Ostatnia edycja PLD prowadzona przez Lucasa niestety nie zapisze sie udanie w historii gdyz juz w fazie grupowej zostala przerwana. Byla to 2 odslona tej ligi, uznajmy ze jej nie bylo, dlatego ta edycja bedzie pod numerkiem II. Praca przy plq2 zabrala mi troche duzo czasu i wczesniej nie mialem kiedy sie wziasc za lige duelowa, zreszta byla CDL, w czasie rozgrywek jest rowniez EDL gdzie jeszcze gra kilku Polakow wiec tak czy tak nie bylo sensu robic. Strona www juz jest prawie gotowa, jeszcze kilka poprawek w skryptach i bedzie ok. Zapisy musza sie juz rozpoczac bo czas goni, liga musi byc rozegrana plynnie i bez opoznien by moc zdazyc z jej zakonczeniem przed wakacjami.
Ponizej znajduje sie pierwszy projekt regulaminu, oczywiscie moze on ulec zmianie do czasu rozpoczecia rozgrywek, jesli macie jakies sugestie czy propozycje prosze pisac. Nie zostal opisany system rozgrywek bo nie wiem ile osob sie zapisze. Jesli bedzie duza ilosc chetnych przypuszczalnie beda 2 fazy grupowe i na koniec playoffy z drabinka winner/loser bracket, w przeciwnym wypadku podobnie lecz tylko z jedna faza grupowa.
PRZECZYTAJ ZANIM SIE ZAPISZESZ!
Ludziska, nie zapisujcie sie jak wiecie ze nie dacie rady w kazdym tygodniu poswiecic godzinki na rozegranie meczu bo tracicie tylko moj czas i czas wszystkich bioracych udzial, co gorsza psujecie cala zabawe. Przemyslcie to dobrze, wiem ze duzo z was ma teraz sesje, niestety nie mam wyboru, musze rozpoczac lige teraz inaczej nie ma sensu wogole zaczynac.
Wprawdzie w regulaminie pisze co nieco o samych zapisach ale moze krociutko opisze. Zeby sie zapisac do ligi trzeba byc zarejestrowanym userem, jesli juz ktos to zrobil na plq2 to oczywiscie na pld tez ma konto bo bazy userow sa polaczone. Zapisanie do ligi sprowadza sie do jednego klikniecia na stronie ligi PLD w dziale "Zapisy". Nastepna rzecza ktora gracz powinien zrobic jest wyslanie swojego adresu IP na adres
pld@q2pl.org inaczej zgloszenie bedzie nie wazne. Jesli ktos jest zapisany w plq2 to jest z tego obowiazku zwolniony (tylko oczywiscie musi grac z tego samego ip co w plq2). Przypominam ze jesli IP jest zmienne podajemy rodzaj lacza i miasto z ktorego gramy np. neo+ warszawa.
Zapisy trwaja 2 tygodnie od dzis czyli do 23 stycznia 2005r. do godz. 18:00. W tym samym dniu na kanale #plq2 odbedzie sie losowanie grup, bedziemy rowniez juz wtedy dokladnie wiedzieli jak beda wygladac rozgrywki itd. Od razu pojawi sie terminarz na www i mozecie zaczac klikac.
Strona ligi PLD znajduje sie oczywiscie pod adresem
http://q2pl.org/pld
A OTO WSTEPNY REGULAMIN PLD
Wstep:
1. Liga jest przeznaczona dla graczy zamieszkalych w Polsce.
2. Celem tej ligi jest wylonienie najlepszego gracza duelowego Polskiej sceny Q2.
3. Wszelkie przejawy niesubordynacji beda surowo karane.
Liga:
System rozgrywek uzalezniony bedzie od ilosci graczy zapisanych do ligi. Przy duzej ilosc chetnych
prawdopodobnie beda 2 fazy grupowe i jedna faza playoff w innym wypadku 1 faza grupowa i playoffy. Po zakonczeniu zapisow pojawia sie tutaj dokladne informacje na temat samego systemu rozgrywek.
Zapisy:
1. By moc sie zapisac do rozgrywek trzeba byc zarejestrowanym uzytkownikiem na portalu q2pl.org, w swoim porfilu nalezy podac dane kontaktowe (gg, mail).
2. Po zapisaniu sie do ligi poprzez skrypt umieszczony na stronie pld nalezy nastepnie wyslac na adres
pld@q2pl.org swoj nick i adres IP z ktorego bedzie gral mecze w lidze (gracze ktorzy sa zapisani w plq2 i beda grac z tego samego ip ktore podali tam sa zwolnieni z tego obowiazku).
