDM zabezpieczony wtyczka NF. nie mamy żadnego urozmaicenia poza serverem COOLNET, na ktorym sa niestandardowe mapy i na ktorych zawsze jest sporo osob. Jakby nie patrzeć aktualnie pustych serverów jest jakies 90% calych zasobów, co jest całkowitym bezsensem. Doskonale wiemy, że nagle nie przybędzie chetnych na TDM a niezobowiązujace granie DM przyciaga nawiecej ludzi. Moim zdaniem, powiniśmy przerobić niektóre servery na różne odmiany DM tj. dm1 only, konwersje dm1 (to juz ja robie) czy inne selektywnie utworzone grupy map, które moga byc ciekawe.

    Np. w tym momencie dobrym rozwiązaniem byloby zmniejszenie liczby slotów na coolnet DM do 8. Moim zdaniem niesie to za soba wiele korzyści tj. DM bedzie mniej chaotyczny, a zmusi to tez innych graczy by przenieść się na inne servery DM oraz niektóre mapy nie są przystosowane do tego pomieścić aż 12 graczy.

    Dlaczego DM? Otóż odpowiedź jest prosta: można się bawić bez konsekwencji, że się słabo gra. Aktualnie TDM (powyżej 2.2) gra się na dwóch serverach i są nimi astery. Każdy kto gra zna doskonale sytuacje gdy do teamów wchodza ludzie lepiej znani, a reszta zostaje na obsie. Cała ta sytuacja przekłada sie na aktualny stan rzeczy tj. coolnet DM zapchany, aster TDM zapchany, a pozostałe 20 serwerów świeci pustkami. Nie oszukujmy się, że nagle bez niczego przybędzie graczy na servery TDM.
  • braku alternatywy dla plq2
    W tym miejscu napiszę jedynie, że alternatywę dla plq2 przygotowuję ja. Jednakże nie wolno rezygnować z PLQ2! Jest ona naszą tradycją i moim zdaniem trzebaby tylko zmienić jej pewne aspekty by stała się bardziej ciekawa. Pytanie o sama plq2 to także pytanie do sceny, czy w ogole znajda sie klany chcace w niej grac oraz co bysmy chcieli w niej zmienic. Np do zmiany z miejsca sa oskary - np. krytykowane i niezrozumiale odkrycie roku.
  • braku promocji q2
    Jakiś czas temu wyszedł wspaniały pomysł bodajze od neona by wypromować q2 via wykop.pl. Niestety jak to bywa na naszej scenie pomysł umarł śmiercia naturalna. Z jednej strony to dobrze, bo nie byliśmy przygotowani na takie działanie z racji tego, że taka akcje można przeprowadzić tylko raz. Gdy czytałem o tym pomyśle od razu podłapałem zajawke na to, ale brak czasu zablokował mnie konkretnie. Otóż pierwotnie planowano promować q2 poprzez jakiś dobrze zrobiony film Q2. Wszystko fajnie ale nasze filmy fragmovie nie dokońca się do tego nadaja jako że: a) są za długie, b) są to selektywnie dobrane fragi nie pokazujące całego uroku q2 c) są kierowane do osób mocno związanych z q2

    W mojej głowie urodził się od razu pomysł by zrobić film promujący q2, ale skupiający się na najfajnieszych aspektach q2, które odróżniaja go od innych kwaków (przedewszystkim ql i q3). Do tych aspektów należy miedzy innymi kładzenie nacisku na współprace. Mało kto wie (z poza sceny q2), że q2 to nie jest tylko skill, ale mocna współpraca całego teamu by trzymać kontrolę nad danymi fragmentami mapy. Ide o zakład, że ludzie kojarzą mod TDM z bezmyślna nawalnka w stylu cod, gdzie nie trzeba nic robić tylko biegać po mapie i fragować lub kampic. W cod nie trzeba przejmować się bronią amunicją czy kontrolą konkretnych pozycji na mapie. Dlatego właśnie przedstawienie ludziom za pomocą filmu jak bardzo w q2 trzeba współpracować by wygrać może być moim zdaniem strzałem w 10.
    Do wykonania takie filmu potrzeba scenariusza na którym np. darus i thp mogli by przygotować pocięcie demek etc.
  • roznicy w skillu
    Najlepszym rozwiązaniem jest właśnie granie/oglądanie demek, ale kto chce oglądać demka? Kazdy chce pograć. W tym celu znów zwracam waszą uwagę na to, że mamy 20 pustych serverów, 2 servery tdm bez NF które są oblegane oraz zapchany server coolnet DM.
    Tak na prawde w obecnej sytuacji nie ma gdzie ćwiczyć/rozwijać się, bo na asterach cieżko się dopchać (przy dorych wiatrach, gdy wszyscy tam chca grać), a na coolnet DM jest full a spektrum map jest przeogromne i bardzo zroznicowane.
  • czity
    z racji tego, że na rozwój projektu ricza nie ma co liczyć to trzeba postawić na to co mamy. Mamy aktualnie NF któy prawie w 100% zamyka możliwość bezkarnego czitowania. Ogólnie powtorze słowa wielu zorientowanych osob, w tym zenona. Nigdy nie będzie antyczita, który w 100% zapewni nam zabawe bez oszustów. Jednakże na serverach TDM, NF daje nam możliwość karania ludzi, którzy wpadna. Natomiast na servery DM jedynym rozwiązaniem jest stworzenie grupy adminów, którzy mogliby reagować na próby czitowania. I nie może ich być 2 czy 3, ale np. 10, by w prawie każdej sytuacji ktoś mógł zareagować na wybryki playerów.

kazdy z ww. problemow mozna na jakis sposob rozwiazac. Sa aktualnie wakacje (a raczej ich koncowka) wiec istnieja osoba, ktore dysponuja nadwyzka czasowa, ktora najnormalniej w swiecie sie marnuje. Jesli podejdziemy do sprawy w rozsadny sposob i kto moze zaangazowalby sie, to byc moze uda nam sie sytuacje poprawic.

Zadajecie sobie pewnie pytanie w tym momencie: co ja moge? Otóż wielu z nas w tym ja mozemy tyle co nic, ale nie powinno nas to powstrzymywać przed tym by działać, bo jesli sie dokladnie zastanowimy to mozna sporo zrobic.

  • przygotować ciekawe sety map pod przyszłe servery DM - segregacja map
  • przygotowac lepsze info na servery (motd) - opracowanie niezbednego info dla gracza. dla np. DM bedzie to miedzy innymi info o innych serverach DM z selektywnymi setami map
  • uporzadkować quake2.info - przerobic cala jego strukture artykulow, by bylo bardziej przejrzyste.
    a) aktualnie niektore arty sa w zlych kategoriach etc.
    b) uporzadkowac na nowo chmure tagów - pod wyszukiwarki
  • napisać nowe artykuły przyblizajace realia q2 - chociazby o nf czy o innych aspektach q2/spolecznosci q2
  • pomóc w przygotowywaniu przyjemniejszego q2 do sciagniecia
  • pomóc przy scenariuszu pod film promujacy q2
  • pomóc przy aranzacji/nagrywaniu konkretnych scenek pod tenze film
  • adminować coolnetem DM
  • pomóc przy przedefiniowaniu starych zasad plq2
  • i wiele wiele innych

Jeśli bedziemy czekać z założonymi rekami to na prawde może sie okazać ze nie bedzie chetnych do gry w q2. Mysle ze jako lubimy ten fun, to nie ma co go zaniedbywać.

Czego bym od was oczekiwał? Pełnego zdecydowania sie by pomoc. Ja sam wszystkiego nie ogarne, a im szybciej sie za to wezmiemy tym lepiej. W pierwszej kolejnosci trzebaby utworzyć osobny dział w którym powstały by tematy dotyczace odpowiednich rzeczy oraz wyznaczenie osob za to odpowiedzialnych (utworzenie moderatorów stosownym osobom).

Np.
  • nowe servery DM a w srodku dyskusja ktore servery mozna przerobic na DM i jakie sety map tam umieścić (imo 10 map / server max) oraz proba ustalen innych szczegolow
  • admini serverów DM - opracowanie regulaminu dla graczy i adminow oraz np kto chce brac w tym udzial
  • info na servery - dyskusja jakie info dac na servery dm (np. nr gg kontaktowe do adminow oraz irc +wazne linki np. do listy innych serverow wraz opisem czym sie dany server charakteryzuje)
  • plq2 - zmiany
  • i kolejne potrzebne do uporzadkowania tego syfu.
Oczywiscie mozemy nie robic nic i mozemy tylko czekac az na scenie zostanie gderajacy kolt ze q2 wreszcie umarl. Ale czy tego na pewno chcemy?

ps.
sorry za bledy ale sie spieszylem piszac posta.

_________________
dlaczego? ponieważ http://www.instantsfun.es/ballsofsteel


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: polska scena quake2
PostNapisane: 11 sie 2011, o 18:17 
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2005, o 13:53
Posty: 3550
Karma: 140
a ja od siebie polecilbym zrobienie jednego serwera na wzor starego satfilmu i wypromowanie go (bo postawienie go na serwie o ktorym nikt nie slyszal - mija sie z celem). Patrzac na ilosc graczy grajacych na coolnet DM i ogolna sympatie slabych graczy do tej mapy to chyba warto sprobowac?

_________________
#czesc


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: polska scena quake2
PostNapisane: 11 sie 2011, o 18:29 
Mlodziezowy

Dołączył(a): 29 lip 2009, o 23:00
Posty: 329
Karma: 14
Nie chcę negować ale huj dał ten szuma z serwerami, bum na mody wszelkiego rodzaju jakiś czas temu nie wniósł dosłownie nic. Natomiast starych graczy nie zachęcisz do gry, co najwyżej wrócą sami. Polityka dema spoko. Ogólnie chętnie bym uczestniczył kolejny rok w części dotyczącej bezpośrednio plq2.

PS.
Info na serwerze DM o plq2 obowiązek.
Zachęcam ludzi a w szczególności clan leaderów do dania szansy świeżakom. Bo jest ich parę tuzinów (więc materiał na plq2 jest). Sam wyłapię dwie osoby i tak uzupełnię skład o4f. Ludzie są ale niestety, nie każdy chętnie chce z nimi grać. Często przecież na serwerach trzeba prosić o wyrównanie składów, żeby pojedynek ogólnie miał sens, ale też często jest to olewane.

szczere dzięki dla Darusia i qwesa, bo żeby nie oni nie było by dziś o4f i qF, jednak jeżeli klany znowu bedą szukać na siłę wzmocnień w kozakach, znowu będzie problem z uzbieraniem optymalnej ilośći zespołów na przysłą plq2; i znowu będziemy ratować się trenerami?


PS.

Jeszcze tylko wspomnę o kanale #q2pickup, który jest ready od około tyogdnia, ale z tego co wiem nie rozegrano jeszcze żadnego meczu za jego pośrednictwem, od przybytku głowa nie boli ale coś jest nie tak chyba?


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: polska scena quake2
PostNapisane: 11 sie 2011, o 20:19 
Luzny kolezka

Dołączył(a): 13 sie 2005, o 08:09
Posty: 429
Karma: 6
Czytając podpunkt "czity" a w szczegulności $this->bbcode_second_pass_quote('dem', 'M')amy aktualnie NF który prawie w 100% zamyka możliwość bezkarnego czitowania
wpadłem na pomysł jak rozwiązać problem z czitami na serwerach bez nf i pogodzić osoby lubujące sie w graniu na fejkach i realnickach. W tej chwili wygląda to tak, że cziter nie boi sie grac na asterach poniewaz jest anonimowy, badz ma zmienne ip. Natomiast graczom na realnickach wzrasta cisnienie bo bije ich prawdopodobnie fejk na wspomagaczach. Tak wiec wpadła mi do glowy mysl by rozbudowac nf w taki sposob, by umozliwic anonimowe granie na np asterach. Na tych serwerach gracze nie mieliby mozliwosci sprawdzic kto jest przeciwnikiem. taka mozliwosc mieliby jedynie admini z zastrzezeniem ze robią to z uzasadnionym podejrzeniem uzywania wspomagaczy, badz chamskiego zachowania z automatycznym wpisem w panelu na stronie nf (aby wyeliminowac taka sytuacje: mam kolege admina, sprawdzi mi kto to jest). Pomysl czysto teoretyczny, nie wiem czy jest mozliwosc zrealizowanie go.

