[ Fajny Board ] Forum Quake2

Quake 2 umarł
Teraz jest 19 mar 2024, o 07:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: q2pickup
PostNapisane: 2 sie 2011, o 15:48 
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sty 2008, o 13:07
Posty: 1308
Karma: 101
Wychodząc niejako z próbą rozruszania sceny q2, oraz w odpowiedzi na niedzielne granie Darusia wpadłem na pomysł stworzenia kanału z botem na pikanie na wzór europejskiego #quake2all. Robienie nowego bota chyba byłoby zbyt czasochłonne (ktoś ma chęci?), więc można skorzystać już z czegoś gotowego, aczkolwiek nie wiem na ile jest teraz do niego dostępu.

Oczywiście kwestia pikania do 2/2 czy 4/4 miałaby podobny kształt.
Pozostaje kwestia serwera (z NF/bez NF). Astery sypią się, więc nie wiem czy byłaby możliwość podpięcia jednego z nich pod pikapy. Ewentualnie jakiś inny, alternatywny dla większości (a może wszystkich).
Gramy TL 20min, a może 15?
Jak przedstawiamy kwestię wyboru map i skinów? Zostawiamy randomowo jak to było już zrobione w #quake2all?

Sam nie ogarnę kwestii bota. Ich główna strona.
http://echbot.com/
Może być ciężko znaleźć twórcę, wygląda to wszystko trochę nieaktywnie, ale miejmy nadzieję damy radę.

Teraz pokrótce moja prośba.

Wyrażajcie w tym temacie swoje zdanie, przedstawiajcie wizje.

Ze swojej strony mam prośbę do wszystkich mogących pomóc w temacie. Nie wiem na ile potrzebna jest znajomość kodowania w javie itp. (doddy nadal wyrażasz chęć pomocy?). Może dem chciałbyś się przysłużyć tej idei? Piszcie pm na fb lub łapcie na ircowym kanale tego projektu.
Tutaj wypowiadajmy się na temat kształtu jak ma ten pomysł wg was wyglądać, w kwestii serwera itp.

kanał: #q2pickup @quakenet.org


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: q2pickup
PostNapisane: 2 sie 2011, o 16:19 
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 kwi 2005, o 15:27
Posty: 1551
Lokalizacja: Grajewo
Karma: -69
Jezeli ma to byc granie, ala niedzielne granie to tylko servery z NF:

KUBUS: TDM (anticheat)|139ms|217.153.59.106:27910
COOLNET TDM (nofake)|142ms|217.8.180.90:27911
COOLNET TDM 3 (nofake)|134ms|217.8.180.91:27911
COOLNET TDM 4 (nofake)|117ms|217.8.180.91:27912
TDM @ Throne.pl|98ms|195.85.230.210:27910

najlepiej by takie pickupy zaczynaly sie od godziny +/- 20..

TL 20 VOTE YES, mapy dm1-dm8 +next1, grane po prostu kolejno? a jezeli chodzi o teamy to moze cos ala shuffle/balance :>


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: q2pickup
PostNapisane: 2 sie 2011, o 16:40 
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sty 2008, o 13:07
Posty: 1308
Karma: 101
Aha, widzę, że nie sprecyzowałem, a niektórzy na #quake2all nie byli.

Poprzez komendę na ircu możemy zapisać się do gry. Gdy zbierze się 8 osób (4/4) lub 4 osoby (2/2) do danej gry bot losuje kapitanów drużyn.
Na #quake2all wyglądało to tak, że walczyli oni na blasty 1/1 na arenie o np prawo wyboru mapy. Kapitanowie kolejno pikają graczy do swoich teamów. To tak w skrócie, a szczegółowe informacje na:

- http://q2scene.net/euroq2l/index.php?op=inter&id=60060


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: q2pickup
PostNapisane: 2 sie 2011, o 16:45 
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 kwi 2005, o 15:27
Posty: 1551
Lokalizacja: Grajewo
Karma: -69
wiem jak wyglada to na #quake2all, chodzi mi o to, ze losowanie kapitanow jest glupie, lepiej shuffle i ewentualnie pozniej jakis swap miedzy dwoma graczami dla wyrownania skladow, byloby to duzo prostsze, latwiejsze a i teamy bylyby zbalansowane, bo np. zapisze sie tobie jakis klan przykladowo qf, zapisze sie 4 lepszych graczy, to wiadomo ze qf zechce grac razem i taki pickup nie bedzie mial sensu bo granie na qf to wiesz :) no offence.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: q2pickup
PostNapisane: 2 sie 2011, o 16:47 
Mlodziezowy

