[ Fajny Board ] Forum Quake2

Quake 2 umarł
Teraz jest 19 mar 2024, o 05:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Demoplay
PostNapisane: 19 kwi 2011, o 20:33 
ZamaskoOwany

Dołączył(a): 3 kwi 2003, o 12:13
Posty: 5420
Lokalizacja: Krak
Karma: 224
zacząłem przeglądać zaległą paczkę dem z przed dwóch lat i kombinuję jak ułatwić sobie robotę :]
chyba neveride zmajstrował swego czasu zacny demoplayer ale zarówno w tym jak i w starym, znanym wszystkim odtwarzaczu demek brakuje bardzo jednej opcji - cofania
czy to się wogóle da zrobić ?
kiedy w przyspieszeniu szuka się fragów po zmieniających się numerach koniecznym byłoby przewinięcie kawałek w tył, żeby zobaczyć co się dokładnie stało


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Demoplay
PostNapisane: 19 kwi 2011, o 20:51 
dzionsla cien

Dołączył(a): 5 maja 2003, o 10:11
Posty: 4122
Lokalizacja: Gliwice
Karma: 118
w keygripie mozesz sobie odtwarzac w przod i w tyl :P no i przy okazji jak cos jest fajnego mozna od razu sobie w prosty sposob wyciac fragment dema


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Demoplay
PostNapisane: 19 kwi 2011, o 21:20 
Fajny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2006, o 15:22
Posty: 807
Lokalizacja: Dawna Stolica Polaków
Karma: 144
ven, polecam Ci klienta q2pro
do ściągnięcia z http://skuller.net/q2pro/windows/
posiada wbudowany explorer dem
wielką zaletą jest możliwość cięcia demek, które to odbywa się poprzez "nagranie dema z dema". Po prostu oglądając demo standardowo wpisujesz record blablabla, a następnie stop. W ten sposób możesz łatwiej i szybciej wyciąć niż korzystając z keygripa.

_________________
[inc]sil: please...


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Demoplay
PostNapisane: 19 kwi 2011, o 21:37 
ZamaskoOwany

Dołączył(a): 3 kwi 2003, o 12:13
Posty: 5420
Lokalizacja: Krak
Karma: 224
no właśnie to już by było nawet lepsze, bo właśnie keygrip tak średnio działa mi na win7; strasznie tnie na podglądzie, wyciąć fragment z gry się da ale oglądanie to męka

i jeszcze co do q2pro : tylko jak wrócić do początku akcji, kiedy zauważysz coś fajnego, chodzi o to, że nie pamiętam/nie wiem kiedy następuje fajny frag. dlatego właśnie konkretnie pytałem o przewijanie w tył bo najlepiej by było sobie cofnąć po 'fast forward' i jesteśmy w domu


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Demoplay
PostNapisane: 19 kwi 2011, o 22:00 
Fajny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2006, o 15:22
Posty: 807
Lokalizacja: Dawna Stolica Polaków
Karma: 144
Przewertowałem z ciekawości readme tego q2pro ale o możliwości zastosowania ujemnego timescale/przewijania w tył nic nie piszą... :/

Jedyne co przychodzi mi na myśl, to wyklepanie stosownego .cfg. q2pro posiada nieco bardziej ulepszoną obsługę timescale.
Timescale 0.1 spowalnia tempo w znacznie większym stopniu niż r1q2. Różnice występują także w przypadku dużych wartości timescale, tak więc 20 minutowe demo można "przewinąć" dosłownie w ułamek sekundy stosując timescale 9999.

Proponuję wyklepać sobie coś na wzór:

Spoiler:
alias +ff1 "timescale 3"
alias -ff1 "timescale 1"

alias +ff2 "timescale 6"
alias -ff2 "timescale 1"

alias +ff3 "timescale 12"
alias -ff3 "timescale 1"

alias +ff4 "timescale 24"
alias -ff4 "timescale 1"

alias +ff5 "timescale 48"
alias -ff5 "timescale 1"

alias +ff6 "timescale 96"
alias -ff6 "timescale 1"

alias +ff7 "timescale 192"
alias -ff7 "timescale 1"

alias +ff8 "timescale 384"
alias -ff8 "timescale 1"

alias +ff9 "timescale 768"
alias -ff9 "timescale 1"

bind 1 +ff1
bind 2 +ff2
bind 3 +ff3
bind 4 +ff4
bind 5 +ff5
bind 6 +ff6
bind 7 +ff7
bind 8 +ff8
bind 9 +ff9


i używać tego do pseudonawigacji demka.

