[ Fajny Board ] Forum Quake2

Quake 2 umarł
Teraz jest 28 mar 2024, o 22:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Cfg by newash
PostNapisane: 30 wrz 2009, o 13:29 
Mroczny

Dołączył(a): 12 wrz 2007, o 10:08
Posty: 524
Lokalizacja: Poznań
Karma: 21
[edit by dem] wydzielilem posta, bo dosc ciekawy temat, szkoda zeby zgubil sie w tamtym watku na stronie 13[/edit by dem]

Ok, coś dla orzeźwienia.
Dziwię się, że niewiele osób podpina jakiekolwiek funkcje pod mouse1 i mouse2 z modifierami. U mnie w cfg już długo figuruje [ ok here ] pod mouse2 i [ enemy here] pod mouse1. Zapragnąłem jednak czegoś więcej :infinity: ...

Zrobiłem cfg, który zmienia funkcje pod mouse1 i mouse2 po każdym kolejny wciśnięciu tych guzików. Bazą wyjściową jest [ ok here ] i [ enemy here].

Możliwe scenariusze:
LEWY
LEWY -> LEWY
LEWY -> PRAWY
LEWY -> LEWY -> LEWY
LEWY -> LEWY -> PRAWY
LEWY -> PRAWY -> LEWY
LEWY -> PRAWY -> PRAWY

PRAWY
PRAWY -> PRAWY
PRAWY -> LEWY
PRAWY -> PRAWY -> PRAWY
PRAWY -> PRAWY -> LEWY
PRAWY -> LEWY -> PRAWY
PRAWY -> LEWY -> LEWY

Zasada jest taka, żeby kolejny team msg był sensownym następstwem poprzedniego. Przemyślawszy co jest możliwe, przydatne i nie zawsze pod ręką podpiąłem następujące team msgs:

LEWY
ENEMY HERE

LEWY -> LEWY
ENEMY HERE -> 2 ENEMIES

LEWY -> PRAWY
ENEMY HERE -> DOBITKA

LEWY -> LEWY -> LEWY
ENEME HERE -> 2 ENEMIES -> 3 ENEMIES

LEWY -> PRAWY -> LEWY
ENEMY HERE -> DOBITKA! -> DOBITKA QUADA!

LEWY -> PRAWY -> PRAWY
ENEMY HERE -> DOBITKA! -> DOBITKA RG!

PRAWY
OK HERE

PRAWY -> PRAWY
OK HERE -> 100H _ 50YA _ RG

PRAWY -> LEWY
OK HERE -> QUAD FRIENDLY

PRAWY -> PRAWY -> PRAWY
OK HERE -> 100H _ 50YA _ RG -> FREE ITEM/WPN

PRAWY -> PRAWY -> LEWY
OK HERE -> 100H _ 50YA _ RG -> ALL TO BASE!

PRAWY -> LEWY -> PRAWY
OK HERE -> QUAD FRIENDLY! -> NEED WPN FOR QUADER

PRAWY -> LEWY -> LEWY
OK HERE -> QUAD FRIENDLY! -> NEED CELLS FOR QUADER

NAJWAŻNIEJSZYM KRYTERIUM podczas ustawiania msgs jest Intuicyjność.
Lewy guzik (mouse1) jest nakierowany na coś ostrego, na enemy, na atak (jak strzał pod mouse1).
Prawy guzik (mouse2) jest pozytywny. Nakierowany na informowanie o dobrych rzeczach. Ta zasada się kumuluje i jest obecna na każdym szczeblu. Kolor czerwony zaznacza pogłębianie w lewo. Kolor zielony pogłębianie w prawo. Dla przykładu:

L L L - to jest skrajne przesilenie enemy.
R R R - to jest skrajnie pozytywna sytuacja
L L R - Jest kiepsko, bo aż dwa enemy, ale pozytywne zakończenie, bo są na dobitkę.
R R L - Całkiem pozytywnie - baza moja, ale jestem sam, jestem full, ale przydałby się support.
L R L - enemy, ale na dobitkę, ale (i w dodatku) quader.

Spoiler:
bind shift +modifier
alias +modifier "set mod 1; vars1_reset"
alias -modifier "set mod 0; vars1_reset"

alias vars1_reset "alias enemy_h enemy_h0; alias clear_h clear_h0"


bind MOUSE1 "+attack; lewy_$mod"
alias lewy_0 "3fix"
alias lewy_1 "enemy_h"

alias enemy_h "enemy_h0"
alias enemy_h0 "-attack; LEFT; alias enemy_h enemy_h1"
alias enemy_h1 "-attack; alias enemy_h LEFT_LEFT ; alias clear_h LEFT_RIGHT"
alias enemy_h2 "-attack; alias enemy_h LEFT_LEFT_LEFT ; alias clear_h LEFT_LEFT_RIGHT"
alias enemy_h3 "-attack; alias enemy_h enemy_h0 ; alias clear_h clear_h0"
alias enemy_h4 "-attack; alias enemy_h LEFT_RIGHT_LEFT ; alias clear_h LEFT_RIGHT_RIGHT"
alias enemy_h5 "-attack; alias enemy_h enemy_h0 ; alias clear_h clear_h0"

