[ Fajny Board ] Forum Quake2

Quake 2 umarł
Teraz jest 28 kwi 2024, o 13:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 689 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 35  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: TDM - SUGESTIE
PostNapisane: 4 lis 2009, o 14:12 
Glowny programista polskiej sceny q2
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2003, o 20:49
Posty: 501
Lokalizacja: Krak
Karma: 24
newash: na razie ustosunkuje sie tylko do punktu 10. Samego pisania w konsoli nie da sie wykryc w modzie, ale gdy do serwera dojdzie jakis say lub say_team to wtedy mozna zrobic reset licznika bezczynnosci. Co na to Oni?


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: TDM - SUGESTIE
PostNapisane: 4 lis 2009, o 15:05 
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 sie 2003, o 22:43
Posty: 3027
Lokalizacja: lublin/warszawa
Karma: 65
$this->bbcode_second_pass_quote('Harven', 'n')ewash: na razie ustosunkuje sie tylko do punktu 10. Samego pisania w konsoli nie da sie wykryc w modzie, ale gdy do serwera dojdzie jakis say lub say_team to wtedy mozna zrobic reset licznika bezczynnosci. Co na to Oni?

no to wystarczy zrobic trigger na cokolwiek, zeby pisal za ciebie :P
_________________
dlaczego? ponieważ http://www.instantsfun.es/ballsofsteel


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: TDM - SUGESTIE
PostNapisane: 4 lis 2009, o 16:41 
cze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2002, o 21:21
Posty: 1339
Lokalizacja: Gda
Karma: 24
$this->bbcode_second_pass_quote('newash', 'S')iema siema, też mam trochę przemyśleń i chciałbym żebyście rzucili okiem:

1.
Aby nie można było użyć tego samego nicka. Wiąże się z tym może także niemożność użycia tego samego nicka i spacji - aby nie uniemożliwić manipulowanie.

2.
Wprowadzić takie udogodnienie, żeby podczas rozgrywki nick wyświetlany przed jakimś say, np przed [ Weapon 30 ] był pozbawiony tego nawiasu, docelowo i tak większość graczy ustawia sobie anonymous i poprzedza komunikat skrótem albo jakąś modyfikacja. Czyli zamiast

(newash): [ Weapon 30 ] Chain

byloby

newash [ Weapon 30 ] Chain

można tez wprowadzić drugie name. Np:
name newash
altername nsh

i wtedy komunikat bylby taki:
nsh [ Weapon 30 ] Chain

Do tego się dąży, bo to oczyszcza przekaz. Może więc to umożliwić? Można dać wybór graczowi, czy chce korzystać z takiego wyświetlania czy też nie.

3.
Aby był dźwięk jakiś generowany (przynajmniej zwykły msg, ale lepiej jakiś inny), gdy ktoś z teamu ma disconnecta. Aby nikomu to nie umknęło.

4.
Aby Wurmap włączał się automatycznie z powrotem gdy liczba graczy Unready przekroczy liczbę graczy Ready.

5.
Aby w czasie Wurmap nie wyświetlały się komunikaty mówiące o tym, kto kogo czym aktualnie zabija. Albo, ze ktoś wpada do lawy i inne takie. Zgodzicie się chyba, że są one niepotrzebne, a oczyści się dzięki temu konsola, widać będzie wyraźniej co się aktualnie dzieje, a także można wtedy do demek stosować analizatory demek. Ale ważniejsze jest to, ze konsola bedzie czysta. :wink:

6.
Komunikaty między serwerowe.
Aby (nie określam jeszcze na jakich warunkach) z serwera na serwer można było przesłać komunikat. Np aby ktoś (kapitan) wysyła z aster1 na inne serwy (połączone w tym systemie) msg, że potrzeba im jednego. Oczywiście trzeba będzie to dobrze przemyśleć, aby np gdy trwa już na innych serwerach rozgrywka to widzą ten komunikat tylko obsy. Dużo różnych obwarowań, aby nie generowało to syfu i dobre funkcje/komunikaty, a może to być świetne narzędzie.

7.
Wprowadzić takie coś, jak.. hmm.. aby także przy nickach obsów pojawiło się Ready (ale żeby nie pojawiało się Unready). Będzie to znaczyło Ready To Pick. Przykład zastosowania:
Kończy się mecz 2.2 i w międzyczasie na serwer weszło 8 osób, żeby zagrać następny mecz.
I zaczyna się:
Ej ty grasz?
Jestes?
Pikaj!
Pikjaj pikaj!
Kto gra?
Pikaczu!
Otwórz team!
Cleaner do nas!!!!!!!!!!
Pyk!
Ej kto jest?
Pikaj mnie kur..!

ja rozumiem folklor.. Ja tez kocham festyny.. Ale chodzi tu o podniesienie poziomu jakości obsługi. Albo na przykład wchodzisz na serwer na którym jest po dwóch w teamie, dwóch ma ready i jest 5 obsów. Nie wiesz jaka jest sytuacja. Te usprawnienie by pomagało. Wyłączało by się automatycznie gdy już zacznie się mecz, albo odliczanie.

