[ Fajny Board ] Forum Quake2

Quake 2 umarł
Teraz jest 29 mar 2024, o 00:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2096 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 101, 102, 103, 104, 105  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Q2 Problemy wszelakie .....
PostNapisane: 12 lut 2017, o 21:14 
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 kwi 2005, o 15:27
Posty: 1551
Lokalizacja: Grajewo
Karma: -69
ktos ogarnal ustawienia klaka na windzie 10? tak zeby plynnie wszystko smigalo? za bardzo nei pamietam co sie z czym laczylo, a chcialem cos poskakac ;d


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Q2 Problemy wszelakie .....
PostNapisane: 14 lut 2017, o 18:53 
dzionsla cien

Dołączył(a): 5 maja 2003, o 10:11
Posty: 4122
Lokalizacja: Gliwice
Karma: 118
hm u mnie na win10 wszystko dziala plynnie, wprawdzie nie gram w q2, ale pare razy wszedlem na serwer cos sprawdzic i chwile poskakalem sobie to bylo ok


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Q2 Problemy wszelakie .....
PostNapisane: 15 lut 2017, o 09:42 
Kozak

Dołączył(a): 14 cze 2002, o 19:53
Posty: 5731
Lokalizacja: znienacka
Karma: 272
U mnie to samo. Gdy zainstalowałem win10, sprawdzałem q2 i smigał bez problemu.

_________________
The computer is your friend. Trust the computer.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Q2 Problemy wszelakie .....
PostNapisane: 16 lut 2017, o 00:02 
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 kwi 2005, o 15:27
Posty: 1551
Lokalizacja: Grajewo
Karma: -69
a jakei macie ustawienia cl_async, gl_swapinterwal itp? vid_forcedrefresh? kompa mam podpietego pod tv40, crt 120hz to nie jest wiec licze sie z tym ze nie bedzie tej zajebistosci jak za starych dobrych czasow


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Q2 Problemy wszelakie .....
PostNapisane: 16 lut 2017, o 13:25 
dzionsla cien

Dołączył(a): 5 maja 2003, o 10:11
Posty: 4122
Lokalizacja: Gliwice
Karma: 118
ee nie wiem jaki masz tv, ale tv zapewne juz na dzien dobry gigantycznego input laga, wiec mozesz zapomniec o plynnosci nie wazne ile tv by nie mial Hz itd, zawsze bedzie uczucie ze myszka plywa itp, ja na plazmie mojej probowalem grac kiedys w battlefielda i jak dla mnie nie dalo sie grac (nawet w wyscigowki jakies f1 jak gralem odczuwalem laga), a co dopiero w q2, pewnie kwestia przyzwyczajenia (dla konsolowcow pewnie nie ma problemu :D)

te parametry co podajesz mam wszystko na 0, uzywasz r1q2?


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Q2 Problemy wszelakie .....
PostNapisane: 17 lut 2017, o 12:11 
Kozak

Dołączył(a): 14 cze 2002, o 19:53
Posty: 5731
Lokalizacja: znienacka
Karma: 272
raczej na TV nie pograsz, tak jak napisal urbi.

Jezeli masz tryb GAME na TV to sprobuj to wlaczyc. Ta opcja wylacza wszystkie "ulepszacze" obrazu, dzieki czemu obniza input laga. Ale czy do zadowalajacego poziomu? Watpie.

_________________
The computer is your friend. Trust the computer.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Q2 Problemy wszelakie .....
PostNapisane: 18 lut 2017, o 09:49 
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 kwi 2005, o 15:27
Posty: 1551
Lokalizacja: Grajewo
Karma: -69
Mam jakiegos samsunga smart tv UE40costam. urbas tak, korzystam z r1q2
nev@ nie znalazlem takiego trybu niestety


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Q2 Problemy wszelakie .....
PostNapisane: 21 lut 2017, o 17:03 
Kozak

Dołączył(a): 15 cze 2002, o 09:03
Posty: 1235
Karma: 9
Urbas Ty grasz na tym radeonie co wygrales? jaki masz monit?
chodzi mi o Hz, bo jak ja dawałem cl_async 0 u siebie to mi rwało mimo że mam 120hz i w zasadzie rozne kombinacje ustawien nic nie dawaly,
radeon 7870, monit samsung 2233rz (wpiety ok kabel z monitora, w widnows jest 120Hz) w q2 tez, bo jak zmienialem ustawienia zeby bylo 60hz to juz calkiem padaka :)

_________________
pozdr Qiub


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Q2 Problemy wszelakie .....
PostNapisane: 22 lut 2017, o 10:49 
Kozak

Dołączył(a): 14 cze 2002, o 19:53
Posty: 5731
Lokalizacja: znienacka
Karma: 272
Qiub, mam ten sam setup co ty.