podsumowujac wszyscy sa zarejestrowani w systemie nf, kazdy posiada unikalne id co sprawia ze przestaje byc anonimowy, mamy mozliwosc grania anonimowo wobec innych graczy ale nie ominie nas odpowiedzialnosc za swoje czyny :)

Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: polska scena quake2
PostNapisane: 11 sie 2011, o 20:39 
Fajny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2006, o 15:22
Posty: 807
Lokalizacja: Dawna Stolica Polaków
Karma: 144
Pepku, ale wg Twojego pomysłu astery miałyby wpuszczać ludzi, którzy mają unique_id i kickować tych, którzy go nie mają? Bo jeśli tak, to nikt, kto jest chociaż odrobinę rozgarnięty na astera z cheatem nie wejdzie. Z drugiej strony - jeśli byłoby przyzwolenie na grę bez unique_id, to cheater kasuje odpowiedniego seta z configa i ma furtkę otwartą...

_________________
[inc]sil: please...


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: polska scena quake2
PostNapisane: 11 sie 2011, o 20:50 
Luzny kolezka

Dołączył(a): 13 sie 2005, o 08:09
Posty: 429
Karma: 6
glownym zalozeniem jest to ze kazdy posiada unique_id, natomiast ma tez mozliwosc pogrania sobie na fejku anonimowo i nikt z grajacych na takim serwerze nie ma mozliwosci sprawdzic kto to jest, poza adminem ktory moglby to zrobic w uzasadionych przypdkach


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: polska scena quake2
PostNapisane: 11 sie 2011, o 21:04 
Kozak

Dołączył(a): 21 cze 2002, o 20:33
Posty: 1030
Lokalizacja: Gdańsk
Karma: 19
sil, Pepkowi chodzi o to, ze ktos kto lubi grac na fejku i nie lubi cziterow bedzie chetniej gral na asterze. Ten pomysl ma na celu nie lapanie cziterow, a luzna gre na fejkach...


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: polska scena quake2
PostNapisane: 11 sie 2011, o 21:23 
Luzny kolezka

Dołączył(a): 13 sie 2005, o 08:09
Posty: 429
Karma: 6
heh, nie dokladnie o to.
Nf mial za zadanie (tak mysle) wyeliminowac chamstwo na serwerach jak i bezkarnosc cziterow. W obecnej formie nf sprawdza sie tylko w plq2. W tej chwili serwery nf swieca pustkami, poniewaz ludzie wola sobie pograc anonimowo. Nie mam nic przeciwko graniu z fejkami, jesli mam pewnosc ze nie uzywaja wspomagaczy. Proponowane przeze mnie rozwiazanie daje stan jaki byl przed wprowadzeniem nf, ale mysle skutecznie eliminuje bezkarnosc chamow badz cziterow


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: polska scena quake2
PostNapisane: 11 sie 2011, o 21:50 
Fajny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2006, o 15:22
Posty: 807
Lokalizacja: Dawna Stolica Polaków
Karma: 144
Oki, rozumiem. Pomysł bardzo fajny moim zdaniem :)

Edit: niech moderator przeniesie posty do stosownego działu, skupmy się na głównym temacie..

_________________
[inc]sil: please...


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: polska scena quake2
PostNapisane: 12 sie 2011, o 09:20 
Mroczny

Dołączył(a): 12 wrz 2007, o 10:08
Posty: 524
Lokalizacja: Poznań
Karma: 21
$this->bbcode_second_pass_quote('dem', '
')[*]q2 do sciagniecia
Tutaj pojawia się problem tego, na czym nowi ludzi maja grać w q2. Powiem wam szczerze, że moim zdaniem paczki przygotowane przez v3nona uzywam jedynie do tego zeby miec świeżą paczke q2 na ktora moge powrzucac interesujace mnie paki. Ok, pozwala ona na rozpoczęcie zabawy z Q2, ale też nie jest jakoś świetnie przygotowana.
Na rozwiązanie tego punktu rzucam wyzwanie sobie, jako że przygotowuje specjalny config (z wszystkimi bajerami jakie mam sam) oraz mam zamiar przygotować odpowiednio paki etc, by w q2 można było klikać z przyjemnością a nie martwić się o to, że cos jest niedokonfigurowane.


Ja też chcę się tym zająć. Mam już od dawna kupione domeny: www.quake2download.pl i www.quake2download.com oraz całkiem dobry pomysł na selektywny download q2.

Po prostu rezerwuje to!
_________________
facebook.com/groups/quake2players/


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: polska scena quake2
PostNapisane: 12 sie 2011, o 09:35 
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 wrz 2007, o 22:07
Posty: 1157
Lokalizacja: Pyrlandia
Karma: 101
proponuje zrobic akcje OPIS GG "Zagraj ze mną w kłejka dwa" oraz link do sciagniecia dobrego q2. Chociaż raz w tygodniu niech każdy gracz zmieni swój opis na gg a byc może jeden z jego znajomych sie skusi. Taki luźny pomysł.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: polska scena quake2
PostNapisane: 12 sie 2011, o 09:44 
Mlodziezowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 mar 2003, o 17:04
Posty: 324
Lokalizacja: ldz
Karma: 8
$this->bbcode_second_pass_quote('Darus', 'p')roponuje zrobic akcje OPIS GG "Zagraj ze mną w kłejka dwa" oraz link do sciagniecia dobrego q2. Chociaż raz w tygodniu niech każdy gracz zmieni swój opis na gg a byc może jeden z jego znajomych sie skusi. Taki luźny pomysł.


Naprawde myslisz, ze to kogos zacheci?

Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: polska scena quake2
PostNapisane: 12 sie 2011, o 10:42 
Cichociemny

Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 22:41
Posty: 110
Karma: 20
a ja od siebie dodam, że cały nf dał wiecej złego niż dobrego. Wszyscy grają na serverach bez nf, czyli na 2, często po 4 graczy czeka na swoją kolej, mimo że treszta serverów z nofake stoi pusta. Propouje wywalić to póki jeszcze ktoś w tą grę gra - pomysł okazał sie totalną klapą, więc to wywalcie.

reszta pomysłów dema jak najbardziej na + i ten serv na wzór satfilma - też niezły pomysł.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: polska scena quake2
PostNapisane: 12 sie 2011, o 11:00 
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2006, o 15:50
Posty: 1604
Lokalizacja: 3city
Karma: 56
kazdy tez moze wrzucic posta/zalozyc nowy temat, na innych forach [o kudwa] na ktorych jestesmy zarejestrowani -
ja kiedys wrzucalem i zawsze byl jakis odzew, ze ktos kiedys gral, ze z checia by pogral itd

mozna by napisac jakis gotowy wzor do wrzucania, np

mozna tez wrzucac na blogi [pewnie ktos jakis prowadzi], kiedys na swojego wrzucilem :D
moze bez szalu, ale bylo to na zasadzie luznego pomyslu - http://sapinpl.blogspot.com/2009/04/quake-2.html

nf tez bym wyjebau (:


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: polska scena quake2
PostNapisane: 12 sie 2011, o 11:03 
Naczelna zrzeda sceny Q2/Q4
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2002, o 20:29
Posty: 1691
Lokalizacja: stolyca
Karma: 25
z NF do końca bym nie rezygnował.
W mojej opinii NF miał głównie służyć na potrzeby PLQ2/innych lig, aby w tych rozgrywkach był porządek, brak fejków oraz klarowna sytuacja odnośnie składów klanów i tutaj na pewno bym go pozostawił.

