[ Fajny Board ] Forum Quake2
http://www.fajnyboard.planetquake.pl/

OpenAL w Q2
http://www.fajnyboard.planetquake.pl/viewtopic.php?f=46&t=3161
Strona 1 z 2

Autor:  neveride [ 9 lut 2010, o 15:52 ]
Tytuł:  OpenAL w Q2

Witam,
niedawno zacząłem poklikiwać na lajcie w Q2, aż po kilku dniach rul poinformowal mnie o magicznym sterowniku dzwieku openal, na ktorym rzekomo gra cala Europa. Podobno dzieki temu sterownikowi bedac w wodzie mozna slyszec jak ktos np. wjezdza winda. Troche to zalosne - dzisiaj przetestuje. Po jaki ch$$, dawac mozliwosc obslugi czegos takiego w r1q2/aprq2?

Jako, ze nie gralem w Q2 przez dosc dlugi czas, postanowilem sie rozejrzec czy aby czasem nie mawiecej temu podobnych "newsow" na scenie i natknalem sie na ten oto topic. Jako, ze troche programuje, doskonale zdaje sobie sprawe jak zrobic tego typu autoshoot czy aimbota. Problem polega na tym, ze widzac ow problem nie za bardzo zdaje sobie sprawe jak z nim walczyc. Jak rich mialby zablokowac przy pomocy anticheata zewnetrzna aplikacje zupelnie nie ingerujaca w kod zrodlowy, aplikacje czy biblioteki gry? (Dem?)

PS. Jako ze dlugo nie gralem, nie wiem na ile ten openal jest dla was nowoscia. Jezeli jednak ktos jeszcze o tym nie wie, to zapytajcie rula na irc/gg lub mnie na gg.

Pozd-rower.

Autor:  majcin [ 9 lut 2010, o 16:25 ]
Tytuł:  Re: Aktualne czity - czyli z czym nam przychodzi grac

lol .. pozdro dla rula ;sss
co do mnie - pierwszy raz slysze o tego typu sztuczkach :/

Autor:  arux [ 9 lut 2010, o 16:26 ]
Tytuł:  Re: Aktualne czity - czyli z czym nam przychodzi grac

z przyjemnoscia tez bym sie dowiedzial cos niecos w tym temacie :):)

Autor:  neveride [ 9 lut 2010, o 16:31 ]
Tytuł:  Re: Aktualne czity - czyli z czym nam przychodzi grac

http://connect.creativelabs.com/openal/ ... alinst.zip tutaj sterownik

a w cfg:
s_initsound 2
s_openal_device "DirectSound"
i byc moze snd_restart.

Jeszcze nie testowane, wiec nie wiem czy na pewno to wystarczy.

PS. Sa ludzie na tym forum ktorzy graja na tym od min. 2008 (wyszukajcie frazy openal, a cos wam wyskoczy ;) )

Autor:  Pimpek [ 9 lut 2010, o 16:58 ]
Tytuł:  Re: Aktualne czity - czyli z czym nam przychodzi grac

Normalnie witki opadaja :] Takie dzwieki to spoko w duelach, ale w tp to raczej przeszkadza.

Autor:  neveride [ 9 lut 2010, o 17:14 ]
Tytuł:  Re: Aktualne czity - czyli z czym nam przychodzi grac

Ale juz przetestowales czy mowisz na podstawie tego co ja powiedzialem?
Poza tym nie szkodzi zbindowanie zmiany ustawien dzwieku pod jednym klawiszem...A potem sie dziwic, ze dostajesz po respach od jakiegos mlokosa ;)

Autor:  Bocian [ 9 lut 2010, o 17:22 ]
Tytuł:  Re: Aktualne czity - czyli z czym nam przychodzi grac

jestem w lekkim szoku :| Chyba nie zaliczam sie do "calej europy" bo pierwszy raz slysze o jakims sterowniku do dzwieku:(

Rul, masz minusa, ze zamiast walczyc z kolejnym "oszustwem", ukrywales to tak dlugo hehe ;)

Autor:  dsRUL [ 9 lut 2010, o 17:24 ]
Tytuł:  Re: Aktualne czity - czyli z czym nam przychodzi grac

No cześć!

Tak jak nev pisał podałem mu linka do sterownika i powiedziałem mu o co w tym wszystkim chodzi.

Zdziwił mnie tylko fakt, że Jego post znalazł się tutaj:) "aktualne czity".
Nie wiem zbytnio jak mam na to reagować, o ile znam nev'a raczej nie chodziło mu pośrednio czy bezpośrednio o to, że używał czitów. No ale napiszę parę słów od siebie.

"Czity" dostałem w okresie trwania ligi edge, od muerte. Pytałem się go, czy jest jakieś lekarstwo na "głuche" dźwięki w r1 (chodzi mi przede wszystkim o dźwięki respów, czy też dźwięk wejścia i wyjścia z wody, które było słychać swego czasu na takich klientach q2 jak nocheat q2ace czy też xani, a od pojawienia się r1, usłyszenie tego, to kwestia farta:> )
W gwoli ścisłości, nev nie jest pierwszą osobą której powiedziałem o OpenAL, sporo osób z Polski wtedy o tym nie wiedziało i w trakcie trwania ligi mówiłem informowałem rodaków, że na r1q2 można słyszeć dużo więcej - jak P1mp ładnie napisał - w duelach jet to bardzo użyteczne, no ale trzeba się też do tego przyzwyczaić.

Propos komend:
s_openal_device " " można uzupełnić wartościami "DirectSounds" (czy tam DirectSound - nie pamiętam) bądź "DirectSouds3D" - wielkość liter jest ważna.

s_initsounds 1 - to zwykły dźwięk r1, wartość zmieniona na 2, to openal

I tak jak nev napisał, spora rzesza graczy w europie używa tego, co na pewno daje im przewagę nad naszymi graczami.

Zachęcam do testów, link do sterownika dał już neveride parę postów wyżej.
Pozdro Bodom.

Autor:  sil [ 9 lut 2010, o 17:40 ]
Tytuł:  Re: Aktualne czity - czyli z czym nam przychodzi grac

no fajnie...
słyszałem, że można grać na czymś takim... obiło mi się o uszy, że poprawia to 'słyszalność' niektórych dźwięków (przytoczony przykład windy). Rozumiem, że np. grający na dm1, używający tego sterownika, mogą usłyszeć windę będąc np. w mh-roomie.. ale w wodzie ? o_O
jest to konkretne przegięcie pały:/ śmiem nawet twierdzić, że jeżeli działa to w sposób opisany przez nev'a, to stawiam coś takiego na tej samej półce, co wspomaganie się wallhackiem bądź spike'ami...
pamiętacie oburzenie skandynawskiej sceny możliwością stosowania hand3 w tdm? jawna hipokryzja...

osobiście nie testowałem tego, gdyż posiadam zintegrowaną, 8-kanałową kartę dźwiękową... :/

Autor:  majcin [ 9 lut 2010, o 17:44 ]
Tytuł:  Re: Aktualne czity - czyli z czym nam przychodzi grac

...nie mowiac o zastosowaniu dla typa na RA lifcie :/

Autor:  neveride [ 9 lut 2010, o 18:08 ]
Tytuł:  Re: Aktualne czity - czyli z czym nam przychodzi grac

ej ja nie pisze ze rul czitowal nie rozumiem czemu sie rul tlumaczysz. bylem przekonany ze znakomita wiekszosc o tym wie i ze tylko pojedyncze jednostki nie slyszaly, dlatego napisalem zeby pisac na irc lub gg. gdybym wiedzial, jaka jest sytuacja to po prostu bym napisal jak to wlaczyc.

napisalem o tym tu, bo jak dla mnie ten sterownik wydawal sie jakas masakra, nie rozumiem czemu q2 go obsluguje. z tego powodu chcialem zobaczyc czy nie ma wiecej "nowinek" i znalazlem ten topik. o aferze dzwiekowej wspomnailem tylko, aby wytlumaczyc jak sie tu znalazlem.

jak na razie to zainstalowalem to cos i nic specjalnego nie widze. oprocz slyszenia windy pod woda i jeszcze gorszej odczuwalnej jakosci dzwiekow wlasnych (np wlasny dzwiek armora) nie widze zadnej przewagi. moze cos sie ujawni jak dluzej potestuje.

nie naskakujcie na rula!

$this->bbcode_second_pass_quote('', 'o')sobiście nie testowałem tego, gdyż posiadam zintegrowaną, 8-kanałową kartę dźwiękową... :/
ja mam zintegrowana w laptopie nie wiem jaka i dziala bez problemu.

Autor:  doddy [ 9 lut 2010, o 18:42 ]
Tytuł:  Re: Aktualne czity - czyli z czym nam przychodzi grac

Grałem na openAL i wróciłem do normalnego dźwięku. W tp jest beznadzieja. W duelach lekko lepiej, ale dziko się gra, bo czasami słyszy się zupełnie inaczej niż w starym q2 co jest mega mylące (np. koleś strzela rakietą po skosie, tobie wydaje się że to gdzieś blisko, a openal zanosi, że jest to trochę dalej). Może i kwestia przyzwyczajenia do tego, ja wróciłem do przyzwyczajonego starego dźwięku.

Autor:  mAq [ 9 lut 2010, o 18:54 ]
Tytuł:  Re: Aktualne czity - czyli z czym nam przychodzi grac

szczerze nie sądzę żeby słyszenie windy w wodzie dawało jakąkolwiek przewagę grasz na dm1 i wiesz że koleś wjeżdża windą i co z tego?:DD ja dostałem msg że coś takiego jest jakieś 3 miesiące temu i dalej próbuje się przyzwyczaić do tego że jak puszczam rakietę to leci mi ona w prawym albo lewym głośniku albo spora część dźwięków jest zmieniona (bardziej cicha lub głośniejsza) i pod względem przestrzennym też inaczej to słychać, i do duelów wcale bym nie polecał używania tego komuś kto gra na normalnym dźwięku pare lat bo dużo dokładniej można określić na normalnym gdzie kto jest niż na openal no może poza tą windą

Autor:  v3non [ 9 lut 2010, o 19:03 ]
Tytuł:  Re: Aktualne czity - czyli z czym nam przychodzi grac

zaleta openala i directsound jest to ze dzwiek jest szybciej odtwarzany
imo to tyle zalet

Autor:  urbasek [ 9 lut 2010, o 19:57 ]
Tytuł:  Re: Aktualne czity - czyli z czym nam przychodzi grac

nie chce mi sie czytac topiku i nie wiem czy byl poruszany problem, bo gralismy ostatnio jakis mecz, q mi sie zamyka, myslalem ze cos mam spierdolone chociaz troche mnie to zdziwilo bo nic nie zmienialem a klejka nie wlaczalem 2 tygodnie, ale z tego co widze to chyba nie tylko sie tak dzieje, bo exe cos pisal w komentarzu gdzies na plq2 ze tez mu sie zamyka q

ocb z tym? r1ch cos spierdolil? czy o co chodzi

Autor:  eX3 [ 9 lut 2010, o 20:12 ]
Tytuł:  Re: Aktualne czity - czyli z czym nam przychodzi grac

nie testowalem tego, ale jezeli naprawde slychac np winde bedac w wodzie i graja na tym niby wszyscy w europie to gratuluje panom z ds. dla muerte czy innych.
europa robila afere za hand3, czy xanie czy inne. ale zeby slyszec gdzies na koncu mapy co sie dzieje w drugiej jej czesci to tez nie bardzo - szczegolnie w duelach.
zamawiam sobie radeona z allegro i sciagam stare stery i gadu-gadu, pozdro. WY TEZ MOZECIE, POLECAM. pol europy moze tak grac.

urbasek: pisalem o tym do ricza.. ale on umywa rece "nie wie" co jest nie tak.. nie wiem instalnalem wlasnie nowe stery i szukam przyczyny.. ale cos nie wychodzi.. ja ogolnie nie moge zagrac 20min meczu.. czasami nawet po 5X mi wylacza Q2.. bez komunikatu.. poprostu mam "lost connection with anticheat" i wylacza mi sie q2

Autor:  urbasek [ 9 lut 2010, o 20:33 ]
Tytuł:  Re: Aktualne czity - czyli z czym nam przychodzi grac

nie wiem jak to jest dokladnie z tym dzwiekiem przestrzennym, mi sie wydaje ze sama karta dzwiekowa z openal (np. x-fi jaka mam już sporo lat) i wlaczonym cmss-3d daje super efekt, sama opcja w r1q2 z wlaczaniem tego openal jest jakas z dupy, ten dzwiek jest beznadziejny, owszem moze w pierwszym momencie jest niby FAJNIE bo taki bardziej zaostrzony itd. ale dla mnie np. dużo gorzej rozpoznac lokalizacje dzwieku niz jak gram bez wlaczonej tej opcji (latwiej mi bez tej opcji wlaczonej sprecyzowac skad dzwiek pochodzi, jak wybucha np. granat pod winda a jestem w pokoju to wiem ze wlasnie wybuchl w tej okolicy, z wlaczonym tym openal w r1q2 ten rejon wedlug mnie jest jakis mylny (chyba ze po prostu trzeba sie przyzwyczajic)

gadanie teraz ze niby ktos nie powiedzial ze jest takie cos jak openal i ze niby oszukiwal jest smieszne.... opanujcie sie, to tak jakby byla sytuacja ze q2 poczatkowo bylo w mono a po wejsciu kart dzwiekowych stereo ktos powiedzial ze ci co graja na stereo to cheaterzy albo ze ktos gra na 120fps a on musi na 30fps bo takiego kompa ma :O

Autor:  kolt [ 9 lut 2010, o 23:16 ]
Tytuł:  Re: Aktualne czity - czyli z czym nam przychodzi grac

Robicie troche z igly widly. Tez sie o tym dowiedzialem jakis czas temu i tez od rula :D (haha rul winien wszystkiemu ;) ). Fakt ze slyszec w wodzie ze gosc jedzie winda to fajne ale jednak mi bylo sie ciezko do tego dzwieku przyzwyczaic i gram na starym. Ponoc u nas na serwach jest cos zjebane z tym openal bo ludzie z zagranicy sie skarzyli jak u nas grali ze zle slysza. Trzeba by to bylo sprawdzic na serwach zagranicznych bo mozliwe ze tam to duzo bardziej pomaga niz u nas.
Mysle ze jesli ktos to sprawdzi i faktycznie bedzie sporo pomagac to wtedy mozna sprawe rozciagnac na forum miedzynarodowe. Inaczej nie widze sensu.
Nev napisz antyczita jak sie znasz.

Autor:  Platon [ 9 lut 2010, o 23:46 ]
Tytuł:  Re: Aktualne czity - czyli z czym nam przychodzi grac

OpenAl to stara sprawa, pierwsze wersje to 2000 rok. Kiedy zaczęto tego używać w q2 nie mam pojęcia. Ja w każdym razie trafiłem na to na początku 2007 roku. Kawałek rozmowy z silem z 2 lutego 2007 :]

Spoiler:
10:59:15 ja
Wiesz co to openal ?
10:59:25 [q2] sil
niet
ale termin
kiedys slyszlaem
10:59:42 ja
Wczoraj siedziałem na GTV obsując gre provi vs turri.
11:00:07 ja
Gadało tam pare osób w tym assasin i jeszce kilku dobry graczy. Oni używają tego ponoć lepiej dziweki słychać.
11:00:26 [q2] sil
ale jak to wykorzystac w q2 ?
jak to wlaczyc ?
11:00:40 ja
Jakąś opcję ustawia się na 1, potem snd_restart.
11:01:01 ja
Nie pytałem się ich, ale coś takiego wywnioskowałem z ich rozmowy.
http://www.openal.org/
11:01:20 [q2] sil
ok
;]


Spoiler:
01:13:00 [q2] sil
NAPISZ MI
JKA TO OPENAL
WLACZYC
01:13:29 ja
Po uruchomieniu tego komp co jakiś czas sam mi się restartował więc się go pozbyłem
01:13:56 [q2] sil
aha

01:14:01 ja
Musisz mieć kartę dzwiękową, która to obsłuży, potem ściągam małą instalkę, odpalasz, a potem pare komend w r1q2.
01:14:15 ja
set s_initsound "2"
set s_openal_device "DirectSound3D"
set s_openal_extensions "1"
set s_openal_eax "0"
set s_openal_volume "1"
snd_restart
01:15:26 ja
http://developer.creative.com/articles/ ... =38&aid=46
01:15:36 ja
Windows MMSYSTEM Open Source (LGPL)
DirectSound Open Source (LGPL)
DirectSound3D Open Source (LGPL)
NVIDIA nForce Open Source (LGPL)
Creative Audigy Creative Labs Inc.
Creative Audigy 2 Creative Labs Inc.
Creative Audigy 4 Creative Labs Inc.
Creative X-Fi Creative Labs Inc.
Wsparcie dla win.
01:15:48 [q2] sil
;]
01:15:52 ja
Jeśli masz, którąś z tych kart to zadziała.
01:16:21 [q2] sil
ah


Do obcokrajowców nie można mieć pretensji, raczej do swoich, że nie podzielili się tym z "plebsem" :P

Mi się na tym grało lepiej, ale ówczesna wersja powodowała u mnie crashe XPka i zarzuciłem próby. Można by wrócić i sprawdzić jak na Win7 działa.

Autor:  dsRUL [ 10 lut 2010, o 00:26 ]
Tytuł:  Re: Aktualne czity - czyli z czym nam przychodzi grac

Spoko, że tak myślisz exe. Obsługa openAL została zaimplementowana wraz z r1q2, wystarczy poczytać readme, albo stronkę v3nona o antycheacie, żeby sobie to włączyć. Teraz może jeszcze zakazane będzie używanie takich komend jak cl_async, r_maxfps, bo przecież wcześniej ich nie było, nie każdy o nich wiedział i na pewno ułatwiają grę na LCD. Pogratulować możesz w sumie sobie sam, bo nie wiem w ani jednym procencie czym Ci zawiniłem, ale za to mogę się po części domyślać co starasz się rozdmuchać.


Co do wypowiedzi Platona, tak to stara rzecz, i osobiście wcale się nie kryłem z tym, że istnieje. Wielokrotnie pytałem na kanale #plq2 czy ktoś na tym grywa, aby porównać ustawienia cfg, a gdy dostałem informację od muerte podzieliłem się wiedzą z tym z kim mam jako-taki kontakt, bo nie będę przecież zaczepiał przypadkowe osoby i kazał im coś wgrywać do Swojej kłejkownicy?

Aha, urbasek ma włączone cienie i przez to może widzieć jak ktoś jest za SKRZYNKĄ !!!!!!
Podobno cały wschód na tym gra.

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/