[ Fajny Board ] Forum Quake2

Quake 2 umarł
Teraz jest 12 maja 2024, o 11:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 19 wrz 2003, o 11:45 
Cichociemny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 gru 2002, o 01:25
Posty: 84
Lokalizacja: Warszawa
Karma: 1
$this->bbcode_second_pass_quote('knyszaq2', '')$this->bbcode_second_pass_quote('Yossarian', '')$this->bbcode_second_pass_quote('knyszaq2', '
')gdybym mial tylko taka malutka kosteczke 256 ramu to moglbym postawic jeszcze z 15 sewerow. lacza i procka sie zajebac nie da. problem to ram.


Wsystko da sie zajebac, na coolnecie sa dwa procki P3 po 600 Mhz 1GB RAM-u łącze 34 Mb/s i jak robilismy wieze to serwer sie przytykal juz przy ok 65 playerach pozatym duza ilosc pakietow UDP zarznęła ruter - load siegal 100%.

to nie prawda. wina zapchania to pewnie router a nie sam serwer.
zauwazylem rowniez cos takiego ze jak siedzi 16 osob na serwerze np: EuroQ2L #1 eq2l ip: 150.254.80.145:27920 to ping osobom przebywajacym na nim ping skacze o 10-15 do gory. na innych serwerach na tej samej maszynie i tym samym laczu, klienci czegos takiego nie maja (maja ping taki jaki powinni miec).
a wiec wniosek z tego taki ze sam serwer q2 do ktorego jest podlaczone za duzo klientow laguje. brak winy maszyny i lacza.
freebsd tez nie jest systemem doskonalym wiec moze to dlatego.
trzeba pamietac tez o tym ze na coolnecie sa tez www i inne rzeczy ktorych nie ma na rchemie. wiem ze php strasznie pozera procka przy takiej ilosci klientow, jaka maja coolnetowe www.

Masz racje ale ... jezeli chodzi o ruter to kubus i collnety sa podlaczeone do bardzo dobrych ruterow, ktore moga obrobic setki klientow jednoczesnie i jeden nędzny serwerek nie jest w stanie mu zaszkodzic. poza ruterem sa jeszcze lacza ktore tez moga byz wysycone mniej lub bardziej, jeste jeszcze wydajnosc karty sieciowej - to ze jest ona 100 Mb/s to jeszcze nic nie zanczy - wszystko to sie sklada na jakosc gry na serwerkach.

Glowny problem z pingami jest spowodowany przeciazeniem lacz miedzyoperatorskich np TPSA za interconnect kaze sobie placic gdzie inni operatorzy lacza swoje sieci za darmo. Czyli kazdy operator liczy zlotowki i ogranicza pasmo do TPSA jak tylko może.

Games.coolnet.pl nie ma zadnych stron itp, serwer ten jest przeznaczony tyklko i wylacznie na gry (tak samo jak Kubus2 i Kubus3) natomias kubus faktycznie jest serwerem uniwersalnym na ktorym chdza q2, www, poczta, ftp itp. ale nie wplywa to znaczaco na obciazenie komputera.

Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 wrz 2003, o 12:13 
cze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2002, o 21:21
Posty: 1339
Lokalizacja: Gda
Karma: 24
Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o TEPSE.

_________________
http://cze.pl


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 206 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
katalog stron controlwebs.pl i www.netcatalog.pl zaprasza