vid_forcedrefresh 120
cl_async 0
gl_swapinterval 0 // (upewnij sie ze w windzie masz wylaczona synchronizacje pionowa)
cl_maxfps 120
r_maxfps 120
vid_forcewidth 1680
vid_forceheight 1050

i smiga :-)

_________________
The computer is your friend. Trust the computer.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Q2 Problemy wszelakie .....
PostNapisane: 22 lut 2017, o 13:31 
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 kwi 2005, o 15:27
Posty: 1551
Lokalizacja: Grajewo
Karma: -69
NEV@
jak wklepie bezposrednio w grze to co podales tylko zamiast 1680/1050 dam 1920/1080 jest lepiej wizualnie aczkolwiek slizgam sie, probowalem, jest nieco lepiej jak zmienie swapinterval z 0 na 1, na 2 bardziej lepiej ale jak nie steruje myszka ona automatycznie sama sie przesuwa bardzo powoli w losowa strone, na tv najlepiej jest mi ustawic 1920/1080 bo jest lepsza ostrosc tekstur


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Q2 Problemy wszelakie .....
PostNapisane: 23 lut 2017, o 00:24 
dzionsla cien

Dołączył(a): 5 maja 2003, o 10:11
Posty: 4122
Lokalizacja: Gliwice
Karma: 118
$this->bbcode_second_pass_quote('Qiub', 'U')rbas Ty grasz na tym radeonie co wygrales? jaki masz monit?
chodzi mi o Hz, bo jak ja dawałem cl_async 0 u siebie to mi rwało mimo że mam 120hz i w zasadzie rozne kombinacje ustawien nic nie dawaly,
radeon 7870, monit samsung 2233rz (wpiety ok kabel z monitora, w widnows jest 120Hz) w q2 tez, bo jak zmienialem ustawienia zeby bylo 60hz to juz calkiem padaka :)


nie, juz nie mam tego radka, mam gtx1070 g1 gaming a monitor 144Hz (benq xl2411z)

ale na tamtym radku tez mialem ok, tylko wtedy mialem chyba win7 jeszcze...

Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Q2 Problemy wszelakie .....
PostNapisane: 23 lut 2017, o 09:50 
Kozak

Dołączył(a): 14 cze 2002, o 19:53
Posty: 5731
Lokalizacja: znienacka
Karma: 272
abc,

na Twoim TV dalbym vid_forcedrefresh 60, zamiast 120, cl_maxfps 60 i r_maxfps 60. Na gl_swapinterval 1, bedzie plynniej natomiast bedziesz mial zwiekszony input lag, wiec mysz bedzie jakby plywac.

_________________
The computer is your friend. Trust the computer.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Q2 Problemy wszelakie .....
PostNapisane: 24 lut 2017, o 20:28 
Kozak

Dołączył(a): 15 cze 2002, o 09:03
Posty: 1235
Karma: 9
Nev spróbowałem z tymi ustawieniami i wlasciwie to ja juz tak probowalem, nie wiem czy mam zbyt wrazliwy wzrok czy ki pies, ale na cl_async 0 po prostu widze jakby obraz klatkowal mimo 120hz, tak jakby klatka do klatki dochodzila, nie umiem wytlumaczyc
na cl_async 1 nie ma tego efektu

_________________
pozdr Qiub


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Q2 Problemy wszelakie .....
PostNapisane: 25 lut 2017, o 17:13 
Kozak

Dołączył(a): 14 cze 2002, o 19:53
Posty: 5731
Lokalizacja: znienacka
Karma: 272
Czy chodzi Ci o screen tearing? https://en.wikipedia.org/wiki/Screen_tearing

Mozesz sprobowac dac cl_maxfps 125 i r_maxfps 125, ale bedzie Ci sie troche inaczej skakalo.

mozesz tez grac na cl_async 1, cl_maxfps 120, r_maxfps 125, cl_smoothsteps 3 (o ile dobrze pamietam, mozesz porobowac inne wartosci i zobaczyc jak sie wchodzi po schodach)

_________________
The computer is your friend. Trust the computer.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Q2 Problemy wszelakie .....
PostNapisane: 25 lut 2017, o 23:08 
Kozak

Dołączył(a): 15 cze 2002, o 09:03
Posty: 1235
Karma: 9
wg screena z prawej tearing to efekt jakby rozmycia dolnej i gornej czesci ekranu, wiec to nie to, ale pierwsze zdanie jest chyba zblizone do tego efektu (u mnie) generalnie jakby klatki sie nie synchronizowaly z czestotliwoscia i czuc takie "drzenie" obrazu, tak to moge jedynie wytlumaczyc

_________________
pozdr Qiub


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Q2 Problemy wszelakie .....
PostNapisane: 28 lut 2017, o 17:08 
Kozak

Dołączył(a): 14 cze 2002, o 19:53
Posty: 5731
Lokalizacja: znienacka
Karma: 272
To co opisujesz brzmi jak tearing. Tearing wyłącza się poprzez synchronizację pionową. Działa to tak, że ekran nie odświeża kolejnej klatki dopóki poprzednia nie jest skończona. Owocuje to niestety "pływaniem" myszy, więc mało kto tak gra.