alias LEFT "say_team ENEMY [ $loc_here ]"

alias LEFT_LEFT "-attack; say_team 2 ENEMIES ; alias enemy_h enemy_h2 ; alias clear_h enemy_h2"
alias LEFT_LEFT_LEFT "-attack; say_team 3 ENEMIES ; alias enemy_h enemy_h3 ; alias clear_h enemy_h3"
alias LEFT_LEFT_RIGHT "-moveup; say_team DOBITKA ! ; alias enemy_h enemy_h3 ; alias clear_h enemy_h3"

alias LEFT_RIGHT "-moveup; say_team DOBITKA ! ; alias enemy_h enemy_h4 ; alias clear_h enemy_h4"
alias LEFT_RIGHT_RIGHT "-moveup; say_team DOBITKA RAILERA! ; alias enemy_h enemy_h5 ; alias clear_h enemy_h5"
alias LEFT_RIGHT_LEFT "-attack; say_team DOBITKA QUADERA! ; alias enemy_h enemy_h5 ; alias clear_h enemy_h5"



bind MOUSE2 "+moveup; prawy_$mod"
alias prawy_0 "3fix"
alias prawy_1 "clear_h"

alias clear_h "clear_h0"
alias clear_h0 "-moveup; RIGHT; alias clear_h clear_h1"
alias clear_h1 "-moveup; alias clear_h RIGHT_RIGHT ; alias enemy_h RIGHT_LEFT"
alias clear_h2 "-moveup; alias clear_h RIGHT_RIGHT_RIGHT ; alias enemy_h RIGHT_RIGHT_LEFT"
alias clear_h3 "-moveup; alias clear_h clear_h0 ; alias enemy_h enemy_h0"
alias clear_h4 "-moveup; alias clear_h RIGHT_LEFT_RIGHT ; alias enemy_h RIGHT_LEFT_LEFT"
alias clear_h5 "-moveup; alias clear_h clear_h0 ; alias enemy_h enemy_h0"

alias RIGHT "say_team OK [ $loc_here ]"

alias RIGHT_RIGHT "-moveup; say_team %h _ %a _ %w ; alias clear_h clear_h2; alias enemy_h clear_h2"
alias RIGHT_RIGHT_RIGHT "-moveup; say_team FREE ITEM ; alias clear_h clear_h3; alias enemy_h clear_h3"
alias RIGHT_RIGHT_LEFT "-attack; say_team ALL TO BASE! ; alias clear_h clear_h3; alias enemy_h clear_h3"

alias RIGHT_LEFT "-attack; say_team QUAD FRIENDLY! WHERE IS THE ENEMY? ; alias clear_h clear_h4; alias enemy_h clear_h4"
alias RIGHT_LEFT_LEFT "-attack; say_team NEED CELLS FOR QUADER ; alias clear_h clear_h5; alias enemy_h clear_h5"
alias RIGHT_LEFT_RIGHT "-moveup; say_team NEED WEAPON FOR QUADER ; alias clear_h clear_h5; alias enemy_h clear_h5"



// reperka
alias 3fix "3fix0"
alias 3fix0 "alias 3fix 3fix1"
alias 3fix1 "alias 3fix 3fix0"


Mam nadzieje, że działa ;]

Jeśli masz na mouse1 tylko strzał a na mouse2 tylko skok - wystarczy wkleić do cfg.
Przenieś tylko modifier na swój guzik.

To ma na celu zmaksymalizowanie ergonomiczności.
Pod 2 guzikami masz 16 pojedynczych funkcji.
Jesteś wygadany jak nigdy.
W dodatku bez patrzenia na klawiature.

Uprzedzając komentarze:
To nie jest skomplikowane.
To jest customizowalne.
To jest do gry bez venta.

W nastepnym odcinku:
O tym, jak na kółku umieścić counter i jak zmieścić ich tam 6.
:smilecolros:


Ostatnio edytowano 1 paź 2009, o 13:02 przez newash, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Cfg by newash
PostNapisane: 1 paź 2009, o 00:29 
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 sie 2003, o 22:43
Posty: 3027
Lokalizacja: lublin/warszawa
Karma: 65
pomysl bardzo pozytywny, potem sie chetnie przyjrze wykonaniu, a potem jeszcze przerobce i wdrozeniu :P

+

ogolnie cos takiego powinno byc w czasach gdy nie gralismy na ts ale:

1. gramy na ts bo pozwala na wiecej szczegolow
2. lepiej grac bez ts bo nie trzeba sluchac jak ktos sie denerwuje

a ze wydaje sie ze config daje dobra dokladnosc informacji pod dwoma klawiszami to mysle ze niezly krok do przodu by nei grac na ts.

pozytywnie

edit:

pomyslalem sobie, ze zeby nie spamowac say_team to:
mouse 1 i mouse 2 i tak ma wspolgrac z modifierem i teraz
kazde klikniecie m1 czy m2 z wcisnietym modem "liczy" ile razy zostal wcisniety dany klawisz myszki i dopiero po "zwolnieniu" (puszczeniu klawisza modifiera) wysylane jest stosowne info do teamu... o

chyba napisze sobie cos takiego :P

edit 2:
o tak, mozna do tego zrobic takie wiadomosci kontekstowo ! zalenie od danej pozycji na ktorej sie znajdujemy :P niech tylko znajde troche czasu !

