[ Fajny Board ] Forum Quake2 http://www.fajnyboard.planetquake.pl/ |
|
Cfg by newash http://www.fajnyboard.planetquake.pl/viewtopic.php?f=46&t=3027 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | newash [ 30 wrz 2009, o 13:29 ] |
Tytuł: | Cfg by newash |
[edit by dem] wydzielilem posta, bo dosc ciekawy temat, szkoda zeby zgubil sie w tamtym watku na stronie 13[/edit by dem] Ok, coś dla orzeźwienia. Dziwię się, że niewiele osób podpina jakiekolwiek funkcje pod mouse1 i mouse2 z modifierami. U mnie w cfg już długo figuruje [ ok here ] pod mouse2 i [ enemy here] pod mouse1. Zapragnąłem jednak czegoś więcej ... Zrobiłem cfg, który zmienia funkcje pod mouse1 i mouse2 po każdym kolejny wciśnięciu tych guzików. Bazą wyjściową jest [ ok here ] i [ enemy here]. Możliwe scenariusze: LEWY LEWY -> LEWY LEWY -> PRAWY LEWY -> LEWY -> LEWY LEWY -> LEWY -> PRAWY LEWY -> PRAWY -> LEWY LEWY -> PRAWY -> PRAWY PRAWY PRAWY -> PRAWY PRAWY -> LEWY PRAWY -> PRAWY -> PRAWY PRAWY -> PRAWY -> LEWY PRAWY -> LEWY -> PRAWY PRAWY -> LEWY -> LEWY Zasada jest taka, żeby kolejny team msg był sensownym następstwem poprzedniego. Przemyślawszy co jest możliwe, przydatne i nie zawsze pod ręką podpiąłem następujące team msgs: LEWY ENEMY HERE LEWY -> LEWY ENEMY HERE -> 2 ENEMIES LEWY -> PRAWY ENEMY HERE -> DOBITKA LEWY -> LEWY -> LEWY ENEME HERE -> 2 ENEMIES -> 3 ENEMIES LEWY -> PRAWY -> LEWY ENEMY HERE -> DOBITKA! -> DOBITKA QUADA! LEWY -> PRAWY -> PRAWY ENEMY HERE -> DOBITKA! -> DOBITKA RG! PRAWY OK HERE PRAWY -> PRAWY OK HERE -> 100H _ 50YA _ RG PRAWY -> LEWY OK HERE -> QUAD FRIENDLY PRAWY -> PRAWY -> PRAWY OK HERE -> 100H _ 50YA _ RG -> FREE ITEM/WPN PRAWY -> PRAWY -> LEWY OK HERE -> 100H _ 50YA _ RG -> ALL TO BASE! PRAWY -> LEWY -> PRAWY OK HERE -> QUAD FRIENDLY! -> NEED WPN FOR QUADER PRAWY -> LEWY -> LEWY OK HERE -> QUAD FRIENDLY! -> NEED CELLS FOR QUADER NAJWAŻNIEJSZYM KRYTERIUM podczas ustawiania msgs jest Intuicyjność. Lewy guzik (mouse1) jest nakierowany na coś ostrego, na enemy, na atak (jak strzał pod mouse1). Prawy guzik (mouse2) jest pozytywny. Nakierowany na informowanie o dobrych rzeczach. Ta zasada się kumuluje i jest obecna na każdym szczeblu. Kolor czerwony zaznacza pogłębianie w lewo. Kolor zielony pogłębianie w prawo. Dla przykładu: L L L - to jest skrajne przesilenie enemy. R R R - to jest skrajnie pozytywna sytuacja L L R - Jest kiepsko, bo aż dwa enemy, ale pozytywne zakończenie, bo są na dobitkę. R R L - Całkiem pozytywnie - baza moja, ale jestem sam, jestem full, ale przydałby się support. L R L - enemy, ale na dobitkę, ale (i w dodatku) quader. Spoiler: Mam nadzieje, że działa ;] Jeśli masz na mouse1 tylko strzał a na mouse2 tylko skok - wystarczy wkleić do cfg. Przenieś tylko modifier na swój guzik. To ma na celu zmaksymalizowanie ergonomiczności. Pod 2 guzikami masz 16 pojedynczych funkcji. Jesteś wygadany jak nigdy. W dodatku bez patrzenia na klawiature. Uprzedzając komentarze: To nie jest skomplikowane. To jest customizowalne. To jest do gry bez venta. W nastepnym odcinku: O tym, jak na kółku umieścić counter i jak zmieścić ich tam 6. |
Autor: | dem [ 1 paź 2009, o 00:29 ] |
Tytuł: | Re: Cfg by newash |