TAKŻE (co rozwiąże kolejny problem): Włączy się automatycznie, gdy ktoś będzie miał disconnecta i będą niepełne teamy. Wtedy można jako obs dać ready i kapitan nie musi się pytać kto gra, tylko pika z tych, którzy zgłosili gotowość.

8.
Aby automatyczne przejście do observer mode było komunikowane inaczej niż zwykle przejście. Da to większą informację o tym co się dzieje.

9.
Aby kolejność wyświetlania obsów była zgodna z kolejnością pojawiania się na serwerze. Aby nie było wątpliwości i sprawdzania konsoli, kto niby był pierwszy itp. W połączeniu z funkcją ready dla obsów będzie to milowy krok ku ucywilizowaniu kultury serwerowej.

10.
Aby pisanie w konsoli było wystarczającym powodem do deaktywacji automatycznego przechodzenia do observera. Bo na razie jak mam coś do pogadania z kimś (szczególnie gdy czekamy na jednego), to aby nie wypaść z teamu muszę co chwila podnieść konsole i ruszyć się, co nie jest chyba rozsądne. Także dlatego, że idea automatycznego przechodzenia była taka, aby odsunąć graczy, których faktycznie nie ma.

feedback !! :cry:

1. Chodzi o tego samego nicka na serwie? Jaki jest cel tego punktu? Jeśli chodzi o to, że na serwa wejdzie lama i wpisze sobie name Neewash to jak bysmy sie nie starali i jakiego nie dail zabezpieczenia to zawsze sobie moze wpisac n33wash, Neewash.sram czy cokolwiek.

2. Najprostrzy sposób na to byłaby nowa komenda: "say_team2 nsh [weapon 30]", wynik bylby samo "nsh [weapon 30]" bez niczego wiecej w konsoli, wpisanie "say_team2 [weapon 30]" dało by "[weapon 30]". Tylko pojawia sie pytanie, co w trakcie gry na OTDM? say_teamy przestaną działać, bo tam komendy say_team2 nie bedzie. Skoro można ustawić to w cfg i każdy praktycznie ma to lub nie, bo nie chcę, to myślę, że owszem, udogodnienie by to było, lecz moim zdaniem tak mało pomagające, że ewentualnie zostanie dopisane na liste rzeczy do zrobienia w ostatecznej kolejności.

3. Można to zrobić. Póki co jest dźwięk chyba respawna, ale nie każdy to slyszy. Mógłby być jakiś tam snd wysyłany do każdego gracza na serwie, nie bęzie to problemem i myslę, że idea słuszna.

4. Ok. To jest dobre. Aha, dodatkowo bęzie mozna zmieniś swój status z ready na notready w sumie tylko 4 razy, gdy ktoś po raz kolejny zaspamuje ready/notready uruchamiajac tryb countdown, badz rowniez tryb pregame/warmup to automatycznie zrobi mu sie ready. Ilość tych notreadowań trzeba przemyśleć, aby to ograniczenie nie kolidowało z rzeczywistą potrzebą zmiany statusu.
Zastanawiam się czy na warmupie nie zaminieć też żółtej zbroi czerwoną - efekt taki, że można więcej się popakować i więcej sobie postrzelać w ramach rozgrzewy.

5. Nie, moim zdaniem są potrzebne. Dam prosty przykład, wchodzi fejk i podaje się za dema, ledwo skacze i wyzywa innych. Wszyscy myślą, że to DEM bo nawet nie widać kiedy się tę lamę ledwoskaczącą zabiło, bo nie pojawia się komunikat. Nie jest to jedyna sytuaca kiedy te komunikaty się przydają, chodzi o ogólną adaptację na serwie.

6. No faktycznie, narzędzie może bylo by i dobre, ale technicznie nie takie proste do rozwiązania jak by się mogło wydawać. Nie chcę nalegać, aby harvi się męczył z dodatkowymi udogodnieniami, które wymagać będą dużo zachodu. Wymagane było by połączenie między różnymi serwerami, stworzenie bazy danych tych serwow, uruchoemienie na kazdym nowe aplikacji, ktora bedzie laczyla sie z bazą danych, potem testy przez 3 miesiace, aby sie okazalo ze wywala to serwy q2, tworzą się nowe bugi i nie jest tego. Pomysł zacny, ale wątpie aby był do zrealizowania.

7. Widzę dwa problemy:
W scoreboardzie jest ograniczona liczba znaków przez engine q2. Im więcej gości w teamach tym mniej zostaje ich dla obsów (przykladem jest 4v4 gdzie nie starcza miejsca dla obsow i widac np tylko dwoch i do tego tego drugiego w niepelnym zakresie). Zatem dodanie dodatkowe info o obsie do konsoli jest utrudnione. No ale powiedzmy, że w przypadku 2v2, 3v3 tego miejsca jest więcej, że zamiast 6 znaków "ready " było by np. tylko 2, "* " przed nickiem, to i tak nie rozwiąże to problemu owego folkloru. Załóżmy, że w trakcie warmupa na obsie jest harven, dał ready (* harven) mecz się zaczął, jeden TYPEK ma overflowa, do harviego dzwoni laska i mówi, że ją boli brzuch, harven z nią gada, bo lubi o tym słuchać i w międzyczasie jest piknięty. Efekt taki sam jak by tego ready w ogóle nie było. Jakoś mi to nie pasuje, może jakieś inne podejście?

Roach pisał mi, aby wprowadzić nową komende AFK, która pokazuje nieaktywnych graczy, może to jakoś by dało pogląd na sytuację w serwie?

8. Jest inny komunikat :bij: Has been moved to the sidelines oraz Has moved to the sidelines. Można dodać "is inactive and" has been moved... to by troche rozjaśniło sytuację.

9. Ok.

10. Niestety, tego się nie udało kiedyś zrobić. Mod na pewno nie dowie się o tym, żeklikasz w klawiature, ALE możliwe, że wyświetlenie jakiegoś saya w konsoli by powiadomiło moda o aktywności. Nie wiem, do sprawdzenia.

Zachęcam do dyskusji.
_________________
http://cze.pl


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: TDM - SUGESTIE
PostNapisane: 4 lis 2009, o 17:40 
Fajny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 paź 2007, o 21:25
Posty: 960
Karma: 67
1. Nie ma sensu czegos takiego robic bo latwo mozna "przejsc"
2. Lepszym wyjsciem bedzie zrobinie poradniku jak takie say teamy zrobic w cfg. Bo jezeli umiesz takie cos robic to po co Ci takie "ulepszenie"
3. Ale jakis dzwiek charakterystyczny ;] nie taki jak jest respa ;]
4. GOOD
5. Zostawic tak jak jest ;] wyroznia sie to wszystok latwo wiec mozna znalezc szybko wszystko
6. Fajny pomysl ale jezeli TOK ONI pisze ze ciezko z realizowaniem to nie ma sensu sie wypowiadac na ten temat
7. moim Zdaniem fajna rzecz ze przy nicku ustawic jakis znak charakterystyczny (naciska sie ready jest znak naciska sie noready nie ma znaczka) i od razu po wejsciu do druzyny "ludek" bylby zaredowany ;]
8. mozna kolorek zmienic lub jakos wyrozniajacy sie tekst ;]
9. Jezeli komus by to pomoglo to jak najbardziej jestem za, ja tam pikam wedlug swojego kryterium ;]
10. Skoro piszesz caly czas w konsoli to po co Ci jest potrzebny team ;>? moim zdaniem zbedne. Tym bardziej ze ciezko zrobic cos takiego ;]

_________________
Umci umci tralalala


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: TDM - SUGESTIE
PostNapisane: 4 lis 2009, o 18:18 
Mlodziezowy

Dołączył(a): 24 lis 2007, o 20:56
Posty: 342
Karma: 65
i wg mnie 5 nie trafiony


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: TDM - SUGESTIE
PostNapisane: 5 lis 2009, o 11:53 
Mroczny

Dołączył(a): 12 wrz 2007, o 10:08
Posty: 524
Lokalizacja: Poznań
Karma: 21
ad. 10
$this->bbcode_second_pass_quote('Harven', 'n')ewash: na razie ustosunkuje sie tylko do punktu 10. Samego pisania w konsoli nie da sie wykryc w modzie, ale gdy do serwera dojdzie jakis say lub say_team to wtedy mozna zrobic reset licznika bezczynnosci. Co na to Oni?

tak. nie chodzi o samo pisanie, ale o naciśnięcie po tym entera :wink:

$this->bbcode_second_pass_quote('fasadinek', '
')10. Skoro piszesz caly czas w konsoli to po co Ci jest potrzebny team ;>? moim zdaniem zbedne. Tym bardziej ze ciezko zrobic cos takiego ;]
Nie rozumiem tego co napisales. A, jak widzisz harven pisze, że nie jest to trudne.

$this->bbcode_second_pass_quote('dem', '
')no to wystarczy zrobic trigger na cokolwiek, zeby pisal za ciebie :P
jeśli ktoś robi trigger na taką ewentualność, to jest dziwakiem, więc ma do tego prawo.

Inne
$this->bbcode_second_pass_quote('onimusha', '
')1. Chodzi o tego samego nicka na serwie? Jaki jest cel tego punktu? Jeśli chodzi o to, że na serwa wejdzie lama i wpisze sobie name Neewash to jak bysmy sie nie starali i jakiego nie dail zabezpieczenia to zawsze sobie moze wpisac n33wash, Neewash.sram czy cokolwiek.
Celem jest uniknięcie sytuacji, w której ktoś, przybierając tego samego nicka pisze coś w konsoli - czyli pisze coś, co może być poczytane jako mówiące przez tego oryginalnego, gdy są razem na serwie, gdyż w konsoli nie wyświetlają się id playerów. Co więcej - gdy na serwer wejdzie osoba o tym samym nicku, gdy oryginał siedzi na obsie to trzeba sprawdzać (komendą players?) czas na serwie dla tych dwóch ziomków aby, jeśli się nie zapamiętało id tego pierwszego wiedzieć kto jest kim. Nie chodzi mi Oni o to, żeby ominąć fake, ale żeby był klar.

$this->bbcode_second_pass_quote('onimusha', '
')2. Najprostrzy sposób na to byłaby nowa komenda: "say_team2 nsh [weapon 30]", wynik bylby samo "nsh [weapon 30]" bez niczego wiecej w konsoli, wpisanie "say_team2 [weapon 30]" dało by "[weapon 30]". Tylko pojawia sie pytanie, co w trakcie gry na OTDM? say_teamy przestaną działać, bo tam komendy say_team2 nie bedzie. Skoro można ustawić to w cfg i każdy praktycznie ma to lub nie, bo nie chcę, to myślę, że owszem, udogodnienie by to było, lecz moim zdaniem tak mało pomagające, że ewentualnie zostanie dopisane na liste rzeczy do zrobienia w ostatecznej kolejności.
Ładnie to wyłuszczyłeś. Niech więc tak zostanie.

$this->bbcode_second_pass_quote('onimusha', '
')Zastanawiam się czy na warmupie nie zaminieć też żółtej zbroi czerwoną - efekt taki, że można więcej się popakować i więcej sobie postrzelać w ramach rozgrzewy.
Jak dla mnie krok w złą stronę, nie klasyczne podejście. Także zamieszanie dla nowych graczy. Natomiast OPTUJE ZA TYM by postrzelać sobie z BFG. I według mnie można zrobić na to ankietkę, bo będzie łatwa i przyjemna.

$this->bbcode_second_pass_quote('onimusha', '
')5. Nie, moim zdaniem są potrzebne. Dam prosty przykład, wchodzi fejk i podaje się za dema, ledwo skacze i wyzywa innych. Wszyscy myślą, że to DEM bo nawet nie widać kiedy się tę lamę ledwoskaczącą zabiło, bo nie pojawia się komunikat. Nie jest to jedyna sytuaca kiedy te komunikaty się przydają, chodzi o ogólną adaptację na serwie.
Ciekawe, ale.
Mówisz jakby o tym, aby zostawić te możliwości detekcji fake jakie są możliwe.. a to chyba nie o to chodzi. Bo (idąc Twoim tokiem rozumowania) co, gdy wchodzi taki "dem", ale się nie rusza, tylko wyzywa i strzela smileye? Jeśli chcesz koniecznie wiedzieć, kto robi jakies tam trudne jumpy np w wurmie, albo z kim się pojedynkujesz for fun, to niech będzie id włączone w wurmie i po sprawie.

Podaj inne przykłady, które pokazują, że te komunikaty są potrzebne.

O, wymyśliłem ciekawą opcję, którą mógłbyś zastosować, jeśli chcesz wiedzieć czy to ktoś pro i cool czy zwykły fej: Dać możliwość spectowania każdego bez wychodzenia z teamu. Także fajna opcja gdybyś chciał coś zobaczyć, NA PRZYKŁAD jakiś jump, albo swoją pozycje np gdy ćwiczycie skoki z podsadzeniem po invu czy ra. Ale także dla urozmaicenia gry, albo dla podpatrzenia czy ktoś nie stoi po prostu bo go nie ma gdy nie reduje.

$this->bbcode_second_pass_quote('onimusha', '
')6. No faktycznie, narzędzie może bylo by i dobre, ale technicznie nie takie proste do rozwiązania jak by się mogło wydawać. Nie chcę nalegać, aby harvi się męczył z dodatkowymi udogodnieniami, które wymagać będą dużo zachodu. Wymagane było by połączenie między różnymi serwerami, stworzenie bazy danych tych serwow, uruchoemienie na kazdym nowe aplikacji, ktora bedzie laczyla sie z bazą danych, potem testy przez 3 miesiace, aby sie okazalo ze wywala to serwy q2, tworzą się nowe bugi i nie jest tego. Pomysł zacny, ale wątpie aby był do zrealizowania.
Prawda. Lepiej zrobić ważniejsze rzeczy jak puste rakiety.
Harven?

$this->bbcode_second_pass_quote('onimusha', '
')7. (...) Załóżmy, że w trakcie warmupa na obsie jest harven, dał ready (* harven) mecz się zaczął, jeden TYPEK ma overflowa, do harviego dzwoni laska i mówi, że ją boli brzuch, harven z nią gada, bo lubi o tym słuchać i w międzyczasie jest piknięty. Efekt taki sam jak by tego ready w ogóle nie było. Jakoś mi to nie pasuje, może jakieś inne podejście?
Napisałem w poście coś, co Ci umknęło:
$this->bbcode_second_pass_quote('newash', '
')Włączy się automatycznie, gdy ktoś będzie miał disconnecta i będą niepełne teamy. Wtedy można jako obs dać ready i kapitan nie musi się pytać kto gra, tylko pika z tych, którzy zgłosili gotowość.
Czyli nie ma znaczenia, kto był ready z obsów na wurmie, bo wszystko i tak znika, gdy zaczyna sie mecz. Możliwość ready dla obsa uruchamiała by się automatycznie gdy z powodu disconnecta gracza powstaną niepełne teamy.

$this->bbcode_second_pass_quote('onimusha', '
')Roach pisał mi, aby wprowadzić nową komende AFK, która pokazuje nieaktywnych graczy, może to jakoś by dało pogląd na sytuację w serwie?
Dla rozwiązania problemu proponuje raczej sytuację odwrotną z powodu większej motywacji gracza. ALE ta propozycja Roacha jest bardzo dobra i na czasie :arrow:

Jeszcze słówko: czy na pewno gwiazdka? Może podświetlenie? Bardziej intuicyjne i powiedziałbym - stylowe. Także dla nowych graczy bardziej czytelne.

$this->bbcode_second_pass_quote('onimusha', '
')8. Jest inny komunikat :bij: Has been moved to the sidelines oraz Has moved to the sidelines. Można dodać "is inactive and" has been moved... to by troche rozjaśniło sytuację.
To dodajcie. ALbo jak fasa mówi - kolory. Więcej kolorów ogólnie! (tzn więcej zielonego)

$this->bbcode_second_pass_quote('fasadinek', '
')1. Nie ma sensu czegos takiego robic bo latwo mozna "przejsc"
2. Lepszym wyjsciem bedzie zrobinie poradniku jak takie say teamy zrobic w cfg. Bo jezeli umiesz takie cos robic to po co Ci takie "ulepszenie"
5. Zostawic tak jak jest ;] wyroznia sie to wszystok latwo wiec mozna znalezc szybko wszystko
:turn-l:
ad.1 Teraz już fasa wiesz o co mi chodzi?
ad.2 Chyba jednak fasa lepiej, żeby było to zautomatyzowane, nie sądzisz?
ad.5 Tak, gdy ma się z tym do czynienia już z rok czy dwa lata. Postaw się w sytuacji nowego gracza. Czasem po prostu można to obiektywnie uznać za flood. Nie lepiej aby pozostawały tylko: ROZMOWA i AKCJE? Jeśli nie, to dlaczego.
D:

Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: TDM - SUGESTIE
PostNapisane: 5 lis 2009, o 13:06 
cze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2002, o 21:21
Posty: 1339
Lokalizacja: Gda
Karma: 24
$this->bbcode_second_pass_quote('newash', 'C')elem jest uniknięcie sytuacji, w której ktoś, przybierając tego samego nicka pisze coś w konsoli - czyli pisze coś, co może być poczytane jako mówiące przez tego oryginalnego, gdy są razem na serwie, gdyż w konsoli nie wyświetlają się id playerów. Co więcej - gdy na serwer wejdzie osoba o tym samym nicku, gdy oryginał siedzi na obsie to trzeba sprawdzać (komendą players?) czas na serwie dla tych dwóch ziomków aby, jeśli się nie zapamiętało id tego pierwszego wiedzieć kto jest kim. Nie chodzi mi Oni o to, żeby ominąć fake, ale żeby był klar.

To ma sens. Ok.
$this->bbcode_second_pass_quote('onimusha', '
')Zastanawiam się czy na warmupie nie zaminieć też żółtej zbroi czerwoną - efekt taki, że można więcej się popakować i więcej sobie postrzelać w ramach rozgrzewy.
$this->bbcode_second_pass_quote('newash', '
')Jak dla mnie krok w złą stronę, nie klasyczne podejście. Także zamieszanie dla nowych graczy. Natomiast OPTUJE ZA TYM by postrzelać sobie z BFG. I według mnie można zrobić na to ankietkę, bo będzie łatwa i przyjemna.
Źle się wyraziłem, nie chodzi o zbroje rozmieszczone na mapie, tylko tę, którą ma się na sobie po urodzeniu w trakcie warmupa.
BFG będzie włączone na warmupie - jest to w zapisane już w ticketach.

$this->bbcode_second_pass_quote('newash', '
')Podaj inne przykłady, które pokazują, że te komunikaty są potrzebne.

Chodzi o ogólne obycie na serwerze, od zawsze kominikaty na warmupie w q2 były i zostaną. Niech coś śmiesznego się wydarzy, typu jakiś cratered, jakiś dziwny squished, po przeczytaniu kominikatu wszyscy na serwie mają bekę. Niech stanie się cokolwiek innego do czego przyzwyczajeniu są rozgrzewający się gracze i wywalenie komunikatów z warmupa było by odebrane głównie jako "WTF?".

$this->bbcode_second_pass_quote('newash', '
')O, wymyśliłem ciekawą opcję, którą mógłbyś zastosować, jeśli chcesz wiedzieć czy to ktoś pro i cool czy zwykły fej: Dać możliwość spectowania każdego bez wychodzenia z teamu. Także fajna opcja gdybyś chciał coś zobaczyć, NA PRZYKŁAD jakiś jump, albo swoją pozycje np gdy ćwiczycie skoki z podsadzeniem po invu czy ra. Ale także dla urozmaicenia gry, albo dla podpatrzenia czy ktoś nie stoi po prostu bo go nie ma gdy nie reduje.

Szkoda zachodu, chcesz zobaczyć jak Twój kolega robi jumpa, wyjdź z teamu i zobacz z obsa. Chcesz zobaczyć czy ktoś stoi i niereduje, znajdź go, bądź zapytaj.

$this->bbcode_second_pass_quote('newash', '
')Prawda. Lepiej zrobić ważniejsze rzeczy jak puste rakiety.
Harven?

Naprawione w wersji 0.9.2r76.