co do popularyzacji....kiedyś zarówno na Clanbase jak i e-sports regularnie były newsy odnośnie Q2, promocja przez GG fajna, ale raczej nie przyciągnie to graczy to zaanagażowania się do tego stopnia, aby gra się dalej rozwijała, prędzej na weekendowe granie....
Sugeruję oprócz rozwoju nam znanych portalii (tutaj w zupełności wystarczy JEDEN - nie ma po co i z kim rywalizować lepiej się skupić na jakości), to poświęcić siył i kontakty aby na innych portalach o grach wrócił Q2 - np. Guandi?.

tylko tutaj pojawia się kolejny problem, z czym tam wejść?
Wcześniej udało się wejść z MLQ2/PLQ2/Galą Oskarów/sukcesami w CB/EuroQ2l, to było swego rodzaju nowym dla każdej z platform, a dla naszego Q2 wręcz przełom, teraz wg mnie to czym możemy się pochwalić to procentem wszelkiego rodzaju oszustów w stosunku do ilości graczy na scenie.
Brak optymistycznych aspektów jest problemem, być może pomysł dem'a będzie takim impulsem.

Jedna rada dla Ciebie dem - mniej słów więcej czynów, skup się na 1-2 pomysłach i je zrealizuj, postaw na jakość nie ilość (to nie jest prztyczek, i nie ma drugiego dna - ot po prostu rada).

_________________
Niech kołowrotek będzie z wami!


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: polska scena quake2
PostNapisane: 12 sie 2011, o 11:05 
Cichociemny

Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 22:41
Posty: 110
Karma: 20
po co nf w lidze gdy nikt w niej nie będzie grał. Wole zagrać z kolesiem który gra na fejku przegrać/wygrać niż w ogóle [: Tyle z mojej strony


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: polska scena quake2
PostNapisane: 12 sie 2011, o 11:58 
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sty 2008, o 13:07
Posty: 1308
Karma: 101
Rul to nie wina NF, ale zwyczajnie braku chęci ludzi do grania.

Jeśli zrealizujecie pomysł promocji q2 i znajdzie się tych 10 nowych graczy, to jestem za utworzeniem specjalnego serwera dla nich.
Poza coolnet DM, który teraz stoi Ci "nowi" nie mają gdzie pograć, a na 4/4 z innymi, "starszymi" nie ma co liczyć, bo to psuje grę zarówno nowym jak i starym.

Taki serwer, gdzie dostęp dla nich to już kwestia umowna - coś a'la konto NF, czy nawet zwykły pass na ten serwer.
Lista świeżaków byłaby prowadzona. Niech grają między sobą i się uczą - nowym raczej nie braknie zapału.
Część już grających jak np Grzesx, Bronek, Pawel, UNTA (dwaj ostatni już trochę odbiegają skillem) mogliby tam z powodzeniem grać.
Kiedyś, takim serwerem gdzie grało więcej świeżych i nowych był Telebank TDM, ale skończył swój żywot. Były to jednak czasy, kiedy graczy było dużo więcej i nikt na siłę z lepszych nie pchał się tam, bo akurat tylko na telebanku można było zagrać (brak graczy na innych serwerach).

Mamy dużo serwerów, a zainteresowanie i liczebność niemal zerową. Ciężko zapełnić 3 serwery, a co już mówić o ponad 10, które mamy do dyspozycji.

Co do różnicy w skillu, to może poświęcić jeden serwer z możliwością wrzucenia na niego starych demek z tp coś a'la gtv (da się tak?). To bardziej jako materiał szkoleniowy, bo kto nie oglądał nigdy demek, nie nauczy się grać tp w tdm. Wchodzisz, i akurat leci jakieś demko, zapętlić to i niech leci ten zbiór w nieskończoność. Czemu nie odpalić sobie do obiadu dm7 ze scoobym na q2e? Taki luźny pomysł - tracimy jeden serwer, a w rzeczywistości nic nie tracimy.
Nie musi to być serwer, może to być www. Ewentualnie coś na wzór streamingów(na wzór audycji radiowych Darusia) jeśli nie da się zrobić tego i zapętlić. W określonych godzinach zrobić audycje z oldskulowymi demkami - kwestia znowu czy ktoś będzie miał czas to poprowadzić).

Więcej zostawiam na później, bo i tak tego nikt nie przeczyta ;).


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: polska scena quake2
PostNapisane: 12 sie 2011, o 12:25 
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 sie 2003, o 22:43
Posty: 3027
Lokalizacja: lublin/warszawa
Karma: 65
widze ze skupiacie sie na kilku rzeczach aktualnie, wiec pozwolcie ze cos dodam od siebie

opcja promocja q2:
tego tematu nie ma co ruszac dopoki nie bedzie odpowiednich materialow promocyjnych tj. porzadny q2 do sciagniecia, czy artykul przedstawiajacy uroki q2 zachecajacy do gry lub np. wspomniany film (TO JEST NAJLEPSZE ROZWIAZANIE. WYMAGA WIELKEGO ZAANGAZOWANIA ALE MOC PRZESLANIA JEST NAJWIEKSZA!)... ustawiac opis na gg czy pisac na forach mozecie ale ktos was zapyta, OK ale co dalej? jak grac, co zrobic, co potrzebuje. Co fajnego jest w q2? no i tutaj nie mamy za duzo do zaprezentowania... skupmy sie lepiej na przygotowaniach do takiej akcji

dyskusja nt. NF
Nf z zalozenia jest potrzebny, byc moze w nieco innej formie niz obecnie. kazdy ma sporo racji i sorry, neon, piszesz ze ciezko zapelnic 10 serverow... tak ciezko zapelnic 10 serverow z racji tego ze jest tam NF w aktualnej formie.

dyskusja nt. serverow
tak, sa nam potrzebne nowe servery DM w miejsce niektorych TDM. wystarczy zrobic pokoje tematyczne tj. dm1 only, dm1 only insta, konwersje dm1 oraz podobne. Tworzenie serverow dla nowych z haslem etc mija sie z celem... a to dlatego, ze oni chca grac a nie przekopywac sie przez artykuly / fora etc. dla nich servery powinny byc ogolnodostepne, bez zadnego szukania informacji jak zagrac. dlatego na tym powinnismy sie skupic.

q2 install
Fajnie newash ze tez chcesz to zrobic. ja aktualnie pisze cfg pod r1q2, ktory zawiera wszystko co potrzeba (moje timery do broni i inne "skrypciki") a konfoguracja wszystkiego odbywa sie w 2-3 plikach. Dla mnie config to podstawa od ktorej wychodze... kolejnym etapem bedzie dobranie dzwiekow/skinow/textur/zbioru celownikow, by w q2 gralo sie jak najlepiej. Jeszcze dalszym etapem jest scalenie tego cfg z projektem-programem sila, ktory generuje taki CFG (info o starszej wersji gdzies na forum). Zaraz po serverach DM jest to jest z bardziej priorytetowych akcji.

@hamster:
nie biore tego do siebie. To ze rozumiem ze ne mozna sie skupiac na zbyt wielu rzeczach na raz jest wyrazone poprzez ten temat, by scena mi pomogla zrobic pewne reformy na naszej scenie. sa jednak tematy o podobnym priorytetecie (np. ladder i film promocyjny q2 lub np. q2 download pack) i niestety trzeba zająć sie obydwoma z takim samym zaangażowaniem, bo są tak samo ważne dla naszej sceny. Pomysłow mam duzo ale brakuje mi trzeciej czy moze dodatkowych par rąk by zrobić wszystko na raz.

edit:
bez wiekszego wtajemniczania yossariana jest on raczej przeciwny zmieniania charakteru serverow z pod domeny coolnet czy kubus. Wiec postaram sie o kolejne servery dla siebie, ktore skonfigurujemy tak jak zdecydujemy ze bedzie najlepiej.

ps.
probuje zlapac urbaska by stworzyl nam osobny poddzial do omawiania tych kwestii w osobnym dziale. mam nadzieje ze szybko zareaguje i bede mogl uporzadkowac to i owo. i powazna prosba do was. nie bojcie sie w to angazowac, bo mozemy na tym duzo skorzystac.

