1. Wstęp:
1.1 Jest to liga przeznaczona dla wszystkich miast, którze grają w Polsce (wyjatkiem jest miasto Kijów).
1.2 Celem tej ligi jest wyłonienie najlepszego miasta Polskiej sceny Q2
1.3 Wszelkie przejawy niesubordynacji będą surowo karane
2. Turniej:
2.1 Miasta zostaną podzielone na 4 grupy.
2.2 System rozgrywek: Każdy z Każdym bez rewanżów
2.3 Mecze rozgrywane sa do 3 wygranych map (best of 5).
2.4 Mapy wybieraja miasta. Gospodarz wybiera pierwszy mape, potem Goscie wybieraja 2 mapy, a a koncu gospodarz meczu kolejne 2.
2.5 2 najlepsze miasta z grupy przechodza do playoffow (drabinka) - systemem : najlepsze miasto z grupy A gra z miastem, ktore zajelo 2 miejsce w grupie B, najlepsze miasto z grupy B gra z miastem ktore zajelo 2 miejsce w grupie A. Analogicznie dla miast z grupy C i D. Miasto, które przegrało swój mecz w playoffach odpada z turnieju.
3. Miasta:
3.1 Każdy cl miasta jest zobowiązany do zapisania minimum 5 graczy i maximum 13
3.2 Każdy jest zobowiązany do podania danych w celu kontaktu (gg, mail do ClanLeadera, war arrangera, kanału ircowego jeżeli takowy posiada, aktualnej strony www).
3.3 Każdy gracz grający w meczu ligowym jest zobowiązany do korzystania z takiej ksywy jaka jest zapisana na ligowej stronie.
3.4 Każdy z graczy jest zobowiązany do używania powszechnie akceptowanej wersji NoCheat (wersja 2.34 albo 2.40 )lub najnowszego r1q2..
3.5 Każda próba oszustwa będzie surowo karana
3.6 W trakcie trwania turnieju zabronione jest dopisywanie/wypisywanie nowych graczy do reprezentacji miasta.
4. Mecze:
4.1 Każda ligowa kolejka trwa 1 tydzień.
4.2 Jesli miasta sa w stanie rozegrać swoje mecze wczesniej...maja takie prawo i mogą to zrobic!
4.3. Każdy mecz odbywa się na mapach wybranych spośród Q2dm1, Q2dm2, Q2dm3, Q2dm5, Q2dm6, Q2dm7, Q2dm8.
4.4 Konfiguracja servera powinna wygladac nastepujaco:
a) set powerups 1 b) set timelimit 20 c) team damage ON d) BFG allowed e) dmflags 1072 f) overtime 5 min.
4.5 Każdy team jest zobligowany do wystawienia składu 4 osobowego. Mecz może być kontynuowany przez 3 graczy (w przypadku overflowa lub disconnecta jednego z graczy) lecz w czasie countdowna musi być ich 4.
4.6 Jeśli w przeciągu 20 minut jedno z miast nie bedzię dysponowały kompletem graczy po tym czasie zostanie automatycznie wykorzystany wildcard, a jeśli owe miasto już go wykorzystało w/o na korzyść teamu przeciwnego. W przypadku upłynięcia regulaminowego czasu, a oba miasta nie są "kompletne" sędzia ustala termin meczu jemu pasujący bez możliwości negocjacji (w ramach rozsądku)
4.7 Można wziąć jeden wildcard na caly turniej.
4.8. Miastom przysługuje jeden 90 sekundowy timeout na mapę (w przypadku overflooda zapauzowanie gry nie wpływa na wykorzystanie timeouta, najdłuższa przerwa w grze może wynieść 120 sec, po upływie tego czasu gry sędzia ma prawu wznowić grę)
4.10 W razie gdy jeden gracz ma zdecydowany zwiększony ping od początku meczu, a miasto mimo to decyduje się wystawić go do gry, admin nie ma obowiązku zatrzymywania gry - jednak może reagować na to czy dany gracz może kontynuować grę czy nie (np wisi na wtyce)
4.11 Gospodarz meczu (pierwsze miasto w parze na dana kolejkę np. AAA vs BBB) rozgrywa mecz (trzy mapy) skinem female/athena, natomiast „drugie” miasto w danej parze skinem male/grunt. W przypadku porozumienia miedzy oboma miastami admin może dokonać zmian w ustawieniach.
4.12. W czasie meczu na obsie nie może być nikogo poza bezstronnym sędzią (dany adminy nie może sędziować meczu swojego miasta, chyba ze drużyna przeciwna wyrazi na to zgodę) .