_________________
[inc]sil: please...


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Demoplay
PostNapisane: 25 kwi 2011, o 10:51 
Kozak

Dołączył(a): 14 cze 2002, o 19:53
Posty: 5731
Lokalizacja: znienacka
Karma: 272
Potrzebowalem pewnej funkcjonalnosci, wiec rozszerzylem troche demoplaya:

http://www.speedyshare.com/files/30154454/Demoplay_v.0.4.zip

changelog
$this->bbcode_second_pass_quote('', 'v')er. 0.1 - 0.3
* changelog vanished, if someone has it please send it to neveride@gmail.com
ver. 0.4
* added Explorer tab within which one can:
- load demos from a selected directory, view basic info and play demos from the list


todo
$this->bbcode_second_pass_quote('', '*') possibility of viewing console chat
* possibility of viewing accuracy info
* searching, filtering?
_________________
The computer is your friend. Trust the computer.


Ostatnio edytowano 2 wrz 2011, o 23:36 przez neveride, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Demoplay
PostNapisane: 25 kwi 2011, o 11:28 
Kozak

Dołączył(a): 14 cze 2002, o 19:53
Posty: 5731
Lokalizacja: znienacka
Karma: 272
co do przewijania demek w tyl to jest to mozliwe jesli klient to wspiera (r1q2 nie wspiera, inne pewnie tez nie). jezeli klient nie wspiera, to mozna to osiagnac poprzez zewnetrzna aplikacje (cos ala keygrip). niestety trzeba znac specyfikacje formatu dm2 (jak dane sa zapisywane w demie). ja zerkalem, podstawy widze, ale nic wiecej. pytalem na forum richa, ale nikt nie odpisal. gdybym znal strukture pliku dm2, to moglbym sprobowac zrobic jakies proste wycinanie akcji z poziomu demoplaya

_________________
The computer is your friend. Trust the computer.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Demoplay
PostNapisane: 25 kwi 2011, o 12:20 
Czarnuch o_O

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 22:18
Posty: 772
Lokalizacja: Szczecin
Karma: 22
nev,cos mi nie halo z tym slow motion i z fastem :?

_________________
dżanglist


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Demoplay
PostNapisane: 25 kwi 2011, o 13:22 
ZamaskoOwany

Dołączył(a): 3 kwi 2003, o 12:13
Posty: 5420
Lokalizacja: Krak
Karma: 224
gdyby udało się obejść keygripa w kwestii wycinania partii demek to zapewne zniknął by problem gubionych modeli a to byłby z pewnością przełom na miarę pierwszego skoku po mega wykonanego ze strafem :]]]

co do budowy pliku dm2 to jak harven wróci z urlopu to go spytam, może coś tu mądrego napisze


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Demoplay
PostNapisane: 25 kwi 2011, o 19:59 
Kozak

Dołączył(a): 14 cze 2002, o 19:53
Posty: 5731
Lokalizacja: znienacka
Karma: 272
$this->bbcode_second_pass_quote('STROG', 'n')ev,cos mi nie halo z tym slow motion i z fastem :?

tzn? u mnie jest ok
_________________
The computer is your friend. Trust the computer.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Demoplay
PostNapisane: 25 kwi 2011, o 20:33 
Czarnuch o_O

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 22:18
Posty: 772
Lokalizacja: Szczecin
Karma: 22
$this->bbcode_second_pass_quote('neveride', '')$this->bbcode_second_pass_quote('STROG', 'n')ev,cos mi nie halo z tym slow motion i z fastem :?

tzn? u mnie jest ok
Juz jest ok.
Podalem sciezke do quake2.exe i nie chcialo dzialac, ale gdy podalem do r1q2.exe to zatrybilo. :turn-l:
_________________
dżanglist


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Demoplay
PostNapisane: 25 kwi 2011, o 21:06 
Kozak

Dołączył(a): 14 cze 2002, o 19:53
Posty: 5731
Lokalizacja: znienacka
Karma: 272
$this->bbcode_second_pass_quote('STROG', '')$this->bbcode_second_pass_quote('neveride', '')$this->bbcode_second_pass_quote('STROG', 'n')ev,cos mi nie halo z tym slow motion i z fastem :?

tzn? u mnie jest ok
Juz jest ok.
Podalem sciezke do quake2.exe i nie chcialo dzialac, ale gdy podalem do r1q2.exe to zatrybilo. :turn-l:

a tak. mialem to w readme, ale poszlo sie jebac.. :S

ma ktos starego zipa z readme, changelogiem etc? jak tak to prosilbym o linka ;)
_________________
The computer is your friend. Trust the computer.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Demoplay
PostNapisane: 26 kwi 2011, o 10:50 
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 sie 2003, o 22:43
Posty: 3027
Lokalizacja: lublin/warszawa
Karma: 65
$this->bbcode_second_pass_quote('neveride', '.')..gdybym znal strukture pliku dm2, to moglbym sprobowac zrobic jakies proste wycinanie akcji z poziomu demoplaya


http://www.quakewiki.net/archives/demos ... 2/dm2.html

ps.

na pierwszy rzut oka nie da sie ominac latwo "gubienia modeli", niestety.
_________________
dlaczego? ponieważ http://www.instantsfun.es/ballsofsteel