Mecze:
1. Na rozegranie kazdego meczu w pierwszej fazie grupowej jest czasu 5 dni, w drugiej fazie 7 dni, w fazie playoff rowniez 7 dni.
2. Terminy meczow podajemy sedziom na kanale #plq2 znajdujacych sie w dziale "Ekipa".
3. Kazdy mecz odbywa sie na mapach wybranych sposrod q2dm1, q2dm3, q2duel1, q2duel5, q2duel8, match1, ptrip, q2rdm2, fury.
4. W fazie grupowej kazdy gracz odrzuca 3 mapy sposrod map podanych w pkt.1.2. Gracze odrzucaja na zmiane wedlug zasady: gracz 1 - 1 mape, gracz 2 - 2 mapy, gracz 1 - 2 mapy, gracz 2 - 1 mape. Gramy na 5 mapach ktore pozostana po eleminacji.
5. W fazie playoff kazdy gracz odrzuca po 2 mapy sposrod map podanych w pkt.1.2. Gracze odrzucaja na zmiane wedlug zasady: gracz 1 - 1 mape, gracz 2 - 2 mapy, gracz 1 - 1 mape. Gramy do 3 wygranych map na 5-u mapach ktore pozostana po eleminacji.
6. Kolejnosc map - zawodnicy wybieraja mapy na zmiane (sposrod tych co zostaly po eleminacji) poczawszy od mapy wybranej przez gracza ktory pierwszy odrzucal, w przypadku gdy stan gry wynosi 2:0 to nastepna jest grana mapa wybrana przez gracza aktualnie przegrywajacego.
7. Konfiguracja servera powinna wygladac nastepujaco:
a) set powerups 0
b) set timelimit 15
c) team damage ON
d) BFG allowed
e) dmflags 1072
f) overtime timed 1
g) timeouts 1 120
h) obsmode whisper
8. Kazdy gracz ma prawo do jednego dwuminutowego holda na kazdej mapie. Wyjatkiem jest sytuacja gdy gracz ma oveflo wtedy sedzia powinien automatycznie zatrzymac gre. Jesli gracz nie powroci na serwer w ciagu 2-uch minut po timeoucie zostanie podyktowany walkower na korzysc przeciwnika.
9. Ze wzgledu na coraz wieksza popularnosc teamspeaka na obsie nie moze byc nikogo oprocz sedziego.
Punktacja
1. Za wygrana mape gracz otrzymuje 3 punkt.
2. Za przegrana mape klan otrzymuje 0 punktów.
3. Za walkower na kazdej mapie gracz otrzymuje -1 punkt (kara fragowa 0:30 od mapy).
4. W przypadku rownej liczby punktów zdobytych przez graczy, o miejscu w grupie decyduje wynik bezposredniego spotkania, a nastepnie ilosc fragow netto.
Prawa i Obowiazki
1. Kazdy gracz ma obowiazek grac pod nickiem pod ktorym sie zapisal do ligi.
2. Kazdy gracz ma obowiazek nagrywac demka w kazdym meczu i zachowac je az do zakonczenia ligi, na zadanie sedziego ma obowiazek przekazac mu je w niezmienionej formie, kazda modyfikacja jest jednozaczna z proba oszustwa.
3. Za kazda probe oszustwa beda przyznawane kary.
4. Dysponujemy baza ip graczy z mlq2 i plq2 dzieki czemu gracze podajacy sie za kogos innego beda wychwytywani.
5. Zmiane ip/providera itp. nalezy zglosic organizatorom conajmniej 2 dni przed meczem ligowym (zgloszenie klanu na stronie wymusi podanie ip gracza oraz w razie zmiennego ip - rodzaj lacza - miasta z jakiego gra).
6. Można uzywac fullbrightow.
7. Nie mozna uzywac AIM botow ani innych tego typu "wspomagaczy".
8. Zakaz uzywania edytowanych modeli broni (tzw. Spiked rockets) pod grozba walkowera.
9. Kazdy z graczy jest zobowišzany do używania powszechnie akceptowanej wersji NoCheat.
10. Kazdy gracz ma mozliwosc skorzystania z jednego wildcard'a przypadajacego na kazda faze rozgrywek. Po wzieciu w/c mecz nalezy rozegrac do czasu zakonczenia nastepnej kolejki.
Sa 2 tygodnie czasu by dokonac jakis zmian, wiec jesli macie jakies watpliwosci, propozycje to piszcie teraz albo zamilknijcie na wieki, zeby nie bylo tak jak w plq2 ze jak byl wystawiony dla was regulamin to wszystko bylo ok a pozniej sie okazuje ze kazdy krytykowal jakies punkty regulaminu.