Próbowałeś z cl_maxfps 125 i cl_async 0? Jest lepiej czy nie widzisz różnicy?

Jakiś czas temu Nvidia wypuściła nowątechnologię G-Sync. Jak masz kartę Nvidii i monitor obsługujący tę technologię, to niby ma hulać (swoją drogą AMD też ma jakąś konkurencję, ale nie pamiętam nazwy). Ja tam bym w to nie szedł, ale są tacy co chcą, więc informuję :-)

EDIT: AMD ma FreeSync

_________________
The computer is your friend. Trust the computer.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Q2 Problemy wszelakie .....
PostNapisane: 18 mar 2017, o 18:04 
Kozak

Dołączył(a): 15 cze 2002, o 09:03
Posty: 1235
Karma: 9
cześć,
próbowałem odpisać wcześniej ale wywalalo mi error,
rzucilo mi się ostatnio w oczy zdanie coś w stylu, ze jak karta generuje w chuj fps i gra to probuje ograniczyc np do 120, to w grze obcina ten nadmiar klatek i dlatego nie jest plynnie, jesli tak jest to u mnie jak w grze wyciagam grubo ponad 1000fps a chce zejsc do 120 to obciecia sa spore, moze dlatego te przeskoki,

jakis czas temu ustawilem synchronizacje w ust radeon na wlaczona, w grze tez (tylko nie przez gl_swapinterwal jak wiekszosc mysli, bo to nie do tego sluzy i ta komenda faktycznie robi mega opoznienia - mozna wpisac dowolna wartosc co powoduje zwiekszenie opoznien) + w ust radeon ograniczenie fps do 120 (ale ta opcja chyba akurat nie dziala na sterach ktore mam) i jest lepiej jesli chodzi o obraz, mysz faktycznie troche plywa ale moze to przezyje jakos. generalnie przy ustawieniach jak wyzej klatki z tego co generuje karta graf zgrywaja sie z tym co jest w q2, widocznie u mnie nie wiedziec czemu jak mam synchronizacje w usst radeon off i cl_async 0 to te klatki generowane w grze ucinaja to co chce wyswietlic karta graficzna i sa przeskoki, jesli Ty tak nie masz na tej samej grafie i monitorze to nie wiem wtf :)

_________________
pozdr Qiub


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Q2 Problemy wszelakie .....
PostNapisane: 19 mar 2017, o 13:17 
Kozak

Dołączył(a): 14 cze 2002, o 19:53
Posty: 5731
Lokalizacja: znienacka
Karma: 272
Do czego służy gl_swapinterval? :-D

_________________
The computer is your friend. Trust the computer.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Q2 Problemy wszelakie .....
PostNapisane: 19 mar 2017, o 15:41 
Kozak

Dołączył(a): 15 cze 2002, o 09:03
Posty: 1235
Karma: 9
jakieś opóźnienia między klatkami, coś w ten deseń,
tylko nie wiem teraz czy czegos nie pomylilem,
bo kiedys była jescze gl_ext_swapinterval -a widzę, że w r1q2 nie ma takiej aktualnie,

gl_ext_swapinterval Toggle the use of the swap interval between frames.

gl_swapinterval The delay between frame buffer swaps. - teraz to zmienialem w r1q2 i nie robi takiego efektu płynięcia między klatkami, kiedyś coś takiego to powodowało

_________________
pozdr Qiub


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Q2 Problemy wszelakie .....
PostNapisane: 19 mar 2017, o 19:45 
Kozak

Dołączył(a): 14 cze 2002, o 19:53
Posty: 5731
Lokalizacja: znienacka
Karma: 272
No własnie to co napisales, to jest definicja v-sync, czyli synchronizacji pionowej. Czeka z wyświetlaniem kolejnej klatki gdy poprzednia wyświetli się w całości. Co za tym idzie, jeżeli masz monitor 120Hz, to z włączonym v-sync wyświetli Ci jedynie 120 klatek. Z wyłączonym wyświetli dużo więcej, ale będzie wyświetlał kilka na raz, przez co można zaobserwować tearing.

gl_swapinterval 0/1 możesz ustawiać jedynie, kiedy w systemie masz ustawiony v-sync na auto (wtedy gra steruje v-synciem). Jeżeli w systemie masz wyłączony lub włączony, to gra nie może nim sterować.

Tak czy siak - synchronizacja pionowa powinna być wyłączona, bo inaczej obserwujesz, jak to niektórzy opisują, pływanie myszki. Choć ibo swojego czasu grał chyba na włączonej, nie jestem pewien ;-)

_________________
The computer is your friend. Trust the computer.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2096 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 101, 102, 103, 104, 105  Następna strona

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
katalog stron controlwebs.pl i www.netcatalog.pl zaprasza