_________________
dlaczego? ponieważ http://www.instantsfun.es/ballsofsteel


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: polska scena quake2
PostNapisane: 12 sie 2011, o 12:46 
Cichociemny

Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 22:41
Posty: 110
Karma: 20
imo. jest masa osob na scenie, ktora woli sobie raz na tydzien wejsc na fejku i zagrać luźny mecz, niż instalowac jakies nf'y. Cały pomysł z tym jak dla mnie był poroniony, a to, że servery gdzie niema tego shitu są puste to tylko tego dowód.

Ludzie powinni mieć wybór czy chca grać na servie z nf czy bez, i powinno być tych serverów zgodnie z zapotrzebowaniem. Chcesz grać na realu to wchodzisz na server gdzie tylo sie na nim gra. jak widać na razie serverów bez nf jest zdecydowanie za mało.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: polska scena quake2
PostNapisane: 12 sie 2011, o 12:53 
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sty 2008, o 13:07
Posty: 1308
Karma: 101
$this->bbcode_second_pass_quote('dem', '
')
dyskusja nt. NF
Nf z zalozenia jest potrzebny, byc moze w nieco innej formie niz obecnie. kazdy ma sporo racji i sorry, neon, piszesz ze ciezko zapelnic 10 serverow... tak ciezko zapelnic 10 serverow z racji tego ze jest tam NF w aktualnej formie.



Nie mogę się z Tobą zgodzić:

serwery TDM bez NF
Aster1, Aster2, Aster PLQ2, Belar, nF serwer, v3 serwer, quake2.info, neostrada

Teraz szybko dodałem wszystkie serwery, które mam - jest ich 25. Z czego 14 do TDM.

Szybko licząc, z 14 serwerów tdm, mamy 8 bez NF
Czyli ponad połowa, tak?

Nie powiesz mi chyba, że w/w serwery bez NF mają gorsze warunki niż kubusie czy coolnety? Neostrada była zawsze zapełniona jak astery, bo był to zwyczajnie dobry serwer i pewnie tak jest i teraz.

Jest niekiedy problem w godzinach szczytu, żeby zapełnić oba astery (1 i 2), ale zdarza się. Aster PLQ2 stoi odłogiem, nie pisząc już o reszcie serwerów bez NF.

Nie piszmy więc, że NF jest problemem, że mała liczba graczy sobie gra. Można dywagować nad funkcjonalnością NF i modyfikacjami jakie przedstawił Newash, ale nie róbmy sztucznego przeświadczenia o czymś, co nie ma miejsca.

Server=Q2 77.91.63.248:27910 "" "SatFilm Quake 2 server"
Na baseq2 serwer dm z ONLY DM1, czyli chyba to, co niektórzy by chcieli. Ping elegancki więc macie to, czego chyba chcieliście ;).

edit://
Opisałem tylko serwery tdm, bo:
- mamy serwery duelowe bez NF -> Kubus duel1 i duel2 (nie ma serwerów duelowych z NF, tesla?)
- mamy serwer dm bez NF -> Coolnet 1 i 2, SatFilm (nie ma serwerów dm z NF)
- mamy serwery jumpmod, insta , ctf, i inne mody (nie ma takich z NF)

To tak tylko dla sprostowania.

Problemem co najwyżej może być brak większej ilości dobrych serwerów jak Astery zarówno na NF jak i bez NF.
Coolnety i Kubusie nie dają rady przy 4/4 i zaczynają się PL-ki.

Ostatnio edytowano 12 sie 2011, o 12:57 przez neon, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Offline  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 112 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
katalog stron controlwebs.pl i www.netcatalog.pl zaprasza