$this->bbcode_second_pass_quote('newash', '
')Czyli nie ma znaczenia, kto był ready z obsów na wurmie, bo wszystko i tak znika, gdy zaczyna sie mecz. Możliwość ready dla obsa uruchamiała by się automatycznie gdy z powodu disconnecta gracza powstaną niepełne teamy.
Trzeba to przemyśleć, może się uda to wprowadzić w życie.
$this->bbcode_second_pass_quote('newash', '
')Jeszcze słówko: czy na pewno gwiazdka? Może podświetlenie? Bardziej intuicyjne i powiedziałbym - stylowe. Także dla nowych graczy bardziej czytelne.
Ok. Faktycznie można wykorzystać zieloną czcionkę.

Cieszę się, że masz inicjatywę, część punktów zostanie wprowadzona w życie.
_________________
http://cze.pl


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: TDM - SUGESTIE
PostNapisane: 5 lis 2009, o 13:10 
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 sie 2003, o 22:43
Posty: 3027
Lokalizacja: lublin/warszawa
Karma: 65
$this->bbcode_second_pass_quote('newash', '
')Inne
$this->bbcode_second_pass_quote('onimusha', '
')1. Chodzi o tego samego nicka na serwie? Jaki jest cel tego punktu? Jeśli chodzi o to, że na serwa wejdzie lama i wpisze sobie name Neewash to jak bysmy sie nie starali i jakiego nie dail zabezpieczenia to zawsze sobie moze wpisac n33wash, Neewash.sram czy cokolwiek.

Celem jest uniknięcie sytuacji, w której ktoś, przybierając tego samego nicka pisze coś w konsoli - czyli pisze coś, co może być poczytane jako mówiące przez tego oryginalnego, gdy są razem na serwie, gdyż w konsoli nie wyświetlają się id playerów. Co więcej - gdy na serwer wejdzie osoba o tym samym nicku, gdy oryginał siedzi na obsie to trzeba sprawdzać (komendą players?) czas na serwie dla tych dwóch ziomków aby, jeśli się nie zapamiętało id tego pierwszego wiedzieć kto jest kim. Nie chodzi mi Oni o to, żeby ominąć fake, ale żeby był klar.


a co jak wejdzie przed toba i zajmie Twoj nick? :D:D:D:D

odpusc ten podpunkt

a co do trigerowania... ludzie pala papierosy, i chcieliby miec pewnosc ze miedzy meczami nie zostana wyrzuceni na obsa. Gdybym nadal palil to bym takiego triggera uzywal gdyby wystarczylo pisac zeby nie wyleciec.
_________________
dlaczego? ponieważ http://www.instantsfun.es/ballsofsteel


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: TDM - SUGESTIE
PostNapisane: 5 lis 2009, o 13:53 
Mroczny

Dołączył(a): 12 wrz 2007, o 10:08
Posty: 524
Lokalizacja: Poznań
Karma: 21
$this->bbcode_second_pass_quote('dem', '
')a co jak wejdzie przed toba i zajmie Twoj nick?

Wydaje mi się, że też myślisz o problemie, którego ja nie chcę tu rozwiązać.
Piszę o tym, żeby było wiadomo, kto co pisze w konsoli, i aby można było rozróżnić kto jest kim (ale nie w sensie rzeczywistym - kto jest fejkiem, a kto nie, tylko w sensie funkcjonalnym).

$this->bbcode_second_pass_quote('dem', '
')a co do trigerowania... ludzie pala papierosy, i chcieliby miec pewnosc ze miedzy meczami nie zostana wyrzuceni na obsa. Gdybym nadal palil to bym takiego triggera uzywal gdyby wystarczylo pisac zeby nie wyleciec.

no to nie ma sprawy. bo przecież prawdę mówiąc dem, teraz też takiego triggera możesz założyć. Co 500 czy 1000 waitów robisz automatycznego jumpa i szafa gra. odplalasz go przed fajką i masz wszystko w dupie.

Przecież nie chodzi nie o to, żeby usuwać z teamu tych, którzy na prawdę chcą grać (czyli także palących), tylko tych, których faktycznie nie ma. Co z tego, gdy ktoś będzie chciał wykorzystać te udogodnienie, że jak pisze to nie wylatuje? Ludzie poruszają się o krok by dopalić fajkę - czy z tego powodu system jest zły? Dlaczego więc, gdy jestem ready i przy kompie i czekamy na jednego, a nie skaczę tylko rozmawiam miałbym wylatywać z teamu?

$this->bbcode_second_pass_quote('onimusha', '
')Chodzi o ogólne obycie na serwerze, od zawsze kominikaty na warmupie w q2 były i zostaną. Niech coś śmiesznego się wydarzy, typu jakiś cratered, jakiś dziwny squished, po przeczytaniu kominikatu wszyscy na serwie mają bekę. Niech stanie się cokolwiek innego do czego przyzwyczajeniu są rozgrzewający się gracze i wywalenie komunikatów z warmupa było by odebrane głównie jako "WTF?".
Wobec takich argumentów nie ma obrony :wink:
Ale aby nie było to domyślne, tylko żebym miał możliwość ich wygaszenia? D:

$this->bbcode_second_pass_quote('onimusha', '
')Źle się wyraziłem, nie chodzi o zbroje rozmieszczone na mapie, tylko tę, którą ma się na sobie po urodzeniu w trakcie warmupa.
To przemyśl to dobrze, czy warto zmieniać klimat.
Tak jak zgodnie z duchem mapy na dm7 nie ma w wurmie rg, tak myślę, że zbroja też według mapy powinna być po odrodzeniu. Ankietka?

Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: TDM - SUGESTIE
PostNapisane: 5 lis 2009, o 16:09 
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 sie 2003, o 22:43
Posty: 3027
Lokalizacja: lublin/warszawa
Karma: 65
$this->bbcode_second_pass_quote('newash', '
')$this->bbcode_second_pass_quote('dem', '
')a co do trigerowania... ludzie pala papierosy, i chcieliby miec pewnosc ze miedzy meczami nie zostana wyrzuceni na obsa. Gdybym nadal palil to bym takiego triggera uzywal gdyby wystarczylo pisac zeby nie wyleciec.


no to nie ma sprawy. bo przecież prawdę mówiąc dem, teraz też takiego triggera możesz założyć. Co 500 czy 1000 waitów robisz automatycznego jumpa i szafa gra. odplalasz go przed fajką i masz wszystko w dupie.

Przecież nie chodzi nie o to, żeby usuwać z teamu tych, którzy na prawdę chcą grać (czyli także palących), tylko tych, których faktycznie nie ma. Co z tego, gdy ktoś będzie chciał wykorzystać te udogodnienie, że jak pisze to nie wylatuje? Ludzie poruszają się o krok by dopalić fajkę - czy z tego powodu system jest zły? Dlaczego więc, gdy jestem ready i przy kompie i czekamy na jednego, a nie skaczę tylko rozmawiam miałbym wylatywać z teamu?


1. pocwicz troche wiecej robienie cfg zanim wyskoczysz z przykladem "automatycznego skoku"
2. widac masz tylko teorie w "przeciwdziałaniu" usuwania z teamu.
3. ludzi nie obchodzisz czy palisz peta czy nie. Jak wylecisz z teamu chetnie cie zastapia kims z obsa.

ja bym zostawil jak jest przy czym dodal:

po 10s nieaktywnosci niech sie pojawia informacja: "wylecisz z teamu za x sekund" i juz cie nie zaskoczy kick z teamu.

I szczerze widze wiekszy problem w tym ze ktos daje za ciebie ready(readyteam), podczas gdy ty np jestes w windowisie zeby cos sprawdzić.

edit:
$this->bbcode_second_pass_quote('newash', '')$this->bbcode_second_pass_quote('dem', '
')a co jak wejdzie przed toba i zajmie Twoj nick?
Wydaje mi się, że też myślisz o problemie, którego ja nie chcę tu rozwiązać.

to byl sarkazm
_________________
dlaczego? ponieważ http://www.instantsfun.es/ballsofsteel


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: TDM - SUGESTIE
PostNapisane: 5 lis 2009, o 16:57 
Mroczny

Dołączył(a): 12 wrz 2007, o 10:08
Posty: 524
Lokalizacja: Poznań
Karma: 21
$this->bbcode_second_pass_quote('dem', '
')odpusc ten podpunkt

to też był sarkazm?

$this->bbcode_second_pass_quote('dem', 'p')ocwicz troche wiecej robienie cfg zanim wyskoczysz z przykladem "automatycznego skoku"
Uważasz, że to trudne? Jednocześnie, że trigger "say'ujący" byłby łatwy? Nie sądzisz, że dla większości graczy te rzeczy są w równym stopniu odległe, oraz tak mało szkodliwe, że nie ma sensu ich zabraniać (uniemożliwiać)?

I jeśli mogę Cię prosić, nie odnoś się personalnie. Sam też się postaram.

$this->bbcode_second_pass_quote('dem', 'l')udzi nie obchodzisz czy palisz peta czy nie. Jak wylecisz z teamu chetnie cie zastapia kims z obsa.
Zgadzam się z tym całkowicie. Nie widzę w tym zdaniu nic wnoszącego.

Lecz jeśli masz rację i faktycznie możliwość zrobienia trigera say'ującego (sory za to słowo) przekreśla szanse na zwiększenie usability to propozycja komunikatu o której mówisz jest rozwiązaniem.

a co do ready team.. też nie widzę rozwiązania

Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: TDM - SUGESTIE
PostNapisane: 5 lis 2009, o 17:58 
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 sie 2003, o 22:43
Posty: 3027
Lokalizacja: lublin/warszawa
Karma: 65
pocwicz bo, Twoj "auto skok" jest nie realny. dlaczego? dlatego:

- bedziesz mogl zrobic maxymalnie 8 skokow
- zeby miec skok co sekunde, musisz miec okolo 1000 waitow. Zeby zrobic skok co 1min musisz ich miec 59 000
- raz wywolany "auto skok" musialby sie zakonczyc sam, bo wait blokuje wywolania wszystkich komend z "innego zrodla"/"innego watku". Najpierw musza sie skonczyc wywolania zwiazane z waitem, by np zadzialal bind w +foward