Dołączył(a): 29 lip 2009, o 23:00
Posty: 329
Karma: 14
Kiedyś chyba nawet z Tobą neon się kontaktowałem a było to z rok temu w sprawie tego bota bo to świetna sprawa.
Nie chcę zaśmiecać teamtu ale i tworzyć nowego, ale jednak wstawię swojego posta tutaj. Taki o to pomysł mam na zajęcie serwerów z NF tak żeby w czasie gdy nie ma ligi coś się działo i przyciągnęło swieżą krew jak i starych graczy.


300 (300 gier w systemie 4vs4)

Przeczytałem temat newasha o aliasowaniu, oraz watęk bota quake2all na polskim kanale irc. Nam wszystkim chodzi chyba o to, żeby serwery z NF były używane częściej niż do dueli czy też niedzielnego grania. Jeżeli zaczniemy na nich grać nowi gracze bedą zmuszeni przenieść się na nie prędzej czy później. Co ma ten proces przyśpieszyć, a taki troche ściągany, nie sprawdzony, śmieszny projekt turniejowy na który wpadłem dziś rano po przejrzeniu FB. Nie ukrywam, że chodzi o zbalansowanie dobre zespołów i możliwość gry w nim praktycznie każdego zawodnika, zarówno z wysokim exp jak i niskim. Byłby świetnym sprawdzianem dla młodych wilków, a także kopalnią talentów dla clanladerów

300- czyli 300 minut codziennej pickupowej rankingowej gry na modzie TDM na serwerach NF, narazie gdy jeszcze PLQ2 nie zaczęło się na nowo. Temat jak łatwo się domyślić dotyczy takiego LADDERA TDM. Przedstawie krótkie wymagania, które należy spełnić aby wynik meczu był rozliczony jako turniejowy. Takie pierwsze skojarzenia to:

1. 300- czyli gramy codziennie o ile mamy chęci poklikać od 20.00 do 1.00 (mecz musi się rozpocząć po 20.00 i przed 1.00 w nocy),
2. długość mapy (meczu) 20 minut jak w plq2 oraz ewnetualne dogrywki, rozgrywka 4vs4,
3. oczywiści serwer NF, który obsługuje przynajmniej 10 slotów,
4. mecz jest jest rankingowy i ważny wtedy i tylko wtedy gdy na koniec meczu, w obu zespołach są te same osoby co zaczęły ten właśnie mecz, w innym wypadku mecz nie może być rankingowym (oraz zostaną zamieszczone screeny i demka ale o tym później),
5. co gramy, gramy wszystkie dobrze znane nam mapy czyli: q2dm1, q2dm2, q2dm3, q2dm5, q2dm6, q2dm7, q2dm8, q2next1,
6. mapa jest wybierana przez zawodnika, który wygrywa pojedynek na blastry, z pewnym wyjątkiem na wzór quake2all,
7. początek rozgrywki rozpoczyna się przez rzucenie wyzwania przez kapitana jednej z drużyn ekipie przeciwnej, dzieje się to przez zabranie głosu kapitana np teamu A na say_team i poinformowanie o chęci rozegrania meczu rankingowego kolegów z teamu; jeżeli przynajmniej dwóch z trzech jest chętnych na rozgrywkę punktowaną, kapitan zmienia nazwę teamu A na "Wyzwanie". To samo dzieje się w zespole B, jak czują moc, kapitan zmienia nazwę teamu B na "Czemu nie 2.08" (dziś jest 2-gi sierpnia),
8. Rozgrywka jest pregame gdy mamy przynajmniej 3 vs 3, co dalej,
9. Gdy jeden z teamów nie ma kompletu, gracza dobiera kapitan z obsów na serwerze (po wpisaniu "Czemu nie 2.08" przez kapitana, ten kapitan czy też drugi, który nie ma kompletu ma 60 sek i nic ponadto na piknięcie gracza, jednego z obecnych w tym czasie na sewerze. Gdy czas się wydłuży zespół przeciwny może zrezygnować z kontynuowania rozgrywki (eliminacja - wejde irc zawołam cleanera na bank wygramy),
10. Przed procesem pikania wymuszonego obsy zgłaszają chęć uczestnictwa,
11. Gdy jeden i drugi zespół ma deficyt, pierwszy dobiera kapitan zespołu o nazwie "Czemu nie x.xx" a mapę wybiera kapitan teamu "Wyzwanie" oczywiście po konsultacji z kolegami z zespołu,
12. Gdy mamy komplet graczy bądź dobierany jest tylko 1 gracz (7 jest pregame) o mapę walczą wskazane osoby przez kapitanów badź sami kapitanowi, ich głos jest decydujący- pojedynkują się na blastry. Team którego gracz wygrał pojedynek ma wybór mapy,
13. Kapitan wygranego zespołu, który brał udział w grze rankingowej zobligowany są dostarczyć (zamieścić) napóźniej do 24 godzin od momentu zakończenia spotkania screenshot na serwerze w.w.w.speedyshare.com i zapostować to w odpowiednim temacie na FB, głowna postawa przyznawania punktacji w rankingu; kapitan załącza screenshota a przed nim wstawia numerek gry, np.w temacie ostani screenshot dotyczy gry nr 20, więc dodaje przed screenshotem "gra nr 21",
14. Biorący udział w rozgrywce mogą ale nie muszą (także ograniczenie czasowo 24h, żeby nie było śmietnika w temacie na FB- ale od momentu pojawienia się postu wiodącego, zawierającego screena w wynikiem meczu wstawionego przez kapitana) dodać odpowiednie demka i screeny dotyczące accuracy czy też killstats aby zdobyć ekstra punkty w rankingu. Przypisują swoje dane zamieszczone w postach odpowiedniej grze, postują więc np "dotyczy gry nr 21" (żeby nie było burdelu),
15. 24 h (zegarek FB) po poście kapitana mecz jest rozliczany przez adminów, gdy takiego nie ma, tak jakby mecz wogóle się nie odbył;

Punktacja:
a) drużyna "Wyzwanie" zwycięstwo: każdy zawodnik +50pkt, team przegrywający za rozegranie +10 pkt dla każdego zwodnika
b) drużyna "Czemu nie x.xx" zwycięstwo: każdy zawodnik +75pkt, team przegrywający za rozegranie +10 pkt dla każdego zwodnika
c) największa ilość fragów w teamie: zawodnik +10pkt,
d) największa ilość fragów w meczu: zawodnik +15pkt (nie sumuje się z pod pkt c),
e) najwyższa efektywność w meczu: jeden zawodnik +5pkt,
f) największa liczba śmierci: -10 pkt u zawodnika z tą liczbą z jednego jak i drugiego zespołu,
-teraz ekstra punkty:
g) quadrun śmierci (10 lub więcej fragów na 30 sekundowym quadzie): +5 pkt za jeden udany run (można sumować),
h) 100% rg: +7 pkt dla zawodnika, który w meczu będzie miał akcje 7 fragów z rzędu z rg bez pudła (nie sumuje się),
i) ponad 7 fragów z blastra w meczu: zawodnik + 8 pkt (można sumować).

Aby nagrodzić, co poniektórych potrzebny byłby screenshot oraz demko (z zaznaczeniem od kiedy do kiedy trwa akcja, prowadzący muszą to potwierdzić więc obejrzenie dowodów trochę im zajmie -z quadrunem góra 30 sekund ale z tym 100% rg może być rożnie jak ktoś się zabunkruje na jakimś lifcie i będzie oszczędny w amunicję). Ekstra punkty zależałby tylko od was.

I może wiele innych, fajnie byłoby nagradzać też karnie teamkillowców, aby nauczyli się kultury gry. Ale chyba nie ma takich statystyk po meczu. To narazie tyle ode mnie taki luźny pomysł.
Na pewno potrzebny byłby odzielny teamt na FB oraz kilku opiekunów, którzy pilnowali by porządku i aktualizowali ranking, poprzez ctrl+c ctrl+v. Ranking zamykamy po 300 grach.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: q2pickup
PostNapisane: 2 sie 2011, o 17:15 
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 sie 2005, o 17:14
Posty: 1036
Lokalizacja: Szprotawa/Wroc
Karma: 62
Dla mnie na kanale #quake2all sprawa wydaje sie jasna i wygodna. Po co kombinować i utrudniać skoro ma to być zwykły pickup.

wchodzi sie na kanał, wpisuje sie komende !add 4v4 i jesteś juz na liscie, zbierze sie 8 graczy, losowanie kapitanow, kapitanowanie walczą na arenie na dm1 na blasty, kto wygrywa wybiera pierwszy gracza lub mape, ten ktory wybierze jako pierwszego gracza to przegrany kapitan wybiera mape. Bardzo dobrze się to sprawdza, sam uczestniczylem wiele razy na kanale w tej zabawie i wychodzila spoko.

Wiec warto skupić sie na standardzie, chyba ze sa jakies ciekawe pomysly ale mysle ze nie trzeba az tak rozwijac ponieważ zasady sa proste i o to w tym wszystkim chodzi ;)

Zatem skopiujmy pomysł, wrzucmy mapy dm1-dm8 + next 1 , tl 15 i git bedzie ;)

_________________
neon gej, lanther gej ho hej.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: q2pickup
PostNapisane: 2 sie 2011, o 18:11 
Mlodziezowy

Dołączył(a): 29 lip 2009, o 23:00
Posty: 329
Karma: 14
No dobrze ale już to istnieje więc w czym problem, myślę ze i paru graczy z europy by pograło widać ze serwery są europejskie teraz świecą pustką; mg aka optimus grywa na polskich serwerach. Skoro jest kanał można pograć na nim tylko nie mówcie, że tworząc polski quake2all w ten sposób chcecie przekonać ludzi do gry na serwerach NF. Może ja coś źle zrozumiałem ale chyba o to w tym wszystkim chodzi. Wiec reasumując kanał jest, można przecież wybrać serwer a nie ten narzucony przez bota, czyli serwer polski. Zresztą jak nie polski to europejski.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: q2pickup
PostNapisane: 2 sie 2011, o 18:30 
Kozak

Dołączył(a): 29 sie 2003, o 15:48
Posty: 1428
Lokalizacja: de
Karma: 118
off: mg z tego co wiem to nie ta sama osoba co optimus


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: q2pickup
PostNapisane: 2 sie 2011, o 18:44 
Mlodziezowy

Dołączył(a): 29 lip 2009, o 23:00
Posty: 329
Karma: 14
przedstawił mi się jako mg być może skłamał, i jak tu ufać fejkom


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: q2pickup
PostNapisane: 2 sie 2011, o 19:12 
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lis 2007, o 14:07
Posty: 1040
Lokalizacja: Krynica
Karma: 66
off: masz nie r3alny avatar :puppydogeyes:

_________________
/Q2/ za serce chwyta czas mija


Ostatnio edytowano 2 sie 2011, o 22:38 przez friq, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: q2pickup
PostNapisane: 2 sie 2011, o 22:11 
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2002, o 18:47
Posty: 1966
Lokalizacja: Grajewo
Karma: 30
z nudow skompilowalem dostepne zrodla echobota, wszystko w sumie dziala lookne tylko manuala jak to ustawic i tyle


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: q2pickup
PostNapisane: 3 sie 2011, o 19:46 
Czarnuch o_O
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 mar 2003, o 17:42
Posty: 678
Lokalizacja: Olsztyn
Karma: 10
W sumie pomysł fajny, tylko co wtedy kiedy mi sie już chce grać, zgłoszę się, a dopiero po 2h zbierze się ekipa i mnie już nie będzie co wtedy ?

_________________
Q2 RULEZ !


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: q2pickup
PostNapisane: 3 sie 2011, o 20:20 
Fajny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2006, o 15:22
Posty: 807
Lokalizacja: Dawna Stolica Polaków
Karma: 144
No to wtedy oni zagrają, a Ty nie!

