[ Fajny Board ] Forum Quake2

Quake 2 umarł
Teraz jest 19 gru 2018, o 12:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Mysz i monitor LCD
PostNapisane: 26 cze 2011, o 19:23 
Cichociemny

Dołączył(a): 24 paź 2010, o 00:11
Posty: 87
Lokalizacja: Białystok
Karma: 3
Na dobre wkręciłeś do grania. Szkoda tylko, że masz wpis za wh.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Mysz i monitor LCD
PostNapisane: 26 cze 2011, o 22:46 
Mroczny

Dołączył(a): 12 wrz 2007, o 10:08
Posty: 524
Lokalizacja: Poznań
Karma: 21
To są tak mityczne pytania, że aż strach je czytać.

_________________
facebook.com/groups/quake2players/


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Mysz i monitor LCD
PostNapisane: 26 cze 2011, o 23:45 
Cichociemny

Dołączył(a): 13 paź 2007, o 14:53
Posty: 138
Karma: 3
odrazu cie zatrzymuje

tak sa optymalne ustawienia q2 podnoszace granice max "umiejetnosci" gry

wielu graczy jest ogarniczona zla kompozycja kolorow paka, optymalizacja myszki, ust graf.

zatem
1 krok - wylaczasz jaka kolwiek acceleracje kursora (rowniez ta w panelu sterowania/sterownikach myszki) + ust cfg ->
Spoiler:
set m_xpfix "0"
set m_fixaccel "0"
set m_filter "1"
set m_directinput "0"

dzieki takim ustawieniom opanowanie ruchow myszki jest znacznie latwiejsze i bardziej pod kontrola ze wzgledu na to iz acceleracja ktora potepiam powoduje zmiane czulosci w zaleznosci od natezenia ruchu co oczywiscie wiaze sie z mniejsza kontrola jak i opanowaniem myszki

2 krok - optymalne ustawienia pod monitory LCD
Spoiler:
set gl_ext_texture_filter_anisotropic "1"
set gl_ext_max_anisotropy "8"
set gl_ext_multisample "1"
set gl_ext_samples "8"
set vid_forcedrefresh "75"
set r_maxfps "1000"
set cl_async "1"
set cl_smoothsteps "3"
set gl_ext_multitexture "1"
set gl_ext_pointparameters "1"
set gl_ext_compiled_vertex_array "1"
set gl_ext_palettedtexture "0"
set gl_ext_swapinterval "0"
set gl_finish "0"
set gl_flashblend "0"
set gl_polyblend "0"
set gl_playermip "2"
set gl_shadows "2"
set gl_swapinterval "0"
set gl_triplebuffer "1"

3 krok -> pak
jedna z wazniejszych rzeczy ktore sa zlewane przez graczy to kompozycja kolorow
wielu graczy korzysta z bialego i oczojebnego zielonego skina na zoltym lub pomaranczowym tle tekstur = fail
kiedy postrzegamy kolor to jest on rejestrowany w naszym mozgu nastepnie mozg w odpowiedzi na to zjawisko wysyła odpowiedni przekaznik nerwowy popularna zielen i biel skinow sa bardzo agresywnymi kolorami i powoduja bezwarunkowe podswiadome poddenerwowanie jak i dekoncentracje zmniejszajace w znacznym stopniu celnosc i tzw steady hand :]
polecam przyjemny niebieski skin z bialymi wstawkami = win
przyjazne uspokajajace tlo = epic win
tak jak np tu
Spoiler:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Mysz i monitor LCD
PostNapisane: 28 cze 2011, o 01:00 
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2002, o 18:47
Posty: 1966
Lokalizacja: Grajewo
Karma: 30
wylacz vsync w karcie albo set gl_ext_swapinterval "0"
tylko viid_ref musisz miec r1gl bo inaczej nie zadziala


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Mysz i monitor LCD
PostNapisane: 28 cze 2011, o 01:44 
Cichociemny

Dołączył(a): 13 paź 2007, o 14:53
Posty: 138
Karma: 3
Jesli wylaczysz "zwiekszenie precyzji kursora" lub w sterownikach myszki "acceleracje kursora" (o czym pisalem na poczatku 1kroku) wtedy komenda m_fixaccel nabiera innego wymiaru :]

ruch nie jest taki szarpany i zretardzialy :>


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Mysz i monitor LCD
PostNapisane: 29 cze 2011, o 21:59 
Fajny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2006, o 15:22
Posty: 807
Lokalizacja: Dawna Stolica Polaków
Karma: 144
Te wszystkie różnice DPI to sobie daruj. Ważne żeby grało Ci się komfortowo:
- mysz nie gubiła sygnału (wariowanie przy szybkich ruchach)
- nie było zjawiska akceleracji/akceleracji wstecznej
- płynność ruchu
- odpowiednia czułość
- częstotliwość - wyższa częstotliwość = szybsza reakcja myszki.

Sam miałem lata tę mysz i nie narzekałem nigdy ;) Ogólnie, jeżeli klikasz rekreacyjnie to olej te wszystkie ustawienia. Kup sobie lepiej dobrą podkładkę - jakaś firmowa "szmata" za 50,- o dużej powierzchni daje radę.

Co do klawiszy: m_directinput 2 powoduje, że możliwe staje się bindowanie przycisków MOUSE1-8. Wartość directinput 1 powoduje, jak mnie pamięć nie myli, że można bindować do MOUSE5.
Ewentualnie możesz mappować przyciski. Czyli software'owo wymuszasz, aby Twoje MOUSE6 stało się np przyciskiem F10. W q2 bindujesz F10 jako stosowny przycisk i voilla. Na google znajdziesz programy do tego.

_________________
[inc]sil: please...


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Mysz i monitor LCD
PostNapisane: 1 sty 2012, o 22:57 
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2006, o 16:23
Posty: 1579
Lokalizacja: DANZIG
Karma: 154
Powie mi ktoś czy warto grać na synchronizacji zespolonej przy wyłączonej pionowej a włączonej poziomej? Dziwnym trafem dodaje mi ona około 150 fps przy timerefresh ale nie wiem jak to się przekłada na płynność gry

_________________
Jak nie umiesz, uroń łezkę podnieś się i wciągnij kreskę !


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
katalog stron controlwebs.pl i www.netcatalog.pl zaprasza