Łatwe/trudne

- auto skok to baaaardzo duzo lini
jesli zezwolimy zeby gadanie wstrzymywalo kikanie z teamu to
- trigger to 1 linia

sam ocen co jest latwe/trudne

na readyteam jest vadamecum... nawet dwa
1. usuniecie komendy readyteam => dodanie vota "vote readyteam a" => tylko team "a" glosuje
2. triggery

_________________
dlaczego? ponieważ http://www.instantsfun.es/ballsofsteel


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: TDM - SUGESTIE
PostNapisane: 5 lis 2009, o 18:23 
Mroczny

Dołączył(a): 12 wrz 2007, o 10:08
Posty: 524
Lokalizacja: Poznań
Karma: 21
Ciekawe.
Szkoda, że nie odniosłeś się do innych moich słów. Np do tego:

$this->bbcode_second_pass_quote('newash', 'N')ie sądzisz, że dla większości graczy te rzeczy są w równym stopniu odległe, oraz tak mało szkodliwe, że nie ma sensu ich zabraniać (uniemożliwiać)?


Żeby uściślić naszą dyskusję:
Jeśli udowodnię, że jest możliwe obejście istniejącego systemu czyli stworzenie cfg, który sam porusza graczem aby uniemożliwić automatyczne usuwanie z teamu to Ty jesteś gotów zaakceptować to, żeby wprowadzić funkcję o której mówiłem i tylko pod tym warunkiem?

Kwestia waitow:
Przecież komendą:
wait x
gdzie x to czas waita, nie budujesz cfga z tyloma waitami ile ich policzyles.

Ale masz rację, że wait blokuje inne rzeczy.
Chciałbym zobaczyć ten trigger, o któym mówisz. Mógłbyś go pokazać?
No i jeszcze jedno? Czy mógłbyś mi pomóc i wymiślić trigger aby poruszać graczem aby udowodnić Ci, że jest to możliwe. Wiesz.. dla dobra seny :wink:

Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: TDM - SUGESTIE
PostNapisane: 6 lis 2009, o 12:32 
Glowny programista polskiej sceny q2
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2003, o 20:49
Posty: 501
Lokalizacja: Krak
Karma: 24
newash: musze Cie zawiesc, robienie +forward +back +moveup +attack itp. a nawet strzelanie bedac w konsoli nie resetuje timera bezczynnosci. Dopiero naciskanie klawiszy przypisanych do tych akcji jak nie jestes w konsoli skutkuje. Poprzedzajac inne pytania: cokolwiek robisz bedac w konsoli nie resetuje timera. Jednak w trybie messagemode (domyslny klawisz w q2 't') po klepnieciu entera timer sie resetuje (poniewaz nie jestes wtedy w konsoli ;) ).


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: TDM - SUGESTIE
PostNapisane: 6 lis 2009, o 18:08 
Mroczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2008, o 21:15
Posty: 464
Lokalizacja: Pruszcz Gd (PRG)
Karma: 27
Harven nie odpisales mi na pytanie czy jest mozliwosc wprowadzenia komendy ktora by pobierala od kazdego z graczy adresu fiz MAC ?


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: TDM - SUGESTIE
PostNapisane: 6 lis 2009, o 21:20 
Glowny programista polskiej sceny q2
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2003, o 20:49
Posty: 501
Lokalizacja: Krak
Karma: 24
$this->bbcode_second_pass_quote('Son!c', 'H')arven nie odpisales mi na pytanie czy jest mozliwosc wprowadzenia komendy ktora by pobierala od kazdego z graczy adresu fiz MAC ?

Sorki, bez modyfikacji klienta lub serwera nie ma takiej mozliwosci. Mod zna tylko IP gracza.

Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: TDM - SUGESTIE
PostNapisane: 7 lis 2009, o 04:21 
Fajny

Dołączył(a): 9 kwi 2005, o 21:25
Posty: 878
Lokalizacja: Warszawa
Karma: 33
ja byłbym za tym, aby przy <talk> było widać ip kolesia, wiekszosc by wiedzialo z kim gra.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: TDM - SUGESTIE
PostNapisane: 7 lis 2009, o 14:45 
Mroczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2008, o 21:15
Posty: 464
Lokalizacja: Pruszcz Gd (PRG)
Karma: 27
no coz trudno :S pomysle nad czyms innym


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: TDM - SUGESTIE
PostNapisane: 9 lis 2009, o 18:41 
Fajny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 paź 2007, o 21:25
Posty: 960
Karma: 67
zeby byly po rozpoczeciu meczu windy na dole ;]

_________________
Umci umci tralalala


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: TDM - SUGESTIE
PostNapisane: 9 lis 2009, o 21:52 
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lis 2007, o 14:07
Posty: 1040
Lokalizacja: Krynica
Karma: 66
Nie właśnie to jest dobre np na dm2 w pierwszych sek rozgrywa się bitwa o ra gdy winda dopiero zjeżdża :)

_________________
/Q2/ za serce chwyta czas mija


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 689 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 35  Następna strona

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
katalog stron controlwebs.pl i www.netcatalog.pl zaprasza