5. Punktacja
5.1 Za wygraną mapę miasto otrzymuje 1 punkt.
5.2 Za przegrana mapę miasto otrzymuje 0 punktów.
5.3 Za kazdy walkower na jednej mapie miasto otrzymuje -1 punkt.
5.4 W przypadku równej liczby punktów zdobytych przez miasta, o miejscu w tabeli decyduje wynik bezpośredniego spotkania, a następnie ilość fragow netto.
6. Prawa i Obowiązki
6.1 Każde miasto ma możliwość podania maxymalnie 13 graczy, minimalna ilość graczy to 5.
6.2 Po wyznaczonym okresie zapisów do turnieju składy nie mogą być aktualizowane.
6.3 Za każdą próbę oszustwa będą przyznawane kary.
6.4 Gracze przed rozpoczeciem turnieju musza podac swoj adres IP, ktory bedzie sprawdzany.
6.5 Zmianę ip/providera itp. należy zgłosić organizatorom co najmniej 2 dni przed meczem ligowym (zgłoszenie miasta wymusi podanie ip gracza oraz w razie zmiennego ip - neo - miasta z jakiego gra), wysłanie innego ip niż jest podane na stronie ligi w dniu meczu nie będzie brane pod uwagę.
6.6 Można używać fullbrightow
6.7 Nie można używać AIM botow, wallhackow ani innych tego typu "wspomagaczy"
6.8 Zakaz używania edytowanych modeli (broni, postaci, itemów tzw. Spiked rockets) pod groźbą walkowera i usunięcia z ligi ewentualnie zbanowania dresu ip.
6,9 ClanLeader odpowiedzialny jest za wszystko(zachowanie, terminy etc)
6.10. Każde miasto jest zobligowane do wydelegowania przedstawiciela (CL'a) do reprezentowania miasta.Na specjalnym kanale przedmeczowym, który zakłada admin meczu na 30 minut przed godziną rozpoczęcia rozgrywki, miasta wyznaczaja server na ktorym rozpoczna mecz. Po upływie 20 minut od godziny wyznaczonej na mecz, sędzia podejmuje decyzje o sankcjach jeżeli któreś z miast nie posiadało kompletu graczy względnie oba miasta nie były w stanie skompletować składu, bądź zaprasz graczy na wcześniej ustalony serwer celem rozpoczęcia meczu.
6.11 Każdy gracz ma nakaz nagrywania własnego dema i na żądanie sędziego ma obowiązek przekazać mu je w niezmienionej formie, każda modyfikacja jest jednoznaczna z próbą oszustwa.
7. Kary
7.1 Nie powiadomienie organizatorów turnieju o zmianie ip i gra z innego ip - kara meczu dla gracza, anulowanie wyniku mapy na których grał ów gracz
7.2 Gra z innego ip pokrywającego się z ip innej wcześniej zgłoszonej osoby do turnieju bez wcześniejszego uzasadnienia - usunięcie z ligi gracza.
7.3 Zatrzymanie gry bądź jej przerwanie przy pomocy komend break/hold - usunięcie gracza z ligi, anulowanie wyniku z danej mapy, bądź przyznanie w/o.
7.4 Gra na wszelkiego rodzaju wspomagaczach (AIM bot, wallhack) usunięcie z turnieju gracza i miasta w jakim grał.
7.5 Gra na nicku różnym od tego podanego na stronie turnieju miast. kara meczu dla gracza, w przypadku podobnej sytuacji kolejny raz kara dwóch meczy itd. (wyjatki to skrocenie swojego nicku)
7.6 Brak dema z meczu (jednoznaczne z próbą zatuszowania czegoś) - w/o na korzyść drużyny przeciwnej na danej mapie, kara meczu dla gracza, w przypadku drugiej "wpadki" automatyczne usunięcie z turnieju.
7.7 W przypadku stwierdzenia edycji dema przesłanego organizatorom PLQ2 kara jak w pkt 7.6
7.8 Zawodnik, który złamie zasade 8.1 i 8.2 moze dostać bana na lige, miasto, w którym zagrał również.
8. Kryteria klasyfikacji, ze wzgledu na miasto/miejscowosc, ktore dany gracz reperezentuje.
8.1 Gracze moga reprezentowac tylko i wylacznie rodzinne miasto(w ktorym sa zameldowani). Osoby, ktore tymczasowo mieszkaja w innej miejscowosci(np. studenci) moga reprezentowac tylko i wylacznie swoje rodzinne miasto.
8.2 Gracze, którzy w swoim mieście nie posiadają 4 aktywnych graczy mogą zagrać w barwach miasta oddalonaego maksymalnie o 50 km.
8.3 Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do niedopuszczenia zawodników do turnieju, a takze ich usuwania w razie stwarzania przez nich problemów.
wszystko moze ulec zmianie. projekt oparlem mocno na regulaminie z plq2, gdyz jesli cos dziala dobrze to po co zmieniac?
wszelkie bledy itp bede edytowal