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Demoplay
PostNapisane: 26 kwi 2011, o 15:57 
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 wrz 2007, o 22:07
Posty: 1157
Lokalizacja: Pyrlandia
Karma: 101
bardziej brakuje cofania akcji niż gubienia tych modeli


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Demoplay
PostNapisane: 26 kwi 2011, o 21:13 
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 sie 2003, o 22:43
Posty: 3027
Lokalizacja: lublin/warszawa
Karma: 65
$this->bbcode_second_pass_quote('Darus', 'b')ardziej brakuje cofania akcji niż gubienia tych modeli


ogladanie demek -> engine q2
cofanie demek -> modyfikacja engine q2

pradopodobienstwo ze ktos sie za to wezmie -> 0 +/- 0.000000001
_________________
dlaczego? ponieważ http://www.instantsfun.es/ballsofsteel


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Demoplay
PostNapisane: 26 kwi 2011, o 21:38 
ZamaskoOwany

Dołączył(a): 3 kwi 2003, o 12:13
Posty: 5420
Lokalizacja: Krak
Karma: 224
btw chciałem sprawdzić ile komp zrzuci mi klatek z demka po wymianie sprzęta na dwa rdzenie
pamiętam jak stary pentium wyciskał na tym siódme poty a render trwał nocke :] i h** bo okazało się, że na win7 q2beef już nie wystartuje..
dawno nie bawiłem się już filmami i trochę zostałem w tyle
w jaki sposób zrobić to inaczej ? jaka alternatywa ?

np ta produkcja > http://www.youtube.com/watch?v=pUL_Im_jJbo
^jak to osiągnięto ?
hd, wszystko miodzio ale efektów beefa nie widać


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Demoplay
PostNapisane: 26 kwi 2011, o 22:22 
Fajny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2006, o 15:22
Posty: 807
Lokalizacja: Dawna Stolica Polaków
Karma: 144
Podejrzewam, że w użyciu był klient aprq2 ;)

_________________
[inc]sil: please...


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Demoplay
PostNapisane: 26 kwi 2011, o 23:03 
Kozak

Dołączył(a): 14 cze 2002, o 19:53
Posty: 5731
Lokalizacja: znienacka
Karma: 272
$this->bbcode_second_pass_quote('dem', '')$this->bbcode_second_pass_quote('Darus', 'b')ardziej brakuje cofania akcji niż gubienia tych modeli


ogladanie demek -> engine q2
cofanie demek -> modyfikacja engine q2

pradopodobienstwo ze ktos sie za to wezmie -> 0 +/- 0.000000001

cofania demek mozna tez dokonac na zasadzie klient/serwer. stawiasz serwer q2 i wysylasz framey z demka do klienta ktorego laczysz z tym serwerem i wtedy suwajac suwakiem mozesz wysylac odpowiednie frame'y.

nie mam tego jeszcze w glowie i w najblizszym czasie nie bede mial. jak bede mial troche wiecej czasu, to moze nad tym usiade
_________________
The computer is your friend. Trust the computer.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Demoplay
PostNapisane: 27 kwi 2011, o 19:54 
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 wrz 2007, o 22:07
Posty: 1157
Lokalizacja: Pyrlandia
Karma: 101
$this->bbcode_second_pass_quote('ven', 'b')tw chciałem sprawdzić ile komp zrzuci mi klatek z demka po wymianie sprzęta na dwa rdzenie
pamiętam jak stary pentium wyciskał na tym siódme poty a render trwał nocke :] i h** bo okazało się, że na win7 q2beef już nie wystartuje..
dawno nie bawiłem się już filmami i trochę zostałem w tyle
w jaki sposób zrobić to inaczej ? jaka alternatywa ?

np ta produkcja > http://www.youtube.com/watch?v=pUL_Im_jJbo
^jak to osiągnięto ?
hd, wszystko miodzio ale efektów beefa nie widać



wision uzyl w tym filmie klienta aprq2 ktory ma w wbudowane takie komendy jak aviexport oraz avidump

-aviexport (win32)-
aviexport <framerate> <demo name> <avi name> Exports the demo to an avi at the given framerate.
avirecord <fps> Start recording avi while in demo playback. Names avi with 'demoxx.avi'.
avistop Stop exporting avi.
avi_codec <codec> Select codec. Use fourCC to specify the codec (ec 'xvid')
avi_codecmenu 0|1 Enable window list to select avi codec.

-screenshot dumping (gl)-
cl_avidump 0... This enables the dumping and is also the fps.
cl_avidemoformat 0|1 Screenshot format, 0 tga, 1 jpg.

Przyczym w tym filmie uzyl jeszcze komendy motionblur zeby obraz byl lekko rozmazany po bokach co dalo efekt szybkiego filmu

Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Demoplay
PostNapisane: 27 kwi 2011, o 22:16 
ZamaskoOwany

Dołączył(a): 3 kwi 2003, o 12:13
Posty: 5420
Lokalizacja: Krak
Karma: 224
podziękował !


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
katalog stron controlwebs.pl i www.netcatalog.pl zaprasza