_________________
[inc]sil: please...


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: q2pickup
PostNapisane: 3 sie 2011, o 20:28 
Kozak

Dołączył(a): 14 cze 2002, o 19:22
Posty: 1348
Lokalizacja: Kusięta/Wrocław
Karma: 44
jeśli chcecie to mogą włączyć nf na neostradzie (serwer będzie działał w niedziele)


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: q2pickup
PostNapisane: 3 sie 2011, o 20:38 
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 wrz 2007, o 22:07
Posty: 1157
Lokalizacja: Pyrlandia
Karma: 101
wlaczyc vote yes


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: q2pickup
PostNapisane: 3 sie 2011, o 20:43 
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sty 2008, o 13:07
Posty: 1308
Karma: 101
Hitman, problem stosunkowo dosyć częsty.

Jeśli zapisujesz się !add i czekasz na grę. Nie ma ludzi, nie ma gry. Jeśli jesteś na tyle ogarnięty, to w momencie kiedy stwierdzasz, że nie chce Ci się już grać/czekać dajesz !remove i zostajesz wykreślony z listy.

Wenol, projekt nie ma działać tylko w niedziele. Nie jestem w stanie przewidzieć kiedy zacznie się największe zainteresowanie graniem, dlatego nie chcę sprowadzać tego jedynie do niedzieli. Oczywiście można ten pomysł połączyć z Darka niedzielnym graniem, ale z tego co się orientuję pod bota trzeba skonfigurować jeden serwer. Dlatego potrzebne jest, żeby serwer ten działał 24/dobe 7 dni w tygodniu.
Nigdzie nie napisałem, że serwer MUSI być z NF. Podczas pikania na ircu w zasadzie wiemy kto i co. Problemem może być jedynie wchodzenie na nicku pikniętych graczy przez innych graczy. Na europejskim #quake2all tego problemu nie doswiadczylem, ale wiadomo, że Polacy to specyficzny narod.

Kwestia, czy serwer do #q2pickup powinien posiadać moduł NF czy też nie, pozostawiam do dalszej dyskusji.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: q2pickup
PostNapisane: 3 sie 2011, o 20:47 
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 wrz 2007, o 22:07
Posty: 1157
Lokalizacja: Pyrlandia
Karma: 101
musi posiadać nie chce grac z fejkami


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: q2pickup
PostNapisane: 3 sie 2011, o 22:49 
dzionsla cien

Dołączył(a): 5 maja 2003, o 10:11
Posty: 4122
Lokalizacja: Gliwice
Karma: 118
przeciez jak ktos chce teraz grac tp z fejkami nie potrzeba robic tego bota itd, astery sa ciagle pelne


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: q2pickup
PostNapisane: 3 sie 2011, o 23:09 
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sty 2008, o 13:07
Posty: 1308
Karma: 101
Ja w tej kwestii nie mam jednoznacznego zdania.

Tutaj chodzi o to, że osoba chcąca zagrać musi wejść na irca, czy webchata na nicku, na którym będzie grała w "rozgrywce".

Jeszcze raz się powtórzę. Na europejskim kanale wyglądało to tak, że chlewu nikt nie robił, ale tego zapewnić w Polsce się nie da.

Jeśli ludzie zdecydują, że chcą grania z NF, to tak też się stanie. Wszystko ma być dla ludzi, a tych jest niestety mało.
Kwestia pozostaje głównie w sferze zainteresowania projektem, jak i doborem alternatywnego serwera, który przyciągnąłby większość graczy.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: q2pickup
PostNapisane: 4 sie 2011, o 00:17 
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 kwi 2005, o 15:27
Posty: 1551
Lokalizacja: Grajewo
Karma: -69
$this->bbcode_second_pass_quote('v3non', 'j')eśli chcecie to mogą włączyć nf na neostradzie (serwer będzie działał w niedziele)


GOD BLESS U !

jezeli neo bedzie on, to mamy imo najlepszy server dla tego pomyslu :)

Góra
 Zobacz profil Offline  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
katalog stron controlwebs.pl i www.netcatalog.pl zaprasza