_________________
dlaczego? ponieważ http://www.instantsfun.es/ballsofsteel


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Cfg by newash
PostNapisane: 1 paź 2009, o 14:51 
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 cze 2002, o 12:16
Posty: 2175
Lokalizacja: Warszawa
Karma: 140
$this->bbcode_second_pass_quote('dem', '
')pomyslalem sobie, ze zeby nie spamowac say_team to:
mouse 1 i mouse 2 i tak ma wspolgrac z modifierem i teraz
kazde klikniecie m1 czy m2 z wcisnietym modem "liczy" ile razy zostal wcisniety dany klawisz myszki i dopiero po "zwolnieniu" (puszczeniu klawisza modifiera) wysylane jest stosowne info do teamu... o

chyba napisze sobie cos takiego :P


Lewy lewy prawy prawy. Prawie jak alfabet Morse'a :-)
_________________
Console: d2 Irc: alt+z lover


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Cfg by newash
PostNapisane: 1 paź 2009, o 16:10 
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 sie 2003, o 22:43
Posty: 3027
Lokalizacja: lublin/warszawa
Karma: 65
no no, ale jakie uzyteczne ! :P

a do tego zrobic to kontekstowo do map dm1-dm8 i mozna nie grac na ts ! :D haha

_________________
dlaczego? ponieważ http://www.instantsfun.es/ballsofsteel


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Cfg by newash
PostNapisane: 2 paź 2009, o 19:12 
Mroczny

Dołączył(a): 12 wrz 2007, o 10:08
Posty: 524
Lokalizacja: Poznań
Karma: 21
Alfabet Morse'a to dobre porównanie. Rozwijając tą myśl trochę by poczuć moc liczb:
mouse1 i mouse2 same w sobie to już dwie komendy.
Każda z nich może mieć dwie kontynuacje, czyli następne cztery komunikaty, a razem 6.
Ustalmy, że kliknięcie pięć razy już byłoby przesadą.
Podliczmy wszystkie więc możliwości do 4go kliknięcia
2 + 4 + 8 + 16 = 30 bindów pod dwoma guzikami.
"Ile to trwa!" - pomyślicie. Kliknijcie wiec jakiś kod sobie na próbę lewy prawy prawy lewy. Ile to trwa? Tyle co jeden skok? Zmieścisz się między jednym strzałem z rg a drugim. W dodatku nie odrywasz palców od wsad (lub edsf jeśli jesteś - jak ja - z modernistycznej szkoły) i nie odrywasz ręki od myszki.

Zanim przejdę do spraw technicznych jeszcze tylko krótkie rozważanie.
Gdzie modifier?
Warunkiem nadrzędnym jest ergonomiczność. Jeśli przytrzymywanie mouse4 lub mouse5 i generowanie binda spowoduje ściskanie myszkę w niekomfortowy sposób i ucierpi na tym swoboda Twojej dłoni i spowoduje to zaburzenia w ruchu - należy z mouse4 i 5 zrezygnować i umieścić modifiera na shifcie lub spacji. Ale być może będzie to posunięcie najlepsze z możliwych. Dlaczego? Jeden z guzików mouse4 lub 5 może być też wykorzystany na kolejny generator bindów. Wręcz zgodnie z zasadą ergonomiczności - powinien się tam znaleźć. Co nam to daje:
3 + 6 + 12 + 24 (jeśli myślimy ciągle o 4 wciśnięciach) = 45 bindów.
3 + 6 + 12 = 21 (jeśli uznamy, że 4 to jest przesada).

Pamiętać należy, że są to bindy służące TYLKO do komunikowania się.
Wszystkie dropy zostają na klawiszach broni. A wszystkie countery na kółku myszki.

Czego więcej do szczęścia potrzeba? :scrambleup:

Edit: Kwestie techniczne:
Poprawiłem już Dem, jak mówiłeś, aby bind się generował po zwolnieniu modifiera, ale jeszcze nie testowałem, więc jeszcze nie umieszczam.
Jest trudniejsza sprawa do zrobienia.
Ponieważ generowanie kodu odbywać się będzie w szybkim tempie, należy tak to przykręcić, aby nie trzeba było podnosić mouse1 przed naciśnięciem mouse2 i odwrotnie. Aby - mówiąc banalniej, ale trochę dłużej - nie robił się syf, kiedy mając wciśnięty mouse1 wciskamy mouse2 i w trakcie jego wciśnięcia poszczamy mouse1 i potem jeszcze puszczamy mouse2... Należy sprawić, aby naciskało się to bezstresowo. Bo ergonomia jest sprawą nadrzędną.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
katalog stron controlwebs.pl i www.netcatalog.pl zaprasza