pomysl bardzo pozytywny, potem sie chetnie przyjrze wykonaniu, a potem jeszcze przerobce i wdrozeniu + ogolnie cos takiego powinno byc w czasach gdy nie gralismy na ts ale: 1. gramy na ts bo pozwala na wiecej szczegolow 2. lepiej grac bez ts bo nie trzeba sluchac jak ktos sie denerwuje a ze wydaje sie ze config daje dobra dokladnosc informacji pod dwoma klawiszami to mysle ze niezly krok do przodu by nei grac na ts. pozytywnie edit: pomyslalem sobie, ze zeby nie spamowac say_team to: mouse 1 i mouse 2 i tak ma wspolgrac z modifierem i teraz kazde klikniecie m1 czy m2 z wcisnietym modem "liczy" ile razy zostal wcisniety dany klawisz myszki i dopiero po "zwolnieniu" (puszczeniu klawisza modifiera) wysylane jest stosowne info do teamu... o chyba napisze sobie cos takiego edit 2: o tak, mozna do tego zrobic takie wiadomosci kontekstowo ! zalenie od danej pozycji na ktorej sie znajdujemy niech tylko znajde troche czasu ! |
Autor: | doddy [ 1 paź 2009, o 14:51 ] |
Tytuł: | Re: Cfg by newash |
$this->bbcode_second_pass_quote('dem', ' ')pomyslalem sobie, ze zeby nie spamowac say_team to: mouse 1 i mouse 2 i tak ma wspolgrac z modifierem i teraz kazde klikniecie m1 czy m2 z wcisnietym modem "liczy" ile razy zostal wcisniety dany klawisz myszki i dopiero po "zwolnieniu" (puszczeniu klawisza modifiera) wysylane jest stosowne info do teamu... o chyba napisze sobie cos takiego Lewy lewy prawy prawy. Prawie jak alfabet Morse'a :-) |
Autor: | dem [ 1 paź 2009, o 16:10 ] |
Tytuł: | Re: Cfg by newash |
no no, ale jakie uzyteczne ! a do tego zrobic to kontekstowo do map dm1-dm8 i mozna nie grac na ts ! haha |
Autor: | newash [ 2 paź 2009, o 19:12 ] |
Tytuł: | Re: Cfg by newash |
Alfabet Morse'a to dobre porównanie. Rozwijając tą myśl trochę by poczuć moc liczb: mouse1 i mouse2 same w sobie to już dwie komendy. Każda z nich może mieć dwie kontynuacje, czyli następne cztery komunikaty, a razem 6. Ustalmy, że kliknięcie pięć razy już byłoby przesadą. Podliczmy wszystkie więc możliwości do 4go kliknięcia 2 + 4 + 8 + 16 = 30 bindów pod dwoma guzikami. "Ile to trwa!" - pomyślicie. Kliknijcie wiec jakiś kod sobie na próbę lewy prawy prawy lewy. Ile to trwa? Tyle co jeden skok? Zmieścisz się między jednym strzałem z rg a drugim. W dodatku nie odrywasz palców od wsad (lub edsf jeśli jesteś - jak ja - z modernistycznej szkoły) i nie odrywasz ręki od myszki. Zanim przejdę do spraw technicznych jeszcze tylko krótkie rozważanie. Gdzie modifier? Warunkiem nadrzędnym jest ergonomiczność. Jeśli przytrzymywanie mouse4 lub mouse5 i generowanie binda spowoduje ściskanie myszkę w niekomfortowy sposób i ucierpi na tym swoboda Twojej dłoni i spowoduje to zaburzenia w ruchu - należy z mouse4 i 5 zrezygnować i umieścić modifiera na shifcie lub spacji. Ale być może będzie to posunięcie najlepsze z możliwych. Dlaczego? Jeden z guzików mouse4 lub 5 może być też wykorzystany na kolejny generator bindów. Wręcz zgodnie z zasadą ergonomiczności - powinien się tam znaleźć. Co nam to daje: 3 + 6 + 12 + 24 (jeśli myślimy ciągle o 4 wciśnięciach) = 45 bindów. 3 + 6 + 12 = 21 (jeśli uznamy, że 4 to jest przesada). Pamiętać należy, że są to bindy służące TYLKO do komunikowania się. Wszystkie dropy zostają na klawiszach broni. A wszystkie countery na kółku myszki. Czego więcej do szczęścia potrzeba? Edit: Kwestie techniczne: Poprawiłem już Dem, jak mówiłeś, aby bind się generował po zwolnieniu modifiera, ale jeszcze nie testowałem, więc jeszcze nie umieszczam. Jest trudniejsza sprawa do zrobienia. Ponieważ generowanie kodu odbywać się będzie w szybkim tempie, należy tak to przykręcić, aby nie trzeba było podnosić mouse1 przed naciśnięciem mouse2 i odwrotnie. Aby - mówiąc banalniej, ale trochę dłużej - nie robił się syf, kiedy mając wciśnięty mouse1 wciskamy mouse2 i w trakcie jego wciśnięcia poszczamy mouse1 i potem jeszcze puszczamy mouse2... Należy sprawić, aby naciskało się to bezstresowo. Bo ergonomia jest sprawą